728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

واکنش برخی از اعضای مجلس در مورد تلاش برای بازداشت صادقی

-

اقدام به دستگیری محمود صادقی
اقدام به دستگیری محمود صادقی
برخی از اعضای مجلس ارتجاع نسبت به حکم بازداشت محمود صادقی عضو مجلس ارتجاع که خواهان انتشار گزارش حسابهای بانکی آخوند صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه شده بود، واکنش نشان دادند.

محمدرضا بادامچی، عضو مجلس ارتجاع از تهران گفت: «اقدام به بازداشت همکار خوبم آقای دکتر محمود صادقی، نقض نص صریح قانون اساسی است. این اقدام غیرقانونی آن هم در شب رحلت حضرت رسول اکرم، قلب ملت را به درد آورد. از رئیس جمهوری می‌خواهم طبق قانون، به مسئولیت صیانت از قانون اساسی عمل کرده و از مجلس دفاع کند».

محمدرضا عارف، عضو دیگر مجلس ارتجاع گفت: «موضوع پیش آمده برای همکار عزیزمان جناب آقای دکتر محمود صادقی می‌بایست در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس تشخیص هیأت مزبور اقدامات بعدی انجام پذیرد، لذا همگان را دعوت به آرامش نموده و از دستگاه محترم قضایی تقاضامندیم مستندات مربوطه را مطابق تشریفات قانونی جهت تعیین تکلیف به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال نمایند که بر طبق نظر هیأت مزبور، اقدامات بعدی صورت پذیرد. در پایان خود و همگان را دعوت به‌عمل به مر قانون می‌نماییم».

علیرضا رحیمی، عضو مجلس ارتجاع از تهران گفت: «در شرایطی که برای یک متهم معمولی هم شبانه و آن هم شب پیش از تعطیل رسمی اقدام نمی‌شود، بدون رعایت حرمت افراد، حتی نسبت به رعایت قانون مربوط به بازداشت نمایندگان نیز بی‌توجهی می‌شود».

محمدعلی وکیلی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع گفت: «بهتر بود اجازه می‌دادند مسائل از طریق گفتگو و در شرایط عادی پیگیری شود. این‌که شبانه به منزل نماینده مجلس مراجعه کنند بازتاب خوبی ندارد و برای نظام حاشیه‌سازی می‌شود».

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو دیگر هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع: «بنا بر ماده ۱۷۹ قانون آیین دادرسی کیفری، در صورتی می‌توان متهم را جلب کرد که بدون عذر موجه در دادگاه و یا دادسرا حضور پیدا نکند، و ماده ۱۸۰ قانون آیین دادرسی کیفری هم موارد جلب ابتدایی و قبل از صدور احضاریه را در جرایم بسیار سنگین یا در مواقعی که محل اقامت و کسب و یا شغل متهم معین نباشد، پیش‌بینی کرده است».

و غلام‌علی حداد عادل عضو سابق مجلس ارتجاع از باند خامنه‌ای گفت: «به رئیس قوه ‌قضاییه در مورد حسابی که بیش از ۲۰ سال و به‌طور قانونی وجود دارد تهمت دزدی نزنیم و در برابر آن سکوت نکنیم».

خاطرنشان می‌شود محمود صادقی، عضو مجلس ارتجاع که اخیراً خواهان انتشار گزارش حسابهای بانکی آخوند صادق لاریجانی شده بود، شب گذشته از دست مأمورانی که برای بازداشت او به منزلش رفته بودند فرار کرد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس گفت: «از مأموران خواستم و دعوت کردم به منزل بیایند و در آنجا توضیح دهند که موضوع چیست ولی آنها قبول نکردند و من مجبور شدم همانجا مقابل در منزل بمانم که خانواده هم آمدند. با مأموران همراهی نکردم. برای چه باید با آنها بروم؟ کار اینها غیرقانونی است و حکم انفصال قاضی مذکور را خواهم گرفت».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a988f53f-2b96-4517-8ed1-ac297b970bd8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات