728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

سمینار در مجلس سنای ایتالیا، علیه موج اعدامها در ایران + کلیپ

-

سمینار در مجلس سنای ایتالیا، علیه موج اعدامها در ایران
سمینار در مجلس سنای ایتالیا، علیه موج اعدامها در ایران
سخنرانان سمینار در مجلس سنای ایتالیا، که در پنل‌های مختلف برگزار شد مماشات و معاملات اقتصادی با رژیم رکوردار اعدام در جهان را رد کردند و خواهان برخورد قاطع برای مقابله با موج اعدامها و دخالت‌های تروریستی این رژیم شدند.

در شروع این سمینار، سناتور لوچو مالان عضو هیأت‌رئیسه سنای ایتالیا ضمن خوشامدگویی به حاضران، گفت: به‌دنبال فراخوان سفیر جولیو ترتزی ما تصمیم به برگزاری این جلسه گرفتیم، ما شاهد اختناق و سرکوب هر چه بیشتر در ایران هستیم. مخالفان سیاسی، پیروان سایر مذاهب و قومیتها، زنان و جوانان مورد سرکوب قرار می‌گیرند و مسیحیان به‌خاطر عقایدشان شلاق می‌خورند و با آنها بدرفتاری می‌شود. وضعیت حقوق‌بشر در ایران رو به وخامت گذاشته و این شایستهٴ کشور ما نیست که از نمایندگان چنین رژیمی استقبال کند و خوشحالم که سنای ایتالیا به فراخوان ما پاسخ داد.

جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا در سخنان خود در این سمینار، گفت: در این سالن شخصیتهای سیاسی و نیز سفرای بعضی از کشورها را داریم. خیلی از پارلمانترهای ما در پارلمان صدای خود را علیه مراوده با رژیم ایران که ثبات سیاسی و اقتصادی ندارد. بلند کرده‌اند. انتخابات آمریکا نیز اینرا ثابت کرد و دولتمردان جدید برخلاف اوباما به این رژیم بی‌اعتماد هستند. توافق اتمی نیز نتوانست اعتماد جهان را جلب کند.

جولیو ترتزی در ادامه سخنرانی‌اش افزود: بخش عمده اقتصاد ایران تحت مدیریت پاسداران است و این نمی‌تواند برای کشور ما مثبت باشد. در حالی که بانکهای جهانی به این رژیم اعتبار نمی‌دهند، شرکتها و بانکهای ما باید این مسائل را جدی بگیرند. بانکهای جهانی به‌خاطر تحریم‌ها، رابطه‌یی با این رژیم ندارند و آنهایی که آن‌را نقض کردند و وارد داد و ستد با این رژیم شدند، جریمه‌های سنگینی پرداختند و بایستی به این توجه کرد.»

دانیله کاپتزنو عضو کمیسیون مالی پارلمان ایتالیا که ریاست یکی از پنل‌های این سمینار را برعهده داشت، در سخنان خود، گفت: ما از دموکراسی، آزادی و حقوق‌بشر دفاع می‌کنیم؛ اما وقتی به حکومتی مثل (رژیم) ایران می‌رسد که همهٴ اینها را نقض می‌کند سکوت می‌کنیم. وی تأکید کرد که باید به این سکوت در قبال نقض حقوق‌بشر در ایران خاتمه داد.

سپس پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به سیمنار در مجلس سنای ایتالیا، توسط دانیله کاپتزنو قرائت شد.

خانم مریم رجوی در پیام خود بحرانهای گریبانگیر حکومت آخوندی را برشمرد و تأکید کرد که رژیم دچار یک بی‌ثباتی چند وجهی است.
وی بحران اقتصادی، مشارکت در کشتار مردم سوریه و صدور تروریسم به عراق و یمن و تشدید مخاصمات باندهای درونی رژیم را از سه نشانهٴ همین بی‌ثباتی دانست و سپس، افزود: « اما چهارمین بی‌ثباتی ناشی از محاصره رژیم حاکم توسط نارضایتی‌های اجتماعی است که روزانه با تظاهرات و گردهمایی‌های بی‌وقفهٴ کارگران، معلمان، دانشجویان و سایر مردم ابراز می‌شود.
آخوندها برای مهار اعتراضها بی‌وقفه در حال حلق‌آویز کردن زندانیانند. در چنین اوضاعی، تجارت با آخوندها:
اولاً مردم ایران را از نظر اقتصادی فقیرتر و از نظر سیاسی بیشتر تحت سرکوب قرار می‌دهد زیرا باعث تقویت سپاه پاسداران می‌شود.
ثانیاً باعث تشدید جنگ‌افروزی آخوندها در خاورمیانه و ناامن کردن کل دنیا به‌ویژه اروپا است.
ثالثاً ، از نظر مالی و اقتصادی نیز بی‌آینده است».
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در پایان پیام خود، تأکید کرد: «سیاست صحیح و آینده‌نگرانه این است که جامعه جهانی به‌ویژه دولتهای غرب از رژیم ایران که سرچشمه بی‌ثباتی و جنگ‌افروزی است فاصله بگیرند و مقاومت مردم ایران برای آزادی و دموکراسی را به‌رسمیت بشناسند».

در سیمنار مجلس سنای ایتالیا الیزابتا زامپاروتی از مسئولان انجمن به قابیل دست نزنید در سخنرانی خود درباره قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی توسط رژیم آخوندی در سال 67، گفت: بسیاری از مقام‌هایی که در آن دوران در کشتار زندانیان دست داشته‌اند اکنون در حاکمیت هستند؛ از جمله پورمحمدی وزیر دادگستری روحانی که عضو هیأت مرگ بود؛ (همان هیأتی) که در سال 67 حکم اعدام 30هزار زندانی سیاسی را که اکثرشان از سازمان مجاهدین خلق ایران بودند به‌اجرا گذاشت.

الیزابتا زامپاروتی همچنین تأکید کرد که مسأله نقض حقوق‌بشر در ایران برای ما جایگاه ویژه‌یی دارد. انجمن به قابیل دست نزنید طی فراخوانی از... رئیس عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواسته است که مسأله نقض حقوق‌بشر در ایران به‌طور عام و موضوع اعدامها به‌طور خاص، در کانون مذاکرات این اتحادیه با (رژیم) ایران قرار گیرد... (در دوران) روحانی تعداد اعدامها دست‌کم به 2615 مورد رسیده و هم‌چنان رو به افزایش است؛ البته آمار واقعی بیشتر از اینهاست. چرا که بسیاری از اخبار رسانه‌یی نمی‌شود.

سناتور آنا چینزیا بونفریسکو عضو کمیسیون مالی سنای ایتالیا در سخنان خود تأکید کرد که نباید با حکومتی که مستمراً قوانین را زیر پا می‌گذارد و حقوق‌بشر را نقض می‌کند رابطه برقرار کنیم.

وی سپس به نقش زنان در تحقق تغییر در ایران و همچنین سیاستهای سرکوبگرانه و تبعیض‌آمیز رژیم علیه آنان اشاره کرد، و افزود: ما هم‌چنان به فعالیت‌هایمان برای حقوق‌بشر و حقوق زنان در ایران ادامه خواهیم داد؛ نباید تجارت را بر حقوق‌بشر ارجح شمرد و زنان ایتالیایی بایستی در کنار زنان ایرانی برای آزادی و دموکراسی قرار گیرند.

سخنران دیگر این سمینار آنتونیو استانگو رئیس لیگ حقوق‌بشر ایتالیا به وجوهی از تاریخچهٴ حکومت ولایت‌فقیه در ایران پرداخت و سپس، گفت: در ایران چیزی به‌نام انتخابات وجود ندارد و (اینها) فقط جنگ بین جناح‌های حاکمیت است... خمینی از روزی که این حکومت را بنا نهاد رویای امپراطوری اسلامی را در سر داشت... ولی‌فقیه می‌خواهد سیستم و قدرت خودش را به خارج از مرزها منتقل کند و به همین دلیل به تروریسم متوسل می‌شود و از این حربه استفاده میکند تا منطقه را به آشوب بکشد.

در بخش دیگری از سمینار سنای ایتالیا پرفسور رانیری راتزانته استاد حقوق ضد پولشویی به موضوع پولشویی توسط رژیم آخوندی پرداخت و توضیح داد که چگونه رژیم در روابط تجاری با کشورها، در داخل خاک خود به پولشویی مشغول است و این چنین اهداف تجاری‌اش را دنبال می‌کند.

پرفسور دانیله کاویلیا Daniele Caviglia استاد تاریخ روابط بین‌الملل دانشگاه ایتالیا نیز در سخنرانی‌اش، استمرار دخالتهای حکومت آخوندی در منطقه و تلاش‌های رژیم برای گسترش این دخالتها را مورد توجه قرار داد.

در این سمینار دکتر لوچانو تیرینانزی مدیر مسئول مجلهٴ ژئوپلتیکی گفت: در ایران افرادی در حاکمیت هستند که... یکی از اهداف و ویژگی‌شان جنگ‌طلبی است. آنها برای حمایت از صدور تروریسم و عملیات تروریستی نیاز به پول دارند؛ پولی که از طرف... هیأت حاکمه... تأمین می‌شود.

دکتر آئورلیو مانکوزو در سخنان خود با رد چشم‌پوشی از جنایات حکومت آخوندی به بهانهٴ معاملات تجاری با این رژیم گفت که اعدامها و سرکوب گسترده در ایران به‌طور خاص (در قبال) مخالفان سیاسی و زنان هم‌چنان جریان دارد... این رژیم ربطی به اسلام ندارد... آنها برای اعمال اختناق از اسلام سوء‌استفاده می‌کنند. در ایران شکنجه، اعدام و تبعیض جنسی رو به افزایش است و در دوران روحانی اعمال ضدبشری متوقف نشده است.

در ادامه این جلسه دکتر فیصل المحمد رئیس انجمن سوریه آزاد و دموکراتیک در ایتالیا، طی سخنانی به هم‌دستی رژیم آخوندی در کشتار مردم سوریه و حضور گسترده عوامل اعزامی خامنه‌ای در این کشور اشاره کرد، و گفت: طی این سال‌ها بیش از 600هزار نفر از مردم سوریه کشته و 10 میلیون نفر از خانه‌های خود آواره شده‌اند؛ بیش از 5 میلیون مهاجر وجود دارد و فردا با یک بحران و فاجعه بزرگ پناهندگان روبه‌رو خواهیم بود.

دکتر انریکو واندینی نیز در این سیمنار، گفت: رژیم ایران با صرف میلیاردها دلار به کمک بشار اسد شتافته و در قتل مردم سوریه شریک است... مقامات (رژیم) ایران بارها تأکید کرده‌اند که سوریه استان 35ام ایران است؛ به همین دلیل پر واضح است که حفظ (رژیم) اسد برای آنها امری بنیادی است. وی تأکید کرد که برای مقابله با دخالتهای رژیم در سوریه، بایستی منابع مالی آن‌را قطع کرد؛ زیرا این رژیم با کمک مالی به تروریسم، به اقداماتش در سوریه ادامه می‌دهد و اگر روابط تجاری خود را با آن قطع کنیم و مانع رسیدن پول به‌دست این رژیم بشویم در تأمین مالی تروریسم با مشکل روبه‌رو خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5be845c8-6ae3-426d-bde5-65f592ebdf11"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات