728 x 90

فقر در ایران,فساد اقتصادى,

مستمری ۵۰ تا ۱۰۰هزارتومانی آن هم تنها برای ناتوانان جسمی و حرکتی!

-

فقر در ایران
فقر در ایران
روزنامه حکومتی اعتماد امروز 20آبان 95 نوشت: «بر اساس برآوردهای انجام شده، قریب به ۶ میلیون نفر از کارافتاده و نیازمند در کشور وجود دارد که حمایت و پشتیبانی مجدانه از آنها به‌صورت قانونمند، اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد».

این روزنامه حکومتی از قول یکی از ناتوانان جسمی ساکن تهران می‌نویسد: «وهاب شفیعی، یکی از ناتوانان جسمی ساکن در تهران با اشاره به مستمری ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی که برای ناتوانان جسمی و حرکتی در نظر گرفته می‌شود عنوان کرد: این میزان به هیچ عنوان جوابگوی تأمین نیازهای معلولان نیست و به واقع رقم و عدد پرداختی آن‌چنان اندک است که حتی نمی‌توان از آن تحت عنوان مُسَکنی برای نیازهای این طیف آسیب‌پذیر یاد کرد. وی افزود: این مستمری محدود نیز مشمول تمامی معلولان نمی‌شود و به واقع بعد از پیگیریهای بسیار و نوبت‌دهی به متقاضیان، برخی موفق می‌شوند در این چرخه قرار گیرند.»

در نوشته همین روزنامه از قول یک کارشناس حکومتی آسیبهای اجتماعی در استان تهران آمده است: «طرح حمایت از نیازمندان فاقد درآمد موسوم به طرح ۶ میلیون نفر که جامعه معلولان نیز مشمول آن می‌شوند از سال گذشته در مجلس شورای اسلامی مطرح شده، اما... در شرایطی که مستمری افراد تحت پوشش ماهیانه از ۵۳ هزار تومان برای یک نفر، ۶۰ هزار تومان برای ۲ نفر، ۷۱ هزار تومان برای ۳ نفر و ۸۲ هزار تومان برای ۴ نفر برآورد می‌شود، نمی‌توان به رفع نیازهای مالی و تأمین الزامات این قشر آسیب‌پذیر امیدوار بود.».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78419a13-40e8-492e-ba45-19f271f7cc23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات