728 x 90

سوريه,

گزارش تکان‌دهنده سازمان ملل‌متحد از وضعیت کودکان در سوریه

-

کودکان سوری در حلب
کودکان سوری در حلب
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل‌متحد «OCHA» در گزارشی تکان‌دهنده از وضعیت کودکان در سوریه نوشت ”حدود ۲.۹ میلیون کودک زیر 5سال در سوریه از زمان تولد تاکنون در درگیریها زندگی کرده‌اند.. نسل جدید در سوریه امید خود را از دست داده و سلامت عقلی کودکان نیز وخیم است.
7 میلیون کودک سوری از فقر رنج می‌برند، ۱.۷۵ میلیون کودک نمی‌توانند به تحصیلشان ادامه دهند، ۱.۴ میلیون کودک نیز ممکن است مجبور به ترک تحصیل شوند و یکی از 3 مقاطع تحصیلی کلاً لغو شده است“.

این گزارش در ادامه با تشریح وضعیت اسفبار مردم سوریه ادامه می‌دهد ”۱۳.۵میلیون نفر در سوریه که ۵.۸ میلیون نفر از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند، نیازمند هستند، یک میلیون نفر تحت محاصره و ۳.۹ میلیون نفر در مناطق با دسترسی سخت به‌سر می‌برند.۶.۳ میلیون نفر دیگر نیز در داخل کشور وادار به مهاجرت شده‌اند. نیمی از مردم سوریه از آغاز درگیریها تاکنون مجبور به ترک منازل خود شده‌اند، و 85 درصد مردم این کشور دچار فقر هستند و ۴.۳نفر نیز پناهگاهی را احتیاج دارند“.

در این گزارش با اشاره به وضعیت پزشکی و درمانی آمده است: ”هر ماه 30هزار سوری به علت درگیریها مبتلا به تراوما می‌شوند و ۲.۸ میلیون نفر دچار معلولیت دائم هستند. و از آغاز درگیریها در سال 2011 تاکنون 770 پرسنل بهداشتی و 147 پرسنل کمکهای بشردوستانه کشته شده‌اند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9741825-b474-4373-bed7-58b4700733f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات