728 x 90

سوريه,

سازمان ملل: اکنون بر روی کره زمین هیچ‌جایی خطرناک‌تر از حلب برای غیرنظامیان نیست

-

بمباران حلب
بمباران حلب
مشاور امور بشردوستانه ملل‌متحد در بحران سوریه پنجشنبه 11آذر اعلام کرد حدود ۳۰ هزار تن مجبور به ترک مناطق محاصره شده شرق حلب شده‌اند. او گفت بر روی کره زمین مردم حلب در خطرناک‌ترین وضعیت به‌سر می‌برند.

شمار محاصره‌شدگان در این شهر به حدود ۴۰۰ هزار تن می‌رسد.

یان ایگلند مشاور امور بشردوستانه ملل‌متحد گفت تا روز چهارشنبه، ۱۸ هزار غیرنظامی شرق حلب را ترک کردند و ۸۵۰۰ تن هم به محله شیخ مقصود رفتند که کُردها آن را کنترل می‌کنند.

وی افزود روسیه و دولت سوریه با درخواست سازمان ملل‌متحد برای توقف موقت جنگ به‌منظور خارج کردن حدود ۴۰۰ بیمار و زخمی مخالفت کردند.

سازمان ملل‌متحد غذای کافی برای ۱۵۰ هزار تن را در اختیار دارد، اما نمی‌تواند خود را به حدود ۲۰۰ هزار تنی برساند که هم‌چنان در مناطق محاصره شده هستند و ذخیره غذایی آنها به پایان رسیده است.

به گفته او، در این مناطق، عمل‌های جراحی در تونل‌های زیر زمینی و بدون استفاده از مواد بی‌حس کننده انجام می‌شود. شاید اکنون بر روی کره زمین مردمی بیش از مردم حلب، در خطر نباشند. اولویت فوری اکنون متوقف کردن جنگ به‌منظور یافتن پناهگاهی برای غیرنظامیان در فصل سرما است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3037fa0-1a20-4b1c-8bfe-cf4b58935444"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات