728 x 90

گزیده روزنامه ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی روز اول آذر۹۵

-

نگاهی به روزنامه های حکومتی
نگاهی به روزنامه های حکومتی
روزنامه‌های هر دو باند حاکم در روز اول آذر با دجالگری تلاش کرده‌اند مراسم اربعین در کربلا را به نام خود به ثبت بدهند، تناقض‌گویی آماری در اظهاراتشان برجسته است:

آرمان: لبیک یا حسین 20میلیون زائر کربلا
ابرار: رفسنجانی: خون امام حسین تا نابودی آخرین ظالم درجهان اثرگذار است

اطلاعات: حضور تاریخی بیش از 20میلیون زائر حسینی در کربلا

تعادل: قدرت‌نمایی تشیع

جوان: بایکوت اربعین 20میلیونی

حمایت: رسانه‌های غربی بزرگترین اجتماع جهان را سانسور کردند.. ؛ کنگره 20میلیونی اربعین در کربلا

کیهان: به‌رغم حضور 25میلیون زائر حسینی درراهپیمایی اربعین سانسور بزرگترین رویداد تاریخ دررسانه‌های غربی، عبری و عربی

در روزنامه‌های حکومتی رو در رویی ادعاهای باند ولی‌فقیه ارتجاع با اعترافها باند هاشمی رفسنجانی علاوه بر نمایش تخاصمات باندی، مضحکة مصادره مراسم اربعین به نفع رژیم را بیشتر بارز کرده است:

وطن امروز: در اربعین... دانشجویان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند. پناهیان در سخنانی، بزرگ‌ترین درس حماسه پر شکوه اربعین و حضور میلیونی عاشقان حسینی را اجتماع سازمان‌یافته و ایثارگرانه مؤمنان حول محور ولایت و امامت خواند.

آرمان: به‌جرأت می‌توان گفت در راهپیمایی اربعین برنامه‌ریزی حکومتی وجود ندارد و این پدیده بیشتر از بین جمع‌های مردمی و هیات‌های مذهبی و علاقه‌مندان به نهضت کربلا رشد و گسترش یافته است. به‌طوری که دولت ایران و عراق در مقابل این موج راهپیمایی مردمی گاه دچار مشکل شده‌اند

لغو سخنرانی علی مطهری موضوع مهم‌ترین تیترها و حملات باند رفسنجانی به باند ولی‌فقیه ارتجاع و هشدار به دولت حسن روحانی است:

آرمان: نامه وزیر کشور به رئیس قوه قضاییه، جزئیات لغو سخنرانی مطهری در مشهد، دادستان مشهد دستور لغو سخنرانی را صادر کرد، مطهری به رئیس‌جمهور نامه نوشت، واکنش دفتر علم‌الهدی به نامه مطهری - وزیر دادگستری درباره لغو سخنرانی مطهری توضیح دهد

جهان اقتصاد: لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد و رخدادهای پس از آن: غائله در خراسان

جهان صنعت: پس از لغو کنسرت ها در مشهد نوبت به سخنرانی نایب‌رئیس مجلس رسید، نامه مطهری به روحانی: این وضعیت زیبنده دولت یازدهم نیست، نامه وزیر کشور به رئیس قوه قضاییه

سایه: وزارت کشور در پی لغو سخنرانی علی مطهری واکنش نشان داد؛ اقدام یک جانبه دادستانی مشهد به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست

شهروند: سخنرانی علی مطهری نایب‌رئیس مجلس در مشهد لغو شد؛ زلزله سیاسی در مشهد

فرهیختگان: وزیر کشور در واکنش به لغو سخنرانی مطهری در مشهد تأکید کرد: لزوم برخورد قاطع با مدیران متخلف؛ جواد منصوری فرماندار مشهد برکنار و محمد رحیم نوروزیان به جای او منصوب شد

19دی: علی مطهری در نامه به رئیس‌جمهور: تمهیدی برای نجات مشهد از رفتار استبدادی بیندیشید

مردم‌سالاری: بی‌قانونی در مشهد این بار برای نایب‌رئیس مجلس!

وقایع اتفاقیه: لغو سخنرانی مطهری در مشهد پای رحمانی فضلی را به مجلس کشاند؛ وزیر کشور در گوشهٴ خراسان

اعتماد: قدام فوری دولت برای حاکمیت قانون... چنین برخوردهای خودسرانه‌ای نشان از هرج و مرج در یک نظام سیاسی دارد و نباید اتفاق بیفتد... هرچه سریعتر مسئولان کشور باید برای مقابله با چنین اتفاقاتی اقدام کنند. پیش‌تر هم اتفاقاتی از این دست افتاده بود. نیروهای خودسر جلوی سخنرانی‌ها را می‌گرفتند... ظاهراً افراد اسم و رسم‌دار هستند که چنین کارهایی را در کشور می‌کنند و مهم‌ترین گامی که در این راستا می‌توان برداشت شکایت از این افراد است... اگر دستگاه قضایی در مشهد چنین برخوردهایی می‌کند در مجلس می‌توان وزیر دادگستری را احضار کرد.

روزنامه‌های باند خامنه‌ای مقالات اصلی خود را به مرگ مهرهٴ امنیتی این باند پاسدار حسن شایانفر اختصاص داده‌اند، بعد از آن در وحشت از چشم‌انداز تحولات بعد از انتخابات آمریکا ضمن سوز و گداز و ابراز وحشت، به باند رقیب حمله کرده‌اند:

کیهان: در حالی که 200 نماینده مجلس در ایران از مذاکرات 16ماه پیش تیم مذاکره‌کننده تمجید و تحسین می‌کردند.. ، مجلس نمایندگان آمریکا با اتفاق آرا دو قانون ضدایرانی را به تصویب رساند و در هر دو مورد برجام را زیر پا گذاشت... سؤال اینجاست که واقعاً این 200 نماینده از چه چیزی تقدیر کرده‌اند و آیا به خوبی محتوای این گزارش را مطالعه کرده‌اند؟ آیا از اجرای ناقص برجام و خنثی شدن آن یا این‌که پیگیری مداوم تیم هسته‌یی کشورمان که تا به امروز ثمر قابل توجهی نداشته باخبر هستند؟

جوان: روزهای منتهی به پایان ریاست‌جمهوری اوباما التهابی پنهان دارد؛ التهابی از جنس شک و تردید به آینده، به‌خصوص آن‌که هیچ‌کس نمی‌داند بر سر یکی از مهم‌ترین میراث‌های ریاست‌جمهوری اوباما یعنی برجام چه خواهد آمد... واقعیت این‌جاست که برجام در آمریکا بر اساس فرامین اجرایی رئیس‌جمهور به مرحله اجرا رسیده و فرآیند تصویب قانون را در کنگره آمریکا طی نکرده است. همین مسأله بارها به‌عنوان یکی از تهدیدات برجام ذکر شده است... حتی در نامه‌یی که تعدادی از سناتورهای جمهوریخواه خطاب به مسئولان ایرانی منتشر کردند.. ، همین ویژگی مورد تأکید قرار گرفت. در این نامه آمده بود: جالب توجه است در حالی‌که بر مذاکرات شما با دولت خود نظارت داریم می‌بینیم که شما به‌طور کامل از نظام قانون اساسی ما آگاهی ندارید. هر چیزی که مورد تأیید کنگره قرار نگیرد، تنها یک توافق اجرایی است و رئیس‌جمهور بعدی می‌تواند با یک حرکت قلم آن را ابطال کند و کنگره آینده می‌تواند در هر برهه از زمان مفاد توافق را اصلاح کند... واقعیت این است که این اتفاق هم‌اکنون به‌صورت یک واقعیت احتمالی در حال خودنمایی است... اما آنچه که جدی‌ترین احتمال در شرایط جاری است، تقاضای مذاکره دوباره و تلاش برای فروش دوباره برجام به ایران است.

جوان: گلابی‌های «هوایی» نمی‌رسند! ایرباس: تکلیفمان مشخص نیست، اگر ایران پول نقد بدهد شاید یک هواپیما تا پایان سال بدهیم / حالا همه چیز در کما فرو رفته است؛ پرواز پرنده‌های آمریکایی در آسمان ایران که منتفی شد و اتوبوس‌های هوایی فرانسوی هم یک گام به عقب نشسته‌اند. «گلابی» برجام نرسید و همه چیز مبهم مانده است تا شاید دوباره فروشی برجام سود بیشتری برای شرکتهای غربی فراهم کند!

حمایت: هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۱۹ رأی موافق، «قانون تحریم‌های ایران» را که در سال ۱۹۹۶ برای تنبیه سرمایه‌گذاران در بخش انرژی ایران تصویب شده بود، تمدید کردند... «قانون تحریم‌های ایران» (داماتو) یا «آی اس ای»، تحریم‌هایی در حوزه‌های تجاری، انرژی، دفاعی و صنایع بانکی در ارتباط با برنامه هسته‌یی و همچنین آزمایش موشکهای بالستیک ایران وضع می‌کند.

دعواهای باند حول نمایش انتخابات آتی موضوع دیگر روزنامه‌های هر دو باند حاکم است:

ابرار: یک نماینده: وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اثر گذاراست

ابرار: یک نماینده: دادستان دیوان محاسبات درباره احکام صادر شده علیه احمدی‌نژاد پاسخ دهد

ابرار: اولین جلسه تفحص از شهرداری تهران هفته آینده برگزار می‌شود

ابرار: حداد عادل: اصول‌گرایان هنوز به گزینه مشخصی برای انتخابات ریاست‌جمهوری نرسیده‌اند

کیهان: کدخدایی: مصوبه شورای نگهبان درباره رجل سیاسی نیازی به تصویب مجلس ندارد... سخنگوی شورای نگهبان، تأکید کرد: در جزء ۵ بند ۱۰ ذکر شده معیارها توسط شورای نگهبان تعیین شود؛ بنابراین در این حوزه، شورای نگهبان باید ورود کند و نیازی به تصویب مجلس ندارد.

حملات متقابل روزنامه‌های هر دو باند حاکم حول فساد باند رقیب در روز اول آذر ادامه دارد:

آرمان: رئیس خانه صنعت معدن و تجارت هشدار داد؛ ورود سالانه 800هزار کامیون بار قاچاق

ابرار: یک نماینده: دادستان دیوان محاسبات درباره احکام صادر شده علیه احمدی‌نژاد پاسخ دهد

ابرار: اولین حلسه تفحص از شهرداری تهران هفته آینده برگزار می‌شود

شهروند: وزارت علوم در پی برملا شدن ماجرای مقاله‌های جعلی اطلاعیه داد: تشکیل کمیته حقیقت‌یاب سرقتهای علمی، لایحه‌یی درباره سرقت ادبی و تقلب علمی با فوریت به مجلس می‌رود

رسالت: در جریان دفاع رئیس‌جمهور از سه کاندیدای وزارت برای سه وزارتخانه از لسان بالاترین مقام اجرایی کشور شنیدیم که در ساده‌انگاری مفسده 8000میلیاردی واقع شده در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه از آن مفسده به‌عنوان یک معوقه نام برده شد. حجم مطالبات معوق بانکها اکنون به بیش از یکصدهزار میلیارد تومان رسیده است به عبارتی بیش از 100هزار میلیارد تومان را برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی، عمدتاً دانه درشت، وجوه دولتی را تحت عنوان انواع تسهیلات دریافت کرده‌اند ولی نه وثیقه‌ای معادل آن به بانک سپرده‌اند که از آن طریق امکان بازپس‌گیری باشد و نه اصل و بهره سود تسهیلات دریافتی را در قالب اقساط به بانک واریز می‌کنند.

این اشخاص عمدتاً دانه درشت چه کسانی هستند؟ فهرست اسامی آنها چیست و در جیب کدام رئیس‌جمهور است؟ رئیس‌جمهور قبلی این لیست را داشت و می‌گفت بگم بگم و نگفت. چرا برای این‌که شاید از عکس‌العمل بدهکاران ذی‌نفوذ می‌ترسید. رئیس‌جمهور فعلی چطور؟

یکی می‌گوید اسامی آن را به قوه ‌قضاییه داده‌ایم، به قوه ‌قضاییه داده‌ایم یعنی چه؟ مگر قوه ‌قضاییه مبصر کلاس است که بدهکاران بانکی که شاگرد تنبل کلاس هستند، اسامی آنها را نوشته و به مدیر مدرسه داده شود؟

آیا بدهکاران دانه‌ درشتی که اکنون آزادانه راست راست راه می‌روند و برخی حتی مسئولان امور هستند و مصادر تصمیم‌گیری را در کشور قبضه کرده‌اند، رضایت شاکی یا مدعی‌العموم را جلب کرده‌اند که اکنون دو قورت و نیم‌شان هم در ساختار اداری و تصمیم‌گیری کشور باقی است؟. مسئولان که از انتشار بدهکاران کلان بانکی ابا دارند چه ترسی از این افشاگری دارند؟ آیا بدهکاران با برخی از مسئولان تراز اول کشور مرتبط هستند؟ آیا این ارتباط سببی، نسبی یا گروهی و جناحی است؟

یک صاحب منصب دولتی و سیاستمدار فرادولتی که به‌عنوان پدرخوانده اصلاح‌طلبان عمل می‌کند در سال 86 تاکنون تسهیلاتی از بانک ملی گرفته و تا به‌حال تسویه نکرده است.

این صاحب منصب به نام دفترش 5/1میلیارد تومان و عاملش به نام خودش 7/3میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و از سال 86 تاکنون تادیه نکرده است. آیا به چنین رویداد مالی می‌توان عنوان معوقه داد؟.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28ef154d-3ba4-4ed5-9e5e-774b0c25152d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات