728 x 90

زندانیان سیاسی,

یورش دژخیمان خامنه‌ای به سلول زندانیان سیاسی در زندان کرمان

-

زندان مرکزی کرمان
زندان مرکزی کرمان
دژخیمان خامنه‌ای روز دوشنبه هشتم آذر با توهین و ناسزا به سلول دو زندانی سیاسی افسانه با یزدی و هاجر پیری در زندان کرمان یورش بردند و برخی وسایل شخصی این دو زندانی را با خود بردند.

زندانی سیاسی هاجر پیری را به‌خاطر سردادن شعار "مرگ بر دیکتاتور" به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند. این دو زندانی سیاسی در بند جرایم عادی و بهمراه زندانیان مواد مخدر و خطرناک نگه‌داری می‌شوند.

خاطرنشان می‌شود بیدادگاه رژیم آخوندی در مهاباد، روز یکشنبه 31 مرداد، زندانی سیاسی افسانه بایزیدی را به 4 سال زندان و تبعید به کرمان محکوم کرد. اتهام وی تبلیغ علیه نظام آخوندی و توهین به ولی‌فقیه ارتجاع و همکاری با احزاب کردی، عنوان شده است.

افسانه بایزیدی، دانشجوی بوکانی در ۵ اردیبهشت ماه سال جاری در منزل مسکونی خود توسط مأموران بدنام اطلاعات آخوندی بازداشت شد. افسانه بایزیدی همچنین در مهرماه سال ۱۳۹۴ توسط اطلاعات سپاه دستگیر و در تاریخ ۳ آذرماه به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. پس از برگزاری دادگاه تجدیدنظر در روز چهارشنبه ۷ دی‌ماه سال جاری، حکم دو سال حبس تعزیری وی به‌حالت تعلیق درآمد و در‌ نهایت در روز پنجشنبه ۸ دی‌ماه ۱۳۹۴ از زندان آزاد شد.
این زندانی سیاسی پیش‌تر در آبان ماه ۱۳۹۲، به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُردی بازداشت و سپس با وثیقه‌ ١٠٠ میلیون تومانی از زندان آزاد و به تحمل دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.
همچنین زندانی سیاسی هاجر پیری ٣٣ ساله از آبان‌ماه ١٣٨٦ در زندان مرکزی کرمان بدون یک روز مرخصی محبوس می‌باشد. او از سوی دستگاه قضایی رژیم به ١٧ سال حبس محکوم شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed65a21c-9ff7-42d7-9e34-f7e151b0e42b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات