728 x 90

سوريه,اخبار روسيه,

مصاحبه با دکتر ابراهیم الجباوی: روسیه نمی‌خواهد جنگ در سوریه تمام شود

-

دکتر ابراهیم الجباوی
دکتر ابراهیم الجباوی
دکتر ابراهیم الجباوی مدیر مطبوعاتی جبهه جنوبی ارتش آزادی سوریه روز یکشنبه 16آبان به تلویزیون اورینت گفت:
ما عادت داریم اظهارات متناقض روسیه را بشنویم و راه‌حل سیاسی را در مقابل راه‌حل نظامی به شکست بکشاند.
وقتی مدودوف ادعا می‌کند در سوریه راه‌حل نظامی نیست باید از او پرسید پس چرا روسیه کشتیهای جنگی‌اش را به سوی سوریه روانه می‌کند و می‌خواهد در حلب دست به‌عملیات گسترده نظامی بزند؟

آن چیزی که از این اظهارات می‌فهمیم این است که روسیه نمی‌خواهد در سوریه جنگ تمام شود و در واقع حامی حل بحران سوریه نیست بلکه برعکس می‌خواهد با این مردم به هر شکلی از اشکال بجنگد، و مردم سوریه را کشتار کند و کنترل منطقه را به دست بگیرد. برای روسیه مهم نیست که بشار اسد باشد یا نباشد بلکه چیزی که برایش مهم است به‌دست گرفتن کنترل منطقه و اثبات این است که یک قطب دیگری هم در خاورمیانه و به‌طور مشخص در سوریه وجود دارد

روسیه نه بشار اسد برایش مهم است و نه کسی غیر از او، بشار اسد تنها کارتی در دست روسیه است که خواسته‌هایش را در منطقه برآورده می‌کند. روسیه می‌خواهد بر روی مردم سوریه کنترل داشته باشد و حتی اگر تمامی مردم سوریه را کشتار کند برایش مهم نیست. بشار اسد هم هیچ تصمیمی نمی‌تواند بگیرد. تصمیم‌گیرنده اول و آخر خود روسیه است، روسیه است که آتش‌بس اعلام می‌کند و پایان جنگ را اعلام می‌کند و یا جنگ را در هر نقطه سوریه از سر می‌گیرد.
اسد نمی‌تواند حتی برای نفرات حفاظت فردی خودش هم تصمیم بگیرد.

امروز روسیه است که سرنوشت سوریه را مشخص می‌کند. روسیه لشگر کشی می‌کند و کشتیهای جنگی‌اش را به حرکت درمی‌آورد و سامانه‌های موشکی‌اش را در منطقه به حرکت در می‌آورد. روسیه از جیب مردم سوریه می‌خواهد در منطقه ابراز وجود کند. با حضور در شرق دریای مدیترانه و به‌طور مشخص در سوریه به‌عنوان قطب دیگر جهان با آمریکا رویارویی می‌کند.

روسیه در صورتی‌که می‌خواست بحران سوریه حل شود تلاش نمی‌کرد که این نیروهای نظامی و کشتی جنگی را بسیج کند. این کشور تلاش می‌کند به کسانی که در حلب هستند مارک تروریسم بزند. ما به او می‌گوییم مبارزه با تروریسم با بسیج کشتیهای جنگی نیست، در سوریه مبارزه با تروریسم بسیار ساده است. این را گفته‌ایم و بارهای دیگر هم می‌گوییم که با کنار رفتن اسد در سوریه تمامی تروریسم از سوریه رخت بر خواهد بست. ارتش آزادی سوریه قادر است با این تروریسم در هر شکلی بجنگد. بنابراین نه نیاز به لشگرکشی بود و نه کشتی جنگی. در صورتی که به‌دنبال راه‌حلی برای بحران سوریه می‌بودند می‌بایست که اسد را از صحنه دور می‌کردند. می‌بایست که کشتیهای جنگی و نظامیانشان را از منطقه بیرون می‌بردند و ارتش آزادی سوریه هم مسئولیت جنگیدن با تمامی اشکال تروریسم در سوریه را به عهده می‌گرفت.

به روسیه هم می‌گویم که اراده مردم شکست ناپذیر است
ما در تاریخمان نمونه‌های زیادی داشته‌ایم، تاریخ در همه جا تکرار می‌شود. هر قدر که کشتیهای جنگی‌شان را بیاورند اراده مردم شکست نخواهد خورد. مردم سوریه تصمیم دارند به هر بهایی و به هر میزانی که علیه آنها لشگرکشی شود بجنگند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5c9bbad-de33-49e8-9cb4-69498f794594"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات