728 x 90

شبه‌نظامی,

شبه‌نظامیان شیعی وابسته به رژیم ایران سنیهای عراق را در اطراف موصل کشتار می‌کنند

-

اهالی موصل
اهالی موصل
رئیس یک قبیله اهل سنت در استان نینوا در عراق اعلام کرد شبه‌نظامیان شیعه طرفدار رژیم ایران در روستاهای اطراف شهر «تلعفر» در نزدیکی موصل دست به کشتار غیرنظامیان زده‌اند.
شیخ احمد دوار گفت: شبه‌نظامیان گروه شیعی «حشدالشعبی» به کشت و کشتار در روستاهایی که از دست داعش آزاد شده‌اند می‌پردازند.

هفته گذشته نیز، سازمان عفو بین‌الملل خبر از اسنادی داد که ثابت می‌کند شبه‌نظامیان شیعی دست به کشتار مسلمانهای سنی در روستاهای جنوب موصل زده‌اند.
شبه‌نظامیان شیعی حدود ۷۰ روستا در نواحی غربی موصل را اشغال کرده‌اند به گفته شیخ دوار این روستاها پس از تسخیر توسط این گروه شاهد پرتاب توپ به مناطق مسکونی بوده است. وی می‌گوید این شبه‌نظامیان چند ده نفر را نیز اعدام کرده‌اند.

پیشتر نیز برخی نگران این بودند که در حاشیه عملیات آزادسازی موصل، درگیریهای قومی در عراق شدت گیرند. اتهامات وارده از سوی شیخ دوار مبنی بر کشتار غیرنظامیان می‌تواند موجب شود تا گروه‌های حقوق‌بشری دیگر نیز خواستار تحقیقات بیشتر در اینباره از سوی مقامات عراقی شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3639b66f-4feb-4c76-9c4b-535c062607b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات