728 x 90

برجام، زهرخواران رژيم,

سیاستهای دولت جدید آمریکا چگونه باید باشد؟

-

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ
فاکس نیوز 24آبان 95 گزارشی از سیاستهای آتی دولت آمریکا منتشر کرد. برخی از مصاحبه کنندگان در این گزارش تأکید کردند.. باید سیاست استمالت در قبال رژیم ایران را کنار گذاشت و با زبان قاطعیت با این رژیم سخن گفت.

هواداران اوباما می‌گویند بالاترین دستاورد او توافق اتمی بوده است، منتقدان آن را یک فاجعه می‌خوانند که ارتش ما در آینده قیمت آن را خواهد پرداخت.
مخالفان توافق اتمی می‌گویند کاخ سفید عملاً کنگره را دور زد و مردم آمریکا را گمراه کرد.

در پاسخ به این سؤال که آیا رژیم ایران به تعهدات خود عمل کرد؟ نماینده کنگره مایک پمپئو می‌گوید: «خیر، آنها ملزم نبودند و هنوز هم به تعهداتشان تحت توافق پایبند نیستند، مقدم‌ترین آنها این بود که در مورد تأسیسات اتمی‌شان شفاف باشند».

دنیس راس: «رژیم ایران تعداد سانتریفیوژها را به 5061 دستگاه کاهش داد. این رژیم حدود 10تن اورانیوم غنی شده داشت که همه آن بجز 300کیلوگرم آن را به خارج از کشور منتقل کرد. این یک واقعیت است».

فاکس نیوز می‌پرسد آیا دولت اوباما به کنگره آمریکا دروغ گفت؟

نماینده مایک پمپئو: چندین بار، آنها اطلاعات را از ما مخفی کردند.. ، سناتور تام کاتن و من، دو توافق اتمی سری را کشف کردیم، که چند روز بعد از توافق بر سر برجام بود.

سناتور تام کاتن: «یکی از آن توافقات به رژیم ایران اجازه می‌داد خودش بازرسیها را انجام دهد. در حالی که باراک اوباما فکر می‌کرد این میراثی برای او خواهد بود، فکر می‌کنم این برای امنیت آمریکا یک فاجعه بود، نه حتی برای موقعیت کنونی ما در خاورمیانه، بلکه برای آینده که رژیم ایران به‌دنبال سلاح اتمی خواهد رفت.

هر اقدامی که رژیم ایران انجام داده، گستاخ‌تر از قبل از امضای توافق اتمی بوده است. مثلاً حمایت از حزب‌الله نه تنها کمتر نشده بیشتر شده است. کمک به بشار اسد هم همینطور»

لئون پانه تا وزیر دفاع باراک اوباما از 2011 تا 2013 می‌گوید توافق اتمی با رژیم ایران یک عنصر اصلی کم داشت. آنچه مفقود است، استراتژی جامع تر برای مهار رژیم ایران است. برای این‌که اجازه ندهیم به دخالتش در منطقه ادامه بدهد. ما باید با این رژیم از موضع قدرت برخورد کنیم و نه از موضع ضعف!

نماینده پمپئو: از نقطه‌نظر پایتختهای خاورمیانه قدرت آمریکا از بین رفته است این به‌معنی این نیست که مردان و زنان نیروهای مسلح و نیروی دریایی ما مثل گذشته مهارت ندارند. اما این اراده ماست که در هر پایتختی در خاورمیانه زیر سؤال رفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d94245b-200e-4ff8-b7a5-f92aa68b96b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات