728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

رودررویی پاسدار لاریجانی با خامنه‌ای

-

پاسدار علی لاریجانی
پاسدار علی لاریجانی
پاسدار علی لاریجانی ضمن اعلام نظر خامنه‌ای و هیأت گماشته شده توسط او در حمایت از شورای نگهبان ارتجاع برای حذف مینو خالقی کاندیدای باند رقیب از اصفهان، مدعی شد که خودش با این نظر مخالف است.

لاریجانی که در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود به‌عنوان رئیس مجلس رژیم در دوره نهم صحبت می‌کرد، گفت: با نظر شورای نگهبان با حذف یک کاندیدای برنده باند رفسنجانی و روحانی مخالف است.

ما باید به نظامات قانونی در کشور پایبند باشیم. من البته رأی خودم این است که چون قانون با صراحت برای اظهارنظر نهایی شورای نگهبان یک مدتی گذاشته و گفته در این زمان باید نظر نهایی و قطعی خود را بدهد، این نمیتونه تسری پیدا کنه به بعد از انتخابات. نظر من از نظر قانونی این هست. ولی به هر حال تفسیر شورای نگهبان از بحث نظارتش متفاوت از این هست. و ظاهراً معتقده که این نظارت استصوابی میتونه بعد از انتخابات هم ادامه پیدا بکنه. در این قضیه با مقام معظم رهبری هم استدلاتم خود رو مطرح کردم که این، به هر حال یک تفاوت نظری بین ما و شورای نگهبان هست.

لاریجانی در این کنفرانس مطبوعاتی از جنگ و جدال موجود بر سر ریاست مجلس رژیم خبر داد و گفت که با حسن عارف در مورد این کرسی گفتگویی انجام نداده، ولی گفت که میانه‌روها روی سر او جا دارند.

عارف مهره اصلی باند رفسنجانی و روحانی در دوره جدید مجلس رژیم نیز گفته است: در مورد کرسی ریاست به توافق نرسیده و به همین خاطر خودش را کاندیدا ریاست کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90db7e92-cda7-44ce-9ab9-d2c09c9952a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات