728 x 90

اخبار خاورمیانه,سوريه,اخبار روسيه,دخالتهای ایران,

بسام جعاره نویسنده و تحلیلگر سوری: هم رژیم ایران و هم روسیه در جنگ سوریه گیر افتاده‌اند

-

بسام جعاره نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوری
بسام جعاره نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوری
به گزارش تلویزیون الجزیره پاسدار سلامی از فرماندهان سپاه پاسداران گفت کسی که معادلاتش را در سوریه تحمیل می‌کند در مذاکرات سیاسی حرف آخر را خواهد زد

بسام جعاره نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوری: پاسدار سلامی فکر می‌کند وضعیت نظامی در حلب و بعد از آن در ادلب با جمع‌آوری نیرو در حال تعیین‌تکلیف شدن است. تکیه او به نیروی روسیه و هم دستی آمریکا و ممانعت آمریکا از رسیدن سلاح به مردم ما و خاموش کردن جبهه جنوب است.

آنها فکر می‌کنند شکست نظامی اپوزیسیون روی میز مذاکرات خواهد آمد و آنها تسلیم خواهند شد. ولی حلب سقوط نخواهد کرد، ادلب سقوط نخواهد کرد، و هر قدر که آمریکا و روسیه تلاش کنند، اپوزیسیون برای مذاکرات به ژنو نخواهد رفت.

بگذارید که به‌روشنی بگویم الآن همه اینها در بن‌بست هستند، بن‌بستی واقعی، روس‌ها امروز با گذشت یک سال و یک ماه از جنگ در سوریه با بن‌بست روبه‌رو شده‌اند. روس‌ها وقتی که وارد سوریه شدند گفتند این جنگ بین یک تا سه ماه تمام خواهد شد. بعد از گذشت 13ماه چه اتفاقی افتاد؟

حلب مقاومت می‌کند، جوانان در هر جایی مقاومت می‌کنند.

درگیریها در دمشق، حلب، در حومه حما جریان دارد و امروز به جای عملیات درهم شکستن محاصره حلب، عملیات آزادسازی حلب شروع شده است.

حتی اگر حلب سقوط کند این نبرد بیست سال دیگر ادامه خواهد داشت. جنگ چریکی خواهیم کرد. الآن بیش از 100هزار رزمنده در حال جنگ هستند چطور روسیه و رژیم ایران می‌خواهند بر آنها پیروز شوند.

حزب‌الله آمد و شکست خورد، رژیم ایران آمد و شکست خورد. در صورتی که رژیم ایران شکست نخورده بود روس‌ها نمی‌آمدند، و امروز هم روسیه بعد از گذشت یک سال و یک ماه، در گل گیر کرده، نه می‌تواند عقب‌نشینی کند چرا که عقب‌نشینی یعنی شکست، و نه می‌تواند باقی بماند و اهدافش را محقق کند

روسیه گزینه تعیین‌تکلیف نظامی را انتخاب کرده است. روسیه توانسته بیمارستانها را منهدم کند، غیرنظامیان را کشتار کند و بعضی مناطق را اشغال کند، ولی آیا آنها توانستند مردم سوریه را مجبور به تسلیم کنند؟ مطلقا!

همت جوانان ما بلند است، رزمندگان در حلب هستند، نتایج عملیات آنها مهم است و این نبرد ادامه خواهد داشت

آیا روسیه خواهد توانست که بیست سال در سوریه باقی بماند؟

مطلقا نه
آیا رژیم ایران می‌تواند؟
! مطلقا
همه آنها در گل گیر کرده‌اند، ولی ما در بن‌بست نیستیم. تحمل خواهیم کرد. بهای این نبرد را با یک میلیون شهید هم خواهیم داد و مردم سوریه آماده‌اند تا این نبرد را ادامه دهند. این نبرد، نبرد بود و نبود است، رژیم ایران از حلب شیعی صحبت می‌کند، از اشغال 4 پایتخت عربی صحبت می‌کند ولی وقتی که پای سلاح به میان بیاید تعادل‌قوا در روی زمین تغییر خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d201094-0f8b-4504-9d9e-67863ae1f3bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات