728 x 90

حمایتهای مردمی,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

تظاهرات ایرانیان در حمایت از جنبش دادخواهی با حضور نمایندگان پارلمان انگلستان + کلیپ

-

تظاهرات ایرانیان در حمایت از جنبش دادخواهی با حضور نمایندگان پارلمان انگلستان
تظاهرات ایرانیان در حمایت از جنبش دادخواهی با حضور نمایندگان پارلمان انگلستان
به‌دعوت جوامع ایرانی مقیم انگلستان، یک گردهمایی و تظاهرات در میدان معروف ‌ترافالگار در مرکز شهر لندن با حضور و سخنرانی نمایندگان پارلمان انگلستان، حقوقدانان برجسته و شخصیت‌های مدافع حقوق‌بشر در محکومیت موج اعدامها و نقض وحشیانهٴ حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی و در حمایت از جنبش دادخواهی برای محاکمه عاملان جنایت علیه بشریت در قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67 برگزار شد.

سخنرانان تظاهرات لندن عبارت بودند از:
ترزا ویلیرز وزیر ایرلند شمالی در دو دورهٴ کابینهٴ دیوید کامرون و نمایندهٴ ارشد محافظه‌کار پارلمان انگلستان

سر دیوید ایمس رئیس مشترک کمیته پارلمانی انگلستان برای آزادی ایران

الیستر لوگان عضو ارشد کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز

اندرو مکینلی نمایندهٴ پیشین پارلمان انگلستان
مالکوم فاولر از حقوقدانان ارشد و عضو پیشین کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز

رضا الرضا رئیس هیأت شیعه جعفری عراق
حسین عابدینی عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

مسعود ضابطی رئیس‌ کمیته وکلای ایرانی مقیم انگلستان
در این گردهمایی همچنین نمایندگان جوامع ایرانیان، خانواده‌های شهیدان و زندانیان سیاسی سابق سخنرانی کردند.

خانم گیسو شاکری نیز در این تظاهرات سخنرانی کرد و به هنرنمایی پرداخت.

سخنرانان تظاهرات لندن با حمایت از خواسته تظاهر کنندگان برای تحقیقات بین‌المللی و محاکمه آمران و عاملان قتل‌عام 67، به توقف فوری اعدامها در ایران تحت حاکمیت آخوندها فراخوان دادند و تأکید کردند، باید به مصونیت ناقضان حقوق‌بشر در ایران پایان داده شود و هر گونه روابط با رژیم آخوندی، می‌بایست به توقف اعدامها و بهبود وضعیت حقوق‌بشر مشروط شود. آنها همچنین بر حمایت خود از مبارزه مردم و مقاومت ایران برای آزادی و دموکراسی و طرح 10 ماده‌یی مریم رجوی برای آیندهٴ ایران تأکید کردند.

ترزا ویلیرز نمایندهٴ ارشد محافظه‌کار پارلمان انگلستان اولین سخنران تظاهرات لندن بود. وی گفت: «من به‌شدت نگران وضعیت حقوق‌بشر در ایران هستم. واقعیتها بسیار دردآور است؛ (از جمله) تعداد عظیم اعدامها و فاجعه اعدام نوجوانان».

ترزا ویلیرز سپس با محکومیت سرکوب زنان و پیروان مذاهب مختلف توسط رژیم آخوندی، اضافه کرد: «این وضعیتی خطرناک و یک فاجعه برای بسیاری از مردمی است که رژیم سرکوبگر (حاکم بر) ایران بر آنها تأثیر گذاشته است. بنابراین، این یک افتخار برای من است که در این‌جا باشم و از کارزار شما حمایت کنم تا پایان نقض گسترده حقوق‌بشر در ایران را ببینیم؛ من از شما در (فعالیت‌هایتان) حمایت می‌کنم تا تضمین شود، کسانی که مسئول این جنایات و این موارد نقض وحشتناک حقوق‌بشر هستند روزی به‌میز عدالت کشانده شوند».

در ادامه تظاهرات لندن، اندرو مکینلی نمایندهٴ پیشین پارلمان انگلستان به سخنرانی پرداخت، و گفت: «مایلم از لندن به خانم رجوی و هموطنان بی‌شمار شما در سراسر جهان درود بفرستم. ما امروز این‌جا برای گرامیداشت خاطرهٴ ۳۰۰۰۰ انسانی دور هم جمع شده‌ایم که جان خود را در شریرانه‌ترین جنایت از دست دادند. آنها از یاد ما نرفته‌اند و هرگز نیز از یادمان نخواهند رفت.

آندرو مکینلی، اضافه کرد: «پیام ما به عاملان جنایات (در ایران) این است که روز حساب نزدیک است. از این امر باید قوت قلب بگیرید که روزی خواهد آمد که آنها تقاص کارشان را پس خواهند داد. با این تفاوت که آنها را در مقابل یک دادگاه متمدن قرار خواهیم داد که به‌طور قانونی مورد محاکمه قرار گیرند برخلاف آنها که تمامی حقوق را از افرادی که در زندانها به‌سر می‌برند سلب نموده‌اند، به همهٴ کسانی که در تبعید از وطن و عزیزانشان (به‌سر می‌برند و) هم‌چنان پایدارند و به همهٴ کسانی که عزیزانشان در زندانها به‌سر می‌برند (می‌گوییم)، هرگز و هرگز در برابر خشونت و استبداد تسلیم نشوید.»

پس از این سخنرانی، پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران به این تظاهرات توسط آندرو مکینلی، قرائت شد.

در تظاهرات ایرانیان در لندن، سر دیوید ایمس رئیس مشترک کمیته پارلمانی انگلستان برای آزادی ایران به سخنرانی پرداخت، و گفت: «همهٴ ما علیه جنگی که یک رژیم سفاک علیه آزادی‌های مدنی و آرمانهای دموکراتیک مردم ایران (انجام می‌دهد) متحد می‌ایستیم».

«من و بسیاری از همکارانم در هر دو مجلس (انگلستان) تمام تلاش خودمان را انجام می‌دهیم تا قتل‌عام 67 در ایران را برجسته کنیم که یکی از فجایع خاموش تاریخ معاصر است. ما این‌جا هستیم که از جنبش جهانی دادخواهی (قربانیان) قتل‌عام 67 و از خانواده‌های (قربانیان) حمایت کنیم. این جنبش جهانی در ماه‌های اخیر حرکت بزرگی را ایجاد کرده است. ما می‌دانیم که دستور این قتل‌عام‌ها توسط بالاترین مقامات رژیم صادر شده است.»

سر دیوید ایمس با تأکید بر لزوم پایان دادن به مصونیت سرکردگان رژیم آخوندی، گفت: «من و 200 نماینده از احزاب مختلف یک قطعنامه پارلمانی و یک بیانیه (صادر کرده‌ایم) که از دولت می‌خواهد قتل‌عام (67) را به‌عنوان جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسد؛

سر دیوید ایمس در ادامه سخنانش، با تأکید بر ضرورت تحقیقات و محاکمه عاملان قتل‌عام 67 تأکید کرد: «توقف قساوتها در ایران مستلزم یک منشور پیشرفته و دموکراتیک برای آیندهٴ ایران است.
(این منشور وجود دارد و همان) برنامه ده ماده‌یی برای آیندهٴ ایران است که توسط خانم مریم رجوی ارائه شده است. برنامه او، یک ایران آزاد و دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت را تضمین می‌کند. دولت ما باید برنامه خانم رجوی را به‌رسمیت بشناسد و از مردم ایران و تلاش آنها برای تحقق هر چه سریعتر این برنامه حمایت کند.

الیستر لوگان عضو ارشدکمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز، در سخنرانی خود گفت: «تعداد افزایش‌یابنده و هشدار دهندهٴ اعدامها در ایران این واقعیت را برجسته می‌کند که استانداردهای حقوق‌بشر تحت ریاست‌جمهوری روحانی در حال وخیم‌تر شدن است در ایران جوانان بسیاری وجود دارند که به‌خاطر به‌اصطلاح جرایمی که در زیر ۱۸ سالگی انجام داده‌اند در صف مرگ هستند».

وی در ادامه، گفت: «قتل‌عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال ۶۷ یک سیاست هماهنگ‌شده و با برنامه‌ریزی قبلی در بالاترین سطوح بود و حکم آن به‌طور شخصی توسط (ولی‌فقیه وقت رژیم) صادر شد (رژیم) ایران به‌طور مستمر تکذیب کرده است که قتل‌عامی صورت گرفته و هرگز از هیچ‌کس حسابرسی نشده است. مصونیت کامل از مجازات توسط حکومت برای کسانی که آن فتوا را اجرا کردند، تضمین شده است 200 نمایندهٴ پارلمان و عضو مجلس اعیان، بیانیه‌یی را امضا کردند و فراخوان به یک تحقیقات بین‌المللی در مورد این قتل‌عام دادند. جامعه وکلای انگلستان و ولز به کسانی که برای این تحقیقات مستقل و مؤثر فراخوان می‌دهند می‌پیوندد».

مالکوم فاولر از حقوقدانان ارشد و عضو پیشین کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز در سخنرانی خود بر حمایت گسترده حقوق‌دانان انگلستان از مقاومت ایران تأکید کرد و ضمن یادآوری پایداری مجاهدان اشرفی در لیبرتی، و تلاش خستگی‌ناپذیر آنان گفت: این نمایشی از تعهد الهامبخش و دیدگاهی است که این کارزار را برای دهه‌ها به‌پیش برده است و من بسیار افتخار می‌کنم که بخش بسیار کوچکی از آن باشم بیش از ۳۰۰۰۰ نفر به‌دلیل مخالفت (با رژیم) در سال ۶۷ اعدام شدند و وحشیانه به قتل رسیدند؛ حتی به خانوادهٴ آنها در مورد اعدامها چیزی گفته نشد و حتی به آنها گفته نشد اجساد (بستگانشان) کجاست... ما همراه با شما به نبرد ادامه می‌دهیم».

رضا الرضا رئیس هیأت شیعه جعفری عراق از دیگر سخنرانان تظاهرات لندن بود؛ وی گفت: «تاریخ بشریت شاهد جنایات بسیار زیادی بوده که به فراموشی سپرده شده است، اما جنایتهایی که خمینی در حق زندانیان سیاسی در (تابستان 67) مرتکب شد در حافظة تاریخ به‌عنوان یکی از فجیع‌ترین جنایات ضدبشری نقش بسته است به‌نحوی که کسی نمی‌تواند ابعاد آن‌را تصور کند؛ (این قتل‌عام با هدف) از بین بردن یک نسل کامل از کسانی صورت گرفت که با پایداری و شجاعت و قهرمانی در مقاومت در برابر دیکتاتوری مذهبی، برگ‌های زرین و درخشانی را برای مقاومت رقم زدند و (با) فدیه و فدایشان در تاریخ میهن‌پرستی مردم ایران در راستای (تحقق یک) جمهوری دموکراتیک و آزاد در ایران آینده و صلح دائمی برای خلق‌های منطقه و جهان، (این مبارزه را) مجسم می‌کنند.

مسعود ضابطی رئیس‌کمیته وکلای ایرانی مقیم انگلستان طی سخنانی در تظاهرات لندن، تأکید کرد:« ما خواهان عدالت برای همهٴ کسانی هستیم که در ایران اعدام شده و هم‌چنان اعدام می‌شوند. رژیم (حاکم)، ایران را قرن‌ها به عقب برده است. امروز در ایران، واقعیت برای ایرانیان، زندانی‌شدن، شکنجه، اعدام، چشم از حدقه در آوردن، قطع اعضای بدن و سنگسار زنان و مردان است.

در ایران در میادینی مانند این میدان، جراثقال‌ها برای حلق‌آویز مردان و زنان استفاده می‌شوند ما تضمین خواهیم کرد که مبارزه ادامه می‌یابد و سرانجام کسانی که مسئول این جنایات هستند به‌پای میز عدالت کشانده شوند؛ آن روز خواهد آمد».

نغمه رجبی طی سخنانی، گفت: «ما این‌جا گردهم آمده‌ایم تا صدای میلیونها ایرانی باشیم که خواسته آنها برای رسیدن به آزادی توسط (رژیم حاکم) وحشیانه سرکوب شده است ما صدای 30هزار زندانی سیاسی قتل‌عام شده در زندانهای (رژیم) ایران در سال 67 خواهیم بود.

امروز سخنرانان برجسته‌یی از بخش‌های گسترده‌یی از جامعه انگلستان به (تظاهرات) اعتراضی ما علیه تعداد فزایندهٴ اعدامها در ایران پیوسته‌اند تا به دولت انگلستان فراخوان داده شود که هر گونه روابط با رژیم تهران را به بهبود واقعی و قابل تأیید وضعیت حقوق‌بشر از جمله توقف فوری اعدام‌ها، دستگیریهای خودسرانه، شکنجه و دادگاههای ناعادلانه و آزادی تمامی زندانی سیاسی در ایران مشروط کند».

حسین عابدینی عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت از دیگر سخنرانان تظاهرات لندن در سخنان خود، گفت:
دوستان گرامی، خواهران و برادران عزیز
رژیم ولایت‌فقیه رژیمی که تحت نام اسلام وحشی‌ترین استبداد و دیکتاتوری را بر مردم ایران تحمیل کرد و با صدور ارتجاع و تروریسم تمام منطقه را در آتش تروریسم و فرقه‌گرایی مذهبی فرو برده است امروز با انواع و اقسام بحرانهای داخلی و بین‌المللی دست به گریبان است.

خمینی خوناشام می‌خواست برای بقای نظام و سلطه اهریمنی خود نسل مجاهدین را نابود کند، اما اکنون شاهدیم که از رژیم

خواست ما و خلق ما محاکمه سران رژیم و دست‌اندرکاران این جنایت هولناک است و آنها باید به‌خاطر جنایت علیه بشریت در دادگاههای بین‌المللی محاکمه شوند.

در تظاهرات و گردهمایی لندن همچنین شماری از نمایندگان جوامع ایرانیان، خانواده‌های شهیدان و زندانیان سیاسی سابق سخنرانی کردند.

منیر حسینی
خواهران و برادران،
من به‌همراه گروهی از زندانیان سیاسی سابق که در این‌جا هستیم، به‌نمایندگی از سوی زندانیان سیاسی می‌خواهیم دریچه‌یی به‌سوی زندانهای ایران در این گردهمایی باز کنیم و از حال و هوای زندانها برای شما بگوییم.

امروز زندانها و شکنجه‌گاهها در ایران از کانونهای تپنده مقاومت و الهام‌بخش جنبش‌های اجتماعی در ایران است. زندانیان سیاسی در درون زندانها دژخیمان حاکم را به محاکمه می‌کشند.

مریم اکبری منفرد (که عکسهای او در دست شماست) یکی از این زندانیان است. او در قیام 88 دستگیر شد و سپس در دادگاههای فرمایشی، توسط دژخیم قاضی صلواتی به اتهام محاربه و عضویت در سازمان مجاهدین خلق به 15سال زندان و تبعید محکوم گردید.

دوستان، بیایید به ندای مریم اکبری منفرد لبیک بگوییم

از این‌جا خطاب به مریم عزیزمان در زندان آمادگی خودمان را برای حضور مستمر در این جنبش دادخواهی تا رسیدن به نتیجه نهایی و کشاندن مسئولان قتل‌عام به پای میز محاکمه اعلام می‌کنیم.
حاضر، حاضر، حاضر».
امید ابراهیمی
5تن از بستگان مادری‌ام به‌دست رژیم به‌شهادت رسیدند که دو تن از آنها در قتل‌عام 67 اعدام شدند. هر دو آنها صرفاً به‌خاطر حمایت از سازمان مجاهدین خلق، اعدام شدند. وقتی آنها اعدام شدند، سپاه پاسداران با پدرشان تماس گرفت و از او خواستند که برای ملاقات دخترانش به زندان برود، اما وقتی به زندان رفت یک کیسه حاوی لباس‌های آنها و خبر اعدامشان را به او دادند، برادر مادرم هم در حالی که فقط 16سال سن داشت اعدام شد.
راهی که بستگانم انتخاب کردند، انگیزه‌یی برای من است تا تلاش کنم و صدای هزاران نفر از مردمی باشم که... تحت سرکوب در زندانهای رژیم هستند.

رضا حسینی
با درود به شهدای قتل‌عام 67، قهرمانان سر بدار که برای اعتلای کلمه مجاهد خلق جان خود را فدا کردند.
خواهران و برادران عزیز، ما به‌نمایندگی از طرف خانواده‌های شهیدان مجاهد خلق این‌جا هستیم تا پیام شهیدان را در این کارزار بزرگ، کارزار دادخواهی بازگو کنیم.
من به‌عنوان کسی که 6تن از بستگان نزدیکم به‌دست دژخیمان این رژیم به‌شهادت رسیده‌اند، مانند خانواده‌های 120هزار شهید دیگر، نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم و تا سرنگونی این رژیم و استقرار آزادی و عدالت و رساندن این کارزار به مقصد نهایی و محاکمه همهٴ جنایتکاران حاکم، ادامه خواهیم داد.
خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله
مرگ بر خامنه‌ای، درود بر رجوی».
ارمیا مقدسی
امروز ما جمع شدیم برای دادخواهی قتل‌عام 67.
امروز روز فریاد مقاومت، علیه آخوندهای جنایتکار است که باعث پر پر شدن ۳۰ هزار تا از جوونای ما شدن، اکثرشون همسن و سال‌های ما بودن. جوونایی که با خون پاکشون راه آزادی رو به ما نشون دادن، ما الآن چنین الگو‌هایی را توی زندگی‌مون داریم.
آنان با نام مسعود سر بدار شدند تا راه آزادی و دموکراسی در ایران هموار بشه
در پایان بار دیگر به شهیدان قتل‌عام 67 درود می‌فرستم و با آنها عهد می‌کنیم که به راهشان ادامه بدهیم.
حاضر ـ حاضر ـ حاضر.
اشرف متولی
من امروز به‌عنوان نماینده‌ جوامع ایرانی در انگلستان، که گروهی از نمایندگان آنها در این‌جا حضور دارند، در خدمت شما هستیم و صحبت می‌کنم.

28سال پیش خمینی می‌خواست با نابودی مجاهدین اسیر، به خیال خام خود، برای همیشه از دست این نسل خونفشان و جان برکف خلاص شده و حاکمیت منحوسش را برای همیشه تثبیت کند، ولی این دیکتاتور خونریز هرگز فکر نمی‌کرد که دادخواهان همان خون‌ها سالیان بعد، تمامیت رژیمش را نه فقط در ایران، بلکه در تمامی دنیا و در برابر سازمان ملل‌متحد به محاکمه خواهند کشید.
ما باید بر ادامه این جنبش اصرار کنیم تا سرانجام به مقصد برسیم و زهر حقوق‌بشر را مثل زهر آتش‌بس و زهر اتمی در گلوی رژیم بریزیم.

انعکاسات تظاهرات لندن:
تظاهرات و راهپیمایی ایرانیان آزاده در لندن در رسانه‌های خبری انعکاس گسترده‌یی یافت تلویزیون الغد العربی در گزارشی از این تظاهرات گفت: صدها تن از هواداران مقاومت ایران به همراه دهها تن از پارلمانترهای انگلستان و افرادی از سازمانهای حقوق‌بشری در لندن تجمع کردند و از دولت انگلستان خواستند که کشتار زندانیان سیاسی توسط رژیم ایران در سال 67، که در آن هزاران زندانی سیاسی اعدام شدند، را محکوم کند.

اپوزیسیون ایران می‌گوید در کشتاری که به نسل‌کشی زندانیان سیاسی معروف است بیش از سی هزار نفر بر اساس فتوای خمینی اعدام شدند.

یک شرکت کننده در تظاهرات به تلویزیون الغد گفت: در کشتاری که سی هزار مخالف اعدام در آن شدند، پنج تن از اعضای خانواده‌ام را از دست دادم، امروز تعداد زیادی از زندانیان سیاسی در داخل زندانها وجود دارند که هر لحظه انتظار اجرای حکم اعدام خود هستند، به همین دلایل بایستی کاری انجام داد تا مانع از آن بشویم که رژیم ایران بار دیگر کشتار را تکرار کند.

گزارشگر: تظاهر کنندگان که در میدان ترافالگار تجمع کردند تنها به محکوم کردن کشتار اکتفا نمی‌کنند بلکه از دولت انگلستان می‌خواهند که دست به اقدامات عملی بزند تا به رژیم ایران فشار بیاورد تا حکم های اعدام را لغو کند و شکنجه و پاکسازی و فشار به اپوزیسیون و ظلم به اقلیتها و تجاوز به حقوق آنها را کنار بگذارد.

تظاهر کنندگان این‌جا در میدان ترافالکار گرد آمدند که یک پیام کوتاه به دولت انگلستان و غرب به‌طور عام بدهند که توافقنامه اتمی را به‌عنوان بهانه‌یی برای سکوت در برابر اقدامات سرکوبگرانه رژیم علیه اپوزیسیون و قومیتها و پیروان مذاهب مختلف و دخالتهایش در کشورهای همسایه قرار ندهید.

آژانس عکس خبرگزاری فرانسه و گتی ایمیج عکسهایی را از این تظاهرات مخابره کردند. گتی ایمیج نوشت: ایرانیان مقیم انگلستان در تظاهرات لندن، به تحقیقات ملل‌متحد درباره قتل‌عام زندانی سیاسی در ایران در سال 67 فراخوان می‌دهند

جوامع ایرانی مقیم انگلستان، هواداران شورای ملی مقاومت، در یک تظاهرات بزرگ در میدان ترافالگار لندن، در روز 19نوامبر 2016، به تحقیقات ملل‌متحد درباره قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در ایران در سال 67 فراخوان دادند؛ (اکثریت قتل‌عام‌شدگان) از هواداران اپوزیسیون ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران بودند و در مدت کوتاهی اعدام و در گورهای دست‌جمعی به خاک سپرده شدند؛ (این قتل‌عام) در پی فتوای خمینی... صورت گرفت.

روزنامه الشرق‌الأوسط درباره تظاهرات ایرانیان در لندن نوشت:

هواداران مجاهدین تظاهراتی را در مرکز لندن علیه اعدام های روزافزون و نقض حقوق‌بشر در ایران برگزار کردند آنها صحنه‌هایی را از شکنجه و اعدام‌هایی که رژیم ایران علیه زندانیان و فعالان سیاسی مرتکب می‌شود به‌خصوص آنچه که در تابستان 67 به‌وقوع پیوست به نمایش گذاشتند.

تظاهر کنندگان از دولت انگلستان خواستند هر گونه بهبود رابطه با رژیم ایران را به بهبود وضعیت حقوق‌بشر در ایران مشروط کند و اقدامات ویژه‌یی را در سطح بین‌المللی برای این‌که رژیم ایران پاسخگوی کارنامه وحشتناک خود در زمینه حقوق‌بشر باشد را اتخاذ کند. آنها همچنین دولت انگلستان را به محکوم کردن قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67، به‌شمار آوردن این قتل‌عام به‌عنوان جنایت علیه بشریت و اتخاذ اقداماتی برای انجام تحقیقات مستقل توسط سازمان ملل‌متحد فراخواندند

در این تظاهرات نمایندگان پارلمان انگلستان، حقوقدانان و مدافعان حقوق‌بشر شرکت کردند و حمایت خود را از خواست تظاهر کنندگان برای محاکمه عاملان اعدام های سال 67 در یک دادگاه بین‌المللی و توقف انجام احکام اعدام های علنی در ایران، اعلام کردند.

الیستر لوگان عضو کمیته اجرایی کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز گفت ”قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67 یک سیاست عمدی و هماهنگ شده با اجازه بالاترین سطح در حکومت بود و مجازات ها از سوی رئیس حکومت اعمال گردید“.

پارلمانتر دیوید ایمس گفت ”فراخوانهای امروز شما به دولت برای اقدام جهت متوقف کردن کارهای شنیع و مستمر رژیم ایران و احاله جنایتکاران مسئول قتل‌عام 67 به دادگاه بین‌المللی برای محاکمه از حمایت قوی بسیاری از اعضای هر دو مجلس انگلستان برخوردار است“.

اورینت نیوز تلویزیون اپوزیسیون سوریه گزارشی از تظاهرات ایرانیان در لندن پخش کرد و ضمن گفتگو با شماری از دست‌اندرکاران این تظاهرات گفت:
در این تظاهرات نمایندگانی از پارلمان انگلستان و وکلای برجسته و مدافعان حقوق‌بشر، علاوه بر خانواده شهدای اعدام شده و بازماندگان اعدامهای دهه هشتاد سخنرانی کردند، علاوه بر آن تصاویر تاثیرگذاری از حلب به نمایش گذاشته شد. که ابعاد تجاوزات انجام گرفته توسط رژیم ایران در سوریه را نشان می‌دهد.

سر دیوید ایمس در گفتگو با اورینت‌نیوز در این تظاهرات گفت: من در مورد اعدامها و شکنجه‌ها که مدتهاست در زندانهای رژیم ایران انجام می‌شود با بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان صحبت خواهم کـرد و از او خواهم خواست در جلسه سازمان ملل به این موضوع اهمیت ویژه‌یی معطوف کند.

اورینت نیوز افزود: تظاهر کنندگان خواستار حسابرسی از عاملان قتل‌عام زندانیان سیاسی و اعدامهایی که هم‌اکنون در ایران صورت می‌گیرد در دادگاهها و مجامع بین‌المللی شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6ee7e0a-6f8f-4537-bfef-6160f5aaf32d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات