728 x 90

سوريه,اخبار خاورمیانه,اخبار تركيه,

ریاض حجاب از حمایت ترکیه از اپوزیسیون تشکر کرد و خواستار لغو محاصره حلب شد

-

مولود چاووش اوغلو و رياض حجاب
مولود چاووش اوغلو و رياض حجاب
به گزارش تلویزیون الجزیره ریاض حجاب هماهنگ‌کننده کل هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه، عملیات ”درع الفرات“ و نقش ترکیه در حفظ وحدت سوریه را ستود و به آنکارا برای لغو محاصره حلب فراخوان داد.

وی در جریان دیدار چهارشنبه خود با مولود چاوش اوغلو گفت: «عملیات سپر فرات امید مردم سوریه نسبت به ممکن بودن ایجاد منطقه امنی که آنها را از بمباران حفاظت می‌کند را زنده کرد.»

ریاض حجاب از تلاشهای دیپلوماتیک ترکیه برای حمایت از انقلاب سوریه و دفاع از مردم سوریه و حفظ تمامیت ارضی سوریه و پناه دادن به ملیونها پناهنده سوری تشکر کرد و اضافه کرد ”ما از ضعف جامعه بین‌المللی صحبت می‌کردیم و امروز از این موضوع گفتگو می‌کنیم که جامعه بین‌المللی در مقابل تعدیات وحشتناکی که نیروهای رژیم بشار اسد و سوریه و رژیم ایران انجام می‌دهند، کاملاً فلج است.

وی نسبت به ضرورت متوقف شدن فشار رژیم اسد و متحدان او بر روی شهر حلب و لغو محاصره این شهر و رسیدن فوری کمکهای انسانی به محاصره‌شدگان بر اساس قطعنامه 2254 سازمان ملل و همچنین افزایش حمایت از ارتش آزادیبخش (سوریه) تأکید کرد.

از سوی دیگر چاووش اوغلو ضرورت آتش‌بس فوری و رسیدن کمکهای انسانی به حلب و تلاشهای صورت گرفته برای حل سیاسی درگیری این کشور را مورد بررسی قرار داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76c8bb89-0978-4b9b-a04e-35936e6d2499"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات