728 x 90

شكنجه زندانيان,

زندانی سیاسی مرتضی مرادپور در سرمای زندان بدون لباس و پتوی کافی در اعتصاب غذا

-

زندانی سیاسی مرتضی مرادپور
زندانی سیاسی مرتضی مرادپور
زندانی سیاسی مرتضی مرادپور، روز جمعه 5 آذر 95 سی و دومین روز اعتصاب‌غذای خود را پشت سر گذاشت. وی از روز سه‌شنبه چهارم آبان 95 اعتصاب‌غذای خود را شروع کرد.
خانواده این زندانی سیاسی بعد از ملاقات با وی گفتند: «وضعیت جسمی مرتضی در پی ضعف شدید ناشی از استمرار اعتصاب‌غذا بسیار وخیم است. همچنین این زندانی سیاسی از نبود حداقل امکانات گرمایشی و عدم دسترسی به آب گرم در سلول محل نگهداری خود ابراز ناراحتی کرده است. سالن ۱۲ زندان گوهردشت کرج مکانی سرد و مرطوب است. با وجود برودت هوا تنها یک پتوی کوچک در اختیار وی قرار داده شده و از تحویل لباس‌های گرم شخصی وی نیز ممانعت به‌عمل آمده است.

مرتضی مرادپور از درد کلیه و قلب رنج می‌برد و شکنجه‌گران زندان تاکنون از امکان دسترسی وی به پزشک متخصص ممانعت کرده‌اند. وی به خانواده خود گفته است به‌دلیل سرما مجبور است مستمر زیر پتو باشد و تا صبح از سرما می‌لرزد.

روز پنجشنبه چهارم آذر دژخیمان خامنه‌ای در زندان کرج در سلول نگهداری مرتضی مرادپور رفته و خواستار توقف اعتصاب‌غذای وی شده‌اند. مرتضی مرادپور ضمن رد این درخواست بر ادامه اعتصاب‌غذا تا تحقق کامل خواسته‌هایش تأکید کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e67cc49-734d-4d45-b33b-5495fde8768a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات