728 x 90

دخالتهای ایران,

الریاض عربستان: مریم رجوی: جهان بایستی علیه جنایات رژیم ایران فعال شود

-

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران-آرشیو
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران-آرشیو
روزنامه الریاض چاپ عربستان روز دوشنبه هشتم شهریور 95 در گزارشی از اجلاس پاریس نوشت: «خانم مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، سیاست آمریکا در طی 16 سال گذشته را برای مردم ایران و منطقه فاجعه‌بار توصیف کرد و گفت که این سیاست بهترین کمکها را به رژیم ولایت‌فقیه کرده است.

مریم رجوی طی کنفرانسی با عنوان «فراخوان به عدالت، محاکمه عاملان جنایت علیه بشریت در ایران و سوریه» که پریشب در سالن مونوالیته پاریس و با شرکت تعدادی از شخصیتهای سیاسی و حقوقی بارز در فرانسه و اروپا و نمایندگانی از کشورهای منطقه و همچنین تعدادی ار مسئولان اپوزیسیون سوریه و تعداد زیادی از ایرانیان برگزار شد گفت، با آغاز کار دولت جدید (آمریکا)، مردم و مقاومت ایران و ملتهای منطقه انتظار دارند که در سیاست آمریکا تجدیدنظر شود. وی افزود، در بحران کنونی منطقه هر راه‌حلی برای پایان دادن نهایی به جنگ و ناامنی و مشخصاً مسأله داعش‌ در گرو پایان دادن به دخالتهای رژیم در منطقه و به‌ ویژه در سوریه است. همکاری با آخوندها برای مقابله با داعش فاجعه‌بار است، باعث تقویت رژیم ایران و تروریسم ناشی از آن و تغذیه سیاسی و اجتماعی داعش می‌شود. خامنه‌ای اگر ‌چه تلاش می‌کند ادامه اشغالگری و خونریزی در سوریه را با یاوه‌هایی مثل دفاع از حرم توجیه کند، اما مردم ایران از این جنگ کثیف منزجرند و در کنار ملت شجاع و سرفراز سوریه ایستاده‌اند.

مریم رجوی گفت، شش قدرت جهان در مذاکرات اتمی در برابر این رژیم، امتیازات ناموجهی دادند و عدم اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت را از سوی این رژیم نادیده انگاشتند. اما حتی همین توافق که می‌توانست فرصتی برای عبور رژیم از بحرانهایش باشد؛ امروز نتیجه معکوس داده است. گرسنگی و فقر بیش از گذشته، زندگی مردم را در هم می‌کوبد، تصفیه‌حساب باندهای درونی رژیم سرباز کرده است و امروز آخوندها قادر نیستند مثل گذشته کنترل‌ تمام‌عیار بر باندهای درونی خود و بر اعتراضهای اجتماعی اعمال کنند. ولایت‌فقیه امروز از هر نظر در بن‌بست است. وی گفت این تصفیه حسابها راه تغییر رژیم و استقرار یک جمهوری کثرت‌گرا را هموارتر کرده است.

مریم رجوی گفت انتظار ما و مردم منطقه از جامعه جهانی این است که سیاست امتیاز دادن به‌رژیم ولایت‌فقیه و سکوت و بی‌عملی در مقابل جنایاتش در ایران و منطقه متوقف شود و به‌جای آن به مبارزه مردم ایران برای کسب آزادی و به‌خواست ملت‌های منطقه احترام گذاشته شود.

الریاض افزود: «لازم به یادآوری است که در این کنفرانس تعدادی از شخصیتهای فرانسوی، کلمبیایی و قاضی دادگاه جنایی بین‌المللی در یوگسلاوی سابق و دادگاه جنایی بین‌المللی تا سال 2003 و شهردار منطقه پنجم پاریس شرکت داشتند و تعدادی از اعضای اپوزیسیون سوریه از حلب سخنرانی کردند و آنچه را که بمباران و به آتش کشیدن از سوی رژیم جنایتکار بشار اسد که از سوی روسیه و شبه‌نظامیان ایران حمایت گسترده‌یی می‌شود توضیح دادند. همچنین در این کنفرانس تعدادی از زندانیان سیاسی آزاد شده از دست رژیم ولایت‌فقیه که اخیراً ایران را ترک کرده‌اند تجارب و مشاهدات خود را از سرکوب گسترده در تمام ایران بیان کردند یک نمایشگاه عکس از30 هزار زندانی سیاسی قتل‌عام سال 1367 نیز برگزار شد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ffed635-5961-47ae-befa-99634cd69347"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات