728 x 90

بحرانهاى اجتماعى,

بیش از ۹۲هزار مصدوم نزاع، طی دو ماه

-

نزاع خیابانی
نزاع خیابانی
به اعتراف دبیر انجمن علمی روانپزشکان ایران: ”هر دقیقه یک نزاع در سازمان پزشکی قانونی کشور ثبت می‌شود. بر اساس آمار ارائه شده از سوی پزشکی قانونی، در دو ماهه نخست امسال، 92هزار و 473 مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند... “.

مجید ابهری عواملی که باعث پایین آمدن تحمل در جامعه و این تعداد نزاع شده است را این طور برمی‌شمارد: ”آلودگی هوا، آلودگی صوتی، تنشهای عصبی ناشی از زندگی ماشینی، عجله و سرعت ناشی از آن برای رسیدن به سرکار و یا منزل، فشارها و تنشهای روحی و عصبی ناشی از مشکلات شغلی و خانوادگی، بیکاری، گرانی، تورم و مشکلات ناشی از آن همه و همه عواملی است که کنترل واکنشهای عصبی را سخت و دشوار می‌کند“.

وی اضافه می‌کند: ”فرهنگ گذشت تا دو دهه پیش باعث افتخار ما بود که اکنون به دست فراموشی سپرده شده و با اندک تصادف یا برخوردی درگیری رفتاری و کلامی ایجاد می‌شود“.

مجید ابهری ضمن اشاره به این‌که مردم کم کم لبخند را فراموش کرده‌اند می‌گوید: ”چهره اخموی شهروندان و در خود فرو رفتن آنها به هنگام عبور و مرور بیانگر این واقعیت است که افراد منتظر یک بهانه برای تخلیه تنشها روانی ناشی از عوامل محیطی هستند“.
وی با هشدار نسبت به این چالش اجتماعی می‌گوید: «اگر روند بروز و ظهور خشونت در جامعه ادامه پیدا کند، آمار درگیریهای فیزیکی، ضرب و جرح و حتی قتل به طرز اعجاب آوری رشد کرده و موجب افزایش جمعیت کیفری در جامعه می‌شود.»

لازم به یادآوری است که علی اکبر سیاری معاون وزارت بهداشت دولت آخوند روحانی چندی پیش گفته بود: ”بهره‌مندی ناعادلانه از قدرت، ثروت، منابع و خدمات، از ریشه‌های بروز آسیبهای اجتماعی است که باید با آن مقابله شود“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/462c1e65-2c9c-44f9-a704-040109ef5b36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات