728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,فقر در ایران,

وطن امروز: کسانی در حاکمیت سهمی از کیسه ملت برمی‌دارند که دهها برابر عواید ماهانه آنهاست

-

فقر در ایران
فقر در ایران
روزنامه وطن امروز از باند خامنه‌ای 16آذر95 با پیش کشیدن حقوقهای نجومی، در جنگ باندی روحانی و دولت او را مورد حمله قرار داده و لیستی از آنچه نظام ولایت‌فقیه بر سر مردم آورده را ردیف کرده است:
این روزنامه می‌نویسد: «.. این‌که ملتی همواره خطر تنگی معیشت را بالای سر خود ببیند و احساس تلخ ناامنی شغلی و بی‌رونقی کسب و کارش را داشته باشد، دردناک خواهد بود. این‌که در هر خانواده ایرانی تقریباً یک دانشجو یا سرباز یا محصل وجود داشته باشد و عملاً امکان پس‌انداز برای خانواده مقدور نباشد دردناک است. این‌که نزدیک به یک میلیون تحصیلکرده دانشگاهی بیکار در یک کشور وجود داشته باشد، دردناک است. این‌که کارخانجات تولیدی کشور یک به یک به علت کمبود نقدینگی در حال تعطیل شدن باشند و در کنار آن حجم نقدینگی کشور که به واسطه سیاستهای اقتصادی انقباضی دولت به سمت تولید حرکت نمی‌کند از مرز هزارهزار میلیارد تومان گذشته باشد، دردناک است. این‌که هزینه‌های جاری یک دولت با همه فغان و ناله‌هایش از کمبود منابع با سرعتی بیشتر از نرخ تورم و حتی نرخ افزایش دستمزدها در حال رشد است و به بیش از 205هزار میلیارد تومان رسیده است، دردناک است. .. این‌که یک زوج جوان ایرانی برای دریافت 10 میلیون تومان وام ازدواج همه نوع موانع و تحقیر را تحمل کنند و از طرف دیگر عده‌یی باشند که صدها میلیارد را بدون وثایق لازم دریافت کنند، دردناک است.»

وطن امروز سپس صراحتاً به چپاولگری حاکمان نظام آخوندی پرداخته و می‌نویسد: «اینکه ملتی احساس کند در کشوری زیست می‌کنند که افرادی وجود دارند سوای دغدغه‌ها و دردهای آنان بر آنها حکومت می‌کنند و خود را محق می‌دانند که سهمی از کیسه ملت بردارند که دهها برابر عواید ماهانه آنهاست دردناک‌تر از هر کاستی و کمبودی در کشور است.»

سپس در همین رابطه اضافه می‌کند که: «سال‌ها بود مردم به شکل غیرمستقیم متوجه مسابقه مال‌اندوزی مسئولان و کارگزاران دولتی بودند اما هیچگاه به شکل مستقیم در جریان آن قرار نگرفته بودند.».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e45d7129-ed60-456b-ba4d-d3a8c480043a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات