728 x 90

سوريه,

تلویزیون الجزیره: بمبارانهای حلب و تخریب آخرین بیمارستان صحرایی

-

بمباران بیمارستانهای شهر حلب
بمباران بیمارستانهای شهر حلب
با شروع بمبارانهای سنگین روسیه که 24ساعته ادامه دارد صدها تن از غیرنظامیان کشته و مجروح شده و بسیاری از زیرساختها از جمله درمانگاههای صحرایی در حلب از دور استفاده خارج شده است، گفته می‌شود هدف روسیه از تشدید این بمبارانها به کنترل درآوردن بخشهایی از خاک سوریه از جمله حلب است تا با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا بتواند از آنها به‌عنوان کارت مذاکرات استفاده کند.

این، لحظه بمباران بیمارستان صحرایی در شرق حلب است. پرستاران به سرعت خود را به قسمت نوزادان می‌رسانند تا آنها را از بمبارانهای بعدی در امان نگهدارند. بعد از کسب اطمینان از سالم بودن تمامی نوزادان، آنها احساسات خود را این‌گونه ابراز می‌کنند.

این درد و رنج محله‌های حلب و سراسر میهنشان است.
نزدیک به یک هفته است که رژیم اسد و روسیه به‌طور 24ساعته شهر حلب را زیر بمبارانهای وحشیانه گرفته‌اند، این در حالی است که به‌طور رسمی قرار بود بمباران این مناطق به مدت یک‌ماه متوقف شود.
یک درمانگاه صحرایی دیگر کاملاً تخریب شد. طبعاً این درمانگاه اولین درمانگاهی نیست که در جنگ سوریه هدف بمباران قرار می‌گیرد.

از خیابانهای شعار و مجتمع مسکونی هنانو تا محله‌های هلوق و فردوس چیزی جز تلی از خاک و سنگ و آجر و بوی اجساد که فضا را پر کرده، باقی نمانده است.
تیمهای نجات نمی‌توانند به برخی مناطق تخریب شده بروند زیرا بمبارانهای شدید اجازه دسترسی به آنجا را نمی‌دهد.

رژیم اسد تنها به بمبارانهای بی‌سابقه اکتفا نمی‌کند، بلکه با موشک و توپ نیز محله‌های شهر را درهم می‌کوبد. سازمان ملل‌متحد آمار شهروندان باقیمانده در محله‌های شرقی حلب را بیش از 250هزار نفر برآورد می‌کند.
بار دیگر تیمهای نجات به سختی راه خود را برای رسیدن به قربانیان باز می‌کنند. این‌جا به کودکی می‌رسند که در کنار مادرش که او هم خود یک پایش را از دست داده، افتاده است.

معلوم نیست سیاست زمین سوخته و کسانی‌که در آن زندگی می‌کنند، تا کی ادامه داشته باشد؟ مردم در این‌جا، از قلب شهری که سالهاست مقاومت کرده تا شاید معادله جنگ را تغییر دهد فریاد کمک برمی‌آورند.

رژیم اسد تلاش می‌کند به هر قیمت، حلب را به زانو درآورد. همزمان روسیه، از ناو دریایی کوزنسوف حمص و ادلب را بمباران می‌کند. آنها مدتهاست که برای حمله به مناطق شرقی حلب آماده‌سازی می‌کنند.

عباراتی برای توصیف بحران انسانی در حلب وجود ندارد.
انبار کمکهای انسانی خالی است.
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسان‌دوستانه می‌گوید اهالی محاصره شده در شرق حلب با یک وضعیت بسیار سیاه و تاریک مواجه‌اند. زیرا دیگر هیچ‌گونه کمکهای غذایی و پزشکی وجود ندارد. علاوه بر آن یک تهاجم وحشیانه از سوی رژیم اسد و همپیمانانش نیز احتمال می‌رود. تصور پایان جنگی که در آن انواع جنایتهای جنگی صورت گرفته، برای جامعه جهانی بسیار سخت شده و بعید نیست که لحظات تاریک و سیاه تری از آنچه که در حال حاضر وجود دارد در پیش رو باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74bfd352-a3cb-4a6b-b310-b2f553ef508d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات