728 x 90

سوريه,

دولت فرانسه: اولویت ما پایان دادن به تراژدی سوریه است

-

رومن نادال سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه
رومن نادال سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه
فرانسه روز پنجشنبه 18آذر 95 اعلام کرد: اولویت ما پایان دادن به تراژدی در سوریه است.

رومن نادال سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه همچنین گفت: مذاکرات انتقال سیاسی برمبنای قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل‌متحد نیز در ردیف اولویتهای ماست.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار آناتولی که فرانسه چه اقدام تازه‌یی برای خاتمه قتل‌عام غیرنظامیان تحت محاصره در حلب که از سوی نیروهای رژیم اسد صورت می‌گیرد، انجام خواهد داد، اظهار داشت: برای فرانسه مهم‌ترین اولویت در موضوع سوریه پایان دادن به تراژدی انسانی و آغاز مذاکرات به‌منظور انتقال سیاسی برمبنای قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل‌متحد است.

وی افزود: 'فرانسه بیش از پیش خواستار پایان دادن به تمامی دشمنیها در شرایط موجود و انتقال کمکهای بشردوستانه است. فرانسه در سازمان ملل‌متحد برای خاتمه فاجعه در سوریه و یافتن یک راه‌حل انسانی داوطلب شده و در این چارچوب اقدام به برگزاری یک کنفرانس با موضوع سوریه در 10دسامبر جاری در پاریس خواهد کرد'.
در این کنفرانس علاوه بر فرانسه، کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، ترکیه، عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی و اردن شرکت خواهند داشت.

گفتنی است ارسال کمکهای بشردوستانه به حلب به‌دلیل بمباران شدید رژیم سوریه و حامیان آن طی روزهای اخیر متوقف شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/947d4ae5-53d2-4c1b-9d4b-11def02d6993"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات