728 x 90

دخالتهای ایران,

افشای رژیم ایران- به قلم عبدالله العلمی

-

عبدالله معلمی عضو انجمن اقتصادی عربستان
عبدالله معلمی عضو انجمن اقتصادی عربستان
عبدالله العلمی عضو انجمن اقتصادی عربستان طی مقاله‌یی که در العرب قطر درج شده با عنوان ”افشای رژیم ایران“ نوشت: «مریم رجوی رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران در افشای رژیم ایران و روشن کردن واقعیت آن موفق شده است. مریم رجوی می‌گوید شبه‌نظامیان حوثی به فرمان خامنه‌ای و زیر نظر ”نیروی قدس“ مکه را با موشک هدف قرار دادند. مریم رجوی همچنین تأکید کرد هدف قرار دادن مکه به منزله اعلام جنگ علیه تمام مسلمانان جهان است و طبعاً تمامی دنیا باستثنای رژیم ایران، این کار را که توسط شبه‌نظامیان حوثی انجام شد، محکوم کردند.

همه آگاه هستند که هدف تهران از پشتیبانی تسلیحاتی حوثیها و حزب‌الله و شبه‌نظامیان عراقی و جنبشهای جدایی‌طلب تقویت هرج و مرج و بی‌ثباتی سیاسی در این منطقه است.

پاسدا سردار آب نوش دستیار هماهنگ‌کننده عمومی مقر نظامی ”خاتم الانبیا‌ء“ سپاه پاسداران در این روزها تلاش می‌کند برای دفاع از به‌اصطلاح ”ولایت“ یک سپاه پاسداران جدید در اقصی نقاط جهان تشکیل دهد. این طرح عجیب نیست و رژیم ایران یک نهاد پلیسی است که در آن سپاه پاسداران حکم می‌رانند و برای گسترش هرج و مرج و تروریسم در این منطقه، از سازمانهای تروریستی پشتیبانی مالی و تروریستی می‌نماید.
چه عاملی تهران را برای انجام این تعدیات تشویق می‌کند؟ و تاثیر تحریمهای اقتصادی غرب کجاست؟

صادرات نفت رژیم ایران به کشورهای آسیا در اوت 2016، 92درصد به نسبت همین دوره در سال 2015 افزایش یافت و این پیشرفت خطرناک، تلاشهای تهران برای برگرداندن سهم بازار خود به سطحی که قبل از تحریمها بود و در نتیجه بهره مالی تقویت نمود.

این تحول اقتصادی که به‌سود تهران انجام شد حتماً به تأمین مالی و توسعه دستگاه نظامی ایران سوق داده خواهد شد. شاخصها بسیارند و در دوره اخیر مسئولان نظامی رژیم ایران در اظهارات انقلابی خود، طرحهای خود را برای گسترش سازمان نظامی ای که وابسته به سپاه پاسداران است و نام ”تیپ فاتحان“ روی آن گذاشته‌اند را تکرار کردند. علاوه بر این مقامهای نظامی رژیم ایران تهدید کرده‌اند که مرزها را به‌رسمیت نمی‌شناسند و وظیفه اصلی آنها دفاع از ولایت‌فقیه در ایران و فراتر از آن است.

نظارت بین‌المللی چه شد؟ تهران آگاهانه از این نظارت ناچیز طفره می‌رود و به‌طور پنهانی زرادخانه نظامی و اطلاعاتی خود را می‌سازد. یکی از شواهد این موضوع، توسعه موشکهای بالستیک توسط تهران و علاوه بر این تأمین آموزش و اطلاعات و ارتباطات و پول سازمانهای تروریستی است.

مرحله آینده در طرح مهدی هداوند سرهنگ سپاه پاسداران و فرمانده ”تیپهای فاتحان“ متبلور می‌شود. هداوند تصریح کرد که برای نیروهای ” مقاومت“ که شامل نیروهای رژیم ایران و ”خارجی“ است دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شده است و این بدین معنی است که تهران تغذیه درگیریها و جنگهای داخلی و حمایت از باندها و اراذل و اوباش را در منطقه ادامه می‌دهد.
استراتژی رژیم ایران روشن است و نقش عمده‌ای در هر تصمیم‌گیری برای گفتگو با غرب خواهد داشت.

روشن است که حسن روحانی برای محقق شدن 2هدف له‌له می‌زند. هدف اول گفتگو با اتحادیه اروپا برای عادی کردن روابط میان طرفین است و اما هدف دوم بسته شدن پرونده‌های تحریم اقتصادی و آزمایشهای موشکی و حقوق‌بشر است.

نظام ولایت‌فقیه از دست زدن به جنایت در مورد مکه و بیت‌الله الحرام و به‌طور عام سعودی دست برنخواهد داشت. تاریخ این‌که تهران چگونه در سال 1986 مواد منفجره به سعودی فرستاد تا حمله به سفارت سعودی و کنسولگری آن در مشهد در سال 2016 و سپس موشک زدن به بیت الحرام از داخل خاک یمن را ثبت کرده است.

سخنگوی رسمی جنبش طالبان در افغانستان می‌گوید که این جنبش ”روابط خیلی خوبی با رژیم ایران دارد“. آیا چیزی بیش از این وجود دارد که ادامه حمایت از تروریسم توسط ایران را اثبات کند؟».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eec83858-1dd0-4c0b-9088-3e404cc7dc15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات