728 x 90

قتل عام 67,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

ایتالیا – ساساری - کنفرانس در حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷ + کلیپ

-

کنفرانس در حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام 67 در ایتالیا
کنفرانس در حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام 67 در ایتالیا
محکومیت موج اعدامها و نقض حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی فراخوان به محاکمه سران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت
 
در گرامیداشت 30هزار شهید قتل‌عام سال 67، کنفرانسی در سالن اصلی دانشگاه مرکزی شهر ساساری ایتالیا، در حمایت از جنبش دادخواهی و در محکومیت موج اعدامها و سرکوب زنان توسط رژیم آخوندی، برگزار شد.

 
در این کنفرانس که با حضور شهردار ساساری، مسئول عفو بین‌الملل در این شهر و منتخبان ایتالیایی برگزار شده بود هیأتی از مقاومت ایران نیز حضور یافت و سخنرانی کرد.

کنفرانس با افتتاحیه دکتر ویرجینیا پیش‌بین و معرفی سخنرانان و مهمانان برنامه، آغاز به‌کار کرد.

 
پس از آن رافائلا سائو مشاور سیاسی ـ فرهنگی شهردار ساساری ضمن خوشآمد گویی به هیأت مقاومت گفت: «می‌خواهم از انجمن جوانان ایرانی در ایتالیا به‌خاطر برگزاری این کنفرانس تشکر کنم و همچنین از کسانی تشکر کنم که مقاومت می‌کنند تا توجه افکار عمومی جهان را جلب کنند. از شما به‌خاطر فعالیت‌هایتان برای برانگیختن افکار عمومی جامعه ما نسبت به خشونت و نسل‌کشی در کشورتان تشکر می‌کنم».

در قسمت اول کنفرانس الهه ارجمندی از کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت در سخنرانی خود به تشریح وقایع قتل‌عام 30000 زندانی سیاسی با فتوای خمینی جلاد در سال 67 و پایداری شهیدان سربه‌دار این قتل‌عام، به‌ویژه نقش زنان مجاهد پرداخت و نمونه‌هایی را از مقاومت آنها در برابر سبعیت خمینی و هیأت‌های مرگ بازگو کرد.

 
وی سپس با تأکید بر نقش سران کنونی رژیم در قتل‌عام 67 و موج اعدام‌های کنونی، بر لزوم محاکمه آنان و استمرار جنبش دادخواهی تأکید کرد.


سخنران بعدی این کنفرانس الهام زنجانی ضمن تشریح سرکوب نهادینه‌شده علیه زنان در حاکمیت آخوندی، درباره نقش پیشتاز زنان ایران در مقابله با پدیده شوم بنیادگرایی برخاسته از نظام ولایت‌فقیه توضیح داد.

 
 
وی با یادآوری این‌که شمار بسیاری از 120هزار شهید راه آزادی مردم ایران زنان مجاهد خلق بوده‌اند، به نمونه‌هایی از این زنان پایدار اشاره کرد؛ هم‌چون فاطمه مصباح 13ساله، مژگان جمشیدی 14ساله و ثریا ابوالفتحی.

الهام زنجانی همچنین گفت که رژیم به‌رغم شدت سرکوب، نه تنها موفق به پس‌راندن دختران و زنان ایران نشده، بلکه آنها با الهام‌گرفتن از مبارزه زنان پیشتاز مجاهد خلق، در صف مقدم تظاهرات و اعتراضات علیه رژیم آخوندی قرار گرفته‌اند.

پس از آن سمیرا نریمان به‌نمایندگی از طرف انجمن جوانان ایرانی در ایتالیا سخنرانی کرد و فعالیت‌های انجمنهای جوانان ایرانی در اروپا و آمریکا را در حمایت از جنبش دادخواهی تشریح نمود.

 
در بخش دوم کنفرانس، سخنرانان دکتر استفانیا فوسکو و دکتر ماریا کریستینا کارتا به بحث و بررسی قوانین زن‌ستیزانهٴ رژیم و سرکوب زنان در ایران به‌عنوان یک پایه اصلی حکومت آخوندی پرداختند و با حمایت از جنبش دادخواهی، بر لزوم محاکمه عاملان و آمران قتل‌عام 67 تأکید کردند.

سخنران پایانی این کنفرانس نیکولا سانا شهردار ساساری بود؛ وی ضمن تقدیر از برگزاری چنین کنفرانسی در گرامیداشت خاطرهٴ شهیدان راه آزادی گفت: تبریکات من به‌خصوص به زنان حاضر (در این جلسه) است؛ چرا که رئیس‌جمهور منتخب این مقاومت یک زن است و این معنا و مفهوم و پیام مهمی در بردارد؛ این مبارزه در سطح ملی و بین‌المللی توسط (این زنان) هدایت می‌شود و آنها قهرمانان آزادی و دموکراسی هستند؛ این نه تنها برای زنان ایران، بلکه برای تمام زنان در سراسر جهان بسیار راهگشا و آموزنده است؛ و وظیفه ما که در سیستم‌های اداری و دولتی فعال هستیم این است که بتوانیم این برانگیختگی را در افکار عمومی گسترش بدهیم و خشونت نه تنها علیه زنان بلکه علیه کل جامعه ایران را محکوم کنیم و خواستار عدالت شویم.
ما و شهرمان در طرف آزادیخواهان و انقلابیون هستیم، به هیأت مقاومت ایران خوشآمد می‌گوییم و از مبارزه‌یی که آنها برای آزادی و دموکراسی به‌پیش می‌برند، حمایت می‌کنیم».

در پایان کنفرانس دکتر ویرجینیا پیش‌بین بیانیه‌یی را در محکومیت قتل‌عام 67 قرائت کرد و سپس شرکت کنندگان این بیانیه را امضا کردند.

کنفرانس در سالن اصلی دانشگاه مرکزی ساساری ایتالیا در رسانه‌های این کشور و شبکه‌های اجتماعی، منعکس شد و رسانه‌های مختلف هم‌چون تلویزیون اصلی ساساری و ساردینیا ریپورتر سایت سراسری منطقهٴ ساردینیا گزارش‌هایی را در این رابطه و درباره جنبش دادخواهی برای محاکمه عاملان قتل‌عام 67 منتشر کردند.

شهردار ساساری بعد از این کنفرانس در فیس‌بوک خود، نوشت: «شهر ساساری هم به اعتراض ایرانیان عاشق آزادی و حامیان جنبش دادخواهی برای 30هزار زندانی سیاسی قتل‌عام شده در ایران در تابستان سال 67 می‌پیوندد تا جنایت علیه بشریت توسط رژیم آخوندها را محکوم کند».

تلویزیون کانال 12 ایتالیا در گزارش خود درباره کنفرانس در دانشگاه ساساری، گفت: «این جلسه از طرف انجمن جوانان ایرانی در ایتالیا با هدف برانگیختن افکار عمومی به قتل‌عام (بیش از 30هزار زندانی سیاسی در تابستان 67) برگزار شد که یک تراژدی پنهان (و بخشی از) ظلم و ستمی است که ایرانیان آن‌را تحمل کرده و هم‌چنان ادامه دارد.

به گفته حاضران در این جلسه، رژیم ایران هیچ‌گاه مسئولیت این قتل‌عام را به عهده نگرفته است.

تلویزیون کانال 12 ایتالیا با یادآوری وضعیت حقوق‌بشر در ایران و وخامت آن در دوره ریاست‌جمهوری آخوند روحانی می‌افزاید: شمار اعدامها افزایش یافته و اعدام نوجوانان و سرکوب عمومی همواره ادامه دارد.

در این کنفرانس وکیل پین PIN، نمایندهٴ عفو بین‌الملل، نیکولا سانا شهردار شهر ساساری، نماینده آمالیا اسکیرو و رافائلّا سائو رئیس کمیسیون فرهنگی شهرداری شرکت داشتند؛ و از فعالیت زنان مقاومت ایران قدردانی و توجه حاضران را به اهمیت و ادامه این کارزار جلب کردند.

لا نوآ ساردینیا روزنامه سراسری شهر ساساری نیز طی گزارشی تحت عنوان «ایران، کشتار پنهانی و حقوق‌بشر پایمال‌شده»، نوشت: «سالن بزرگ دانشگاه (ساساری) میزبان بود و مراسم توسط انجمن جوانان ایرانی در ایتالیا برگزار شد.

(در این کنفرانس زنان عضو) مقاومت ایران وقایع تابستان 67 و کشتار بیش از ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی را بازگو کردند و توضیح دادند که چگونه رژیم حاکم بر ایران هنوز پس از گذشت ۲۸ سال از قبول مسئولیت این کشتار سر باز زده و از دادن اطلاعات در مورد چگونگی قتل‌عام زندانیان سیاسی طفره می‌رود.

امروز نیز اوضاع ایران تغییری نکرده است. گواه آن آخرین گزارش سالانهٴ دبیرکل سازمان ملل‌متحد است که از رقم بالای اعدام، از جمله اعدام افراد زیر ۱۸ سال و و استمرار مجازات فیزیکی خبر می‌دهد. این سمینار از طرف عفو بین‌الملل و نهادهای دیگر حمایت شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25f3092b-d672-4f4c-8b5d-d51e01ee4890"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات