728 x 90

حقوقهاى نجومى,

پیگیری حقوقهای نجومی، یا سر کار گذاشتن مردم؟!

-

حقوقهای نجومی
حقوقهای نجومی
از اردیبهشت امسال که بحث حقوقهای نجومی، بر اثر جنگ و جدال باندهای رژیم از پرده بیرون افتاد، 7ماه می‌گذرد. وقتی فاش شد که در این رژیم، مقامها و مدیرانی هستند که حقوق رسمی ماهانه‌شان 100میلیون و 200میلیون و 250میلیون و بیشتر است، یعنی 200برابر و 300برابر حقوق یک کارگر و کارمند شاغل! تازه ا‌ین تنها دریافتی این «از ما بهتران» نبود. آنها علاوه بر این حقوقهای نجومی، پاداشها و امتیازات مختلف هم به نام خود می‌نوشتند و دریافت می‌کردند.. که از خود حقوق نجومی بیشتر بود و علاوه بر اینها وامهای نجومی‌تر (!) هم با بهرهٴ بسیار ناچیز 4، 5درصدی هم دریافت می‌کردند.. که مجموع دریافتهای آنها را به رقم میلیارد نزدیک می‌کرد. این موضوع به یک مسألهٴ اجتماعی تبدیل شد و بازتاب آن جنجالی در رژیم به‌پا کرد و مقامهای مختلف یکی بعد از دیگری به صحنه آمدند و قول رسیدگی به این قضیه و پس گرفتن پولهای به یغما رفته را دادند. اما این جریان بعد از 7ماه، اکنون به کجا رسیده است؟

مجلس ارتجاع در جلسه علنی روز یکشنبه 23آبان، طرح یک فوریتی رسیدگی به حقوقهای نجومی و استرداد آنها را که از تیر ماه گذشته در حال تدوین بود، به تصویب نرساند. در همین حال، آخوند اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه نیز در همان روز، از این قوه در پیگیری حقوقهای نجومی سلب مسئولیت کرد و گفت نه از سوی دولت و نه از سوی مجلس به دست ما شکایتی نرسیده که بخواهیم به آن رسیدگی کنیم!

همان شب (23آبان) تلویزیون ارتجاع دو تن از اعضای مجلس را جلو دوربین آورد؛ «دهقان» به‌عنوان موافق طرح و «وکیلی» به‌عنوان مخالف، حرفهای آنها واقعیتهای جالبی را در ارتباط با این جریان برملا می‌کند. ابتدا دهقان که مدافع طرح مزبور است، در ضرورت رسیدگی به این مسأله به خشم انفجاری مردم اشاره کرد و گفت:
«یک اتفاق ناگواری در کشور افتاده و وضعیتی شده که دیگر برای مردم قابل‌تحمل نیست که افرادی بیایند 250میلیون، 200میلیون، 100میلیون، 50میلیون تومن، حقوق بگیرند، به عناوین مختلف که بعضیهایش پخش شده و ما نمی‌خواهیم اسم بیاوریم… اما بالاخره ما یک نظامی را طراحی کردیم که تفاوت طبقاتی و شکاف طبقاتی کم بشود. این نمی‌شود که یک نفر در یک اداره 900هزار تومن بگیرد، اما یک نفر در همان اداره 250میلیون تومن! این عین ظلم است».

وی در پاسخ به مجری تلویزیون حکومتی که کاسه داغتر از آش شده و برای خودشیرینی از او می‌خواست این را هم بگوید که که «این اتفاق خیلی خیلی نادر بوده» تصریح کرد: «نه، نادر نبوده! من اسم 950 تا از این مدیران را دارم و این اسامی را از یک جایی پیدا کرده‌ام، این اسامی دست من هست؛ حالا ما می‌خواهیم آن را خیلی کوچک بکنیم، بکنیم، اشکال ندارد، ولی نادر نیست!…».

دهقان که از نمایندگان باند خامنه‌ای در مجلس است، افزود: «دولت خودش تخلف کرده و الآن هم در برابر آن تخلف مقاومت می‌کند، حاضر نیست لایحه بیاورد و مسأله را حل کند، هی می‌خواهد آن را کوچک وانمود کند و بگوید هیچی نبوده یا قانونی بوده! اما آقا، بالاخره حقوق 200میلیون تومن، 257میلیون تومن، نامشروع است، ظالمانه است!»

«وکیلی» نفر دیگر این مناظره، که از عناصر باند رفسنجانی روحانی در مجلس است و به طرح مجلس رأی منفی داده گفت: «اشکال عمده این جاست که ما از دیوار دیگر دستگاهها امکان نظاره بر اندرونی این دیوارهای سر به فلک کشیده را نداریم…». وی در توضیح این‌که مصداق «دستگاهها» و نهادهایی که به آنها اشاره می‌کند، کدام است؟ از قوه قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت، خبرگان رهبری، و نهادهای زیر مجموعه ولی‌فقیه اسم برد و افزود: «پدیده حقوقهای نامتعارف مربوطه به این دو سه ساله این دولت نیست، این پدیده شوم همیشه وجود داشته، اما الآن سر باز کرده است.

به این ترتیب نمایندهٴ باند رفسنجانی روحانی، در دفاع از دولت، اصل حقوقهای نجومی را منکر نمی‌شود، بلکه می‌گوید این جریان همیشه بوده و همه جا هم بوده، منتها دیوارها و برج و باروی این قلعه‌های قدرت و غارت چنان بلند است که کسی را جرأت بالا رفتن از آنها و سرک کشیدن به داخل آنها نیست.

«وکیلی» در عین‌حال با اذعان به این‌که دولت در رسیدگی به مسألهٴ حقوقهای نجومی کوتاهی کرده، افزود: «ولی هم‌چنان باید به دولت فرصت داد که در قالب نظامات خودش و بر اساس آسیب‌شناسی و اجماع کارشناسان انشاالله لایحه بیاورد که حتماً با اقبال مجلس هم روبه‌رو می‌شود».

دهقان با سخره گرفتن این وعده گفت: «انشاالله شما صبر کن! آنها هم لایحه می‌آورند! این قدر خوش‌بین نباش آقای وکیلی! اگر می‌خواستند لایحه بیاورند و دولت اراده این کار را داشت، ظرف یک هفته، دو هفته، یک ماه، 2ماه، 3ماه، 4ماه، لایحه می‌آورد… دولت دارد اصل صورت مسأله را پاک می‌کند، می‌خواهد موضوع را مشمول مرور زمان کند، و بگوید چیزی نبوده، یکی بوده، یکی نبوده، کم بوده، زیاد بوده… چهار تا را هم گرفتیم و تمام!».

نتیجه‌گیری از این گفتگو، آن قدر واضح و روشن است که مجری تلویزیون حکومتی هم آن را به زبان آورد و آن را چنین جمعبندی کرد: «7ماهه دارد از این قضیهٴ حقوقهای نجومی می‌گذرد و تازه امروز هم قوه قضاییه و هم مجلس دو تا پیام به گوش جامعه رساندند… بعد از 7ماه و اتفاقات امروز، به نظر می‌رسد پاسکاری دارد می‌شود؛ خودمانی بگویید مردم را سرکار گذاشته‌ایم؟ نگذاشته‌ایم؟!».

اما واقعیت این است که مردم ایران آگاهتر از آن هستند که پس از 4دهه فریبکاری و سیاه‌بازی، گول این نمایشها را بخورند، رژیم با این کارها تنها بر آتش خشم مردم بنزین می‌ریزد، وای از آن روزی که این آتشفشان مهیب به غرش و فوران دربیاید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7df1e645-9d15-4d08-9ce6-ae56e5e48ac8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات