728 x 90

تشدید سرکوب ,

توهین و ضرب‌وشتم روحانی اهل سنت بلوچ در زندان مشهد

-

روحانی اهل سنت بلوچ
روحانی اهل سنت بلوچ
زندانی سیاسی مولوی نورالدین کاشانی روحانی اهل سنت که هفته گذشته از زندان زاهدان به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد منتقل شده بود پس از آزار و اذیت و ضرب ‌و شتم در زندان وکیل آباد به زاهدان بازگردانده شد.

وی در این یک هفته در بند 101 زندان وکیل آباد مشهد نگهداری می‌شد و در این مدت مورد آزار پاسداران قرار داشت. پاسداران محاسن وی را تراشیده و اجازه پوشیدن لباس بلوچی و اجازه اقامه نماز و شعائر مذهبی به وی نمی‌دادند و بارها او را مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند.

به گفته این روحانی اهل سنت در مدتی که وی در زندان وکیل آباد مشهد بود ”فقط ۶ نفر از بند ۱۰۱ زندان وکیل آباد اعدام شدند که ۵ نفر آنها اهل سنت بودند. و هر هفته در این زندان امنیتی ۶۰ نفر اعدام می‌شود بدون آن که این موضوع به رسانه‌ها درز کند“.

خاطر نشان می‌شود که مولوی نورالدین کاشانی فرزند خداداد اهل زاهدان و مدرس قرآن روستای شندک است که در مرداد ماه ۱۳۹۲ دستگیر شده است.

به گفته وی در زندان برای اخذ اعتراف تحت شکنجه‌های شدید قرار گرفته و همین اظهارات مبنای اتهام و صدور رأی علیه وی قرار گرفته‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce33ebee-e6eb-412f-b4d1-9ab17a7cd53e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات