728 x 90

اخبار امريكا,

آخرین نشست اروپایی باراک اوباما در سفر به آلمان

-

آنگلا مرکل - باراک اوباما - فرانسوا اولاند
آنگلا مرکل - باراک اوباما - فرانسوا اولاند
باراک اوباما روز جمعه و در آخرین روز اقامت در آلمان، به میزبانی آنگلا مرکل با سران کشورهای ایتالیا، فرانسه، انگلستان و اسپانیا گفتگو خواهد کرد.

تحریمهای روسیه و آینده سیاستهای آمریکا پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، محور این گفتگوها خواهد بود.

اوباما روز پنجشنبه 27آبان 95 در یک نشست خبری در برلین نسبت به عواقب مداخله در سیاستهای داخلی آمریکا به مسکو هشدار داد و همچنین از دونالد ترامپ خواست که در برابر اقدامات مسکو محکم بایستد.

وی در این نشست خبری گفت: ”من انتظار ندارم که رئیس‌جمهور انتخاب شده در آمریکا دقیقاً طرحها و رویکردهای ما را دنبال کند اما امیدوارم که او بسادگی یک رویکرد واقعگرایانه در سیاست را حذف نکند و با نادیده گرفتن آسیبهایی که روسیه به مردم وارد می‌کند، نقض هنجارهای بین‌المللی توسط این کشور، نادیده گرفتن خطراتی که کشورهای کوچکتر را تهدید می‌کند و مشکلات بلند مدتی که مسکو در مناطقی مانند سوریه به‌وجود می‌آورد، به‌دنبال توافق با روسیه نباشد“.

باراک اوباما آنگلا مرکل را به‌عنوان یک شریک فوق‌العاده توصیف کرد و گفت ”اگر او آلمانی بود و خانم مرکل دوباره در انتخابات شرکت می‌کرد، حتماً به او رأی می‌داد“.

آنگلا مرکل نیز در حمایت از معاهده تجارت آزاد و سرمایه‌گذاری ترانس آتلانتیک که درباره ایجاد یک منطقه تجارت آزاد بین آمریکا و اتحادیه اروپا است، گفت:”اتحادیه اروپا و آمریکا دو منطقه تجاری بزرگ هستند و من همواره برای به نتیجه رسیدن توافق تجاری با آمریکا تلاش زیادی کرده‌ام. ما در مذاکرات به‌خوبی پیش رفتیم اما این مذاکرات را نمی‌توان به‌سر عت نهایی کرد اما مطمئنم که به‌زودی در این باره به اهدافمان خواهیم رسید“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b697b59-e6d4-4535-a123-09a5f9eb69bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات