728 x 90

۴فوریه۲۰۲۱

دادگاه آنتورپ بلژیک - حکم ۲۰سال زندان برای اسدالله اسدی - گزارش تصویری از گتی ایمیجز

دادگاه آنتورپ بلژیک روز پنجشنبه ۱۶بهمن۹۹ اسدالله اسدی دیپلمات بمب به‌دست رژیم آخوندی را به۲۰سال زندان محکوم کرد. مزدور نعامی به ۱۸سال زندان، مزدور عارفانی به ۱۷سال و مزدور سعدونی به ۱۵سال زندان محکوم شدند.

دادگاه بلژیک مصونیت دیپلماتیک اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم را قویاً رد کرد. دادگاه تابعیت و پاسپورت بلژیکی سه مزدور، نعامی، سعدونی و عارفانی را باطل کرد.

حکم دادگاه بلژیک تصریح کرد که این عملیات جنایتکارانه در تهران آماده‌سازی شده و بمب با بسته دیپلماتیک از تهران به‌اروپا منتقل شده است. در حکم دادگاه ادعای دو مزدور بمبگذار مبنی بر بی‌اطلاعی از بمب رد شده است.

پتر استانو، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در محکوم شدن اسدالله اسدی به‌۲۰سال زندان بر اساس حکم دادگاه بلژیک گفت: اقداماتی که این شخص مرتکب شد کاملاً غیرقابل قبول است. این یک واقعیت است. فرد مورد نظر هم‌اکنون در لیست تروریستی اتحادیهٔ اروپا قرار دارد.

خبرگزاری رویترز: دادگاه بلژیک رأی داد، اسدی دیپلمات رژیم ایران در توطئه بمب‌گذاری سال۲۰۱۸ توسط رژیم ایران حمایت شد.

خبرگزاری رویترز: دیپلمات رژیم ایران در بلژیک به‌خاطر تروریزم به ۲۰سال زندان محکوم شد. این اشد مجازات می‌باشد.

خبرگزاری رویترز: این اولین بار است که یک مقام رژیم ایران در اتحادیهٔ اروپا به‌۲۰سال زندان محکوم می‌شود.

 

ژرژ هانری بوتیر، وکیل بلژیکی شاکیان خصوصی: این حکم تأکید می‌کند که یک دیپلمات در قبال اعمال مجرمانه مصونیت ندارد و نیز مسئولیت رژیم ایران را در آنچه می‌توانست یک قتل‌عام باشد، روشن می‌کند.

خبرگزاری فرانسه: روز پنجشنبه دیپلمات رژیم ایران پس از مجرم شناخته‌شدن در دادگاهی در بلژیک به‌خاطر طراحی یک توطئه بمب‌گذاری مورد حمایت رژیم ایران علیه مخالفان ایرانی در فرانسه به ۲۰سال زندان محکوم شد.

خبرگزاری فرانسه: اسدالله اسدی به‌جرم این‌که مغز متفکر در پشت توطئه سال۲۰۱۸ بود محکوم شد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از دادگاه آنتورپ: شواهد متعددی دال بر شرکت بالاترین سران رژیم در اقدام تروریستی ویلپنت وجود دارد.

آسوشیتدپرس دادگاه بلژیک یک مقام رژیم ایران را به جرم سازماندهی یک بمب‌گذاری خنثی شده علیه یک گروه مخالف ایرانی تبعیدی در فرانسه به ۲۰سال زندان محکوم کرد.

آسوشیتدپرس: مریم رجوی با استقبال از این حکم و با اشاره به این‌که زمان اقدام اتحادیهٔ اروپا فرا رسیده است، از کشورهای این اتحادیهٔ خواست تا با توجه به‌این حکم سفرای خود را از تهران فراخوانند.

سایت مونت کارلو: مریم رجوی به‌خبرگزاری فرانسه گفت: این محاکمه تاریخی است چرا که ”تمامیت رژیم در مظان اتهام است. اگر آنها در توطئه خود موفق می‌شدند، یک فاجعه به بار می‌آمد چرا که هزاران نفر در ویلپنت در میتینگ شرکت داشتند.

تلویزیون فاکس نیوز: دادگاه بلژیک دیپلمات رژیم ایران را به‌خاطر یک توطئه بمب‌گذاری محکوم کرد.

فاکس نیوز: اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران در وین بود که با اطلاعات رژیم ایران کار می‌کرد و در لحظه ارتکاب جرم دستگیر شد.

فاکس نیوز: اسدالله اسدی بمبی را در سال۲۰۱۸ توسط یک هواپیمای تجاری از تهران به‌وین منتقل کرد که در یک بسته دیپلماتیک مخفی شده بود و نمی‌توانستند آن‌را بازرسی کنند.

فاکس نیوز: اسدالله اسدی بمب را به‌یک سلول خفته در بلژیک تحویل داده که خود را به‌عنوان پناهنده در بلژیک برای انجام این حمله جازده بودند.

سان انگلستان: دیپلمات رژیم ایران در توطئه و طراحی برای بمب‌گذاری مجرم شناخته شد، هدف اصلی این حمله تروریستی مریم رجوی بود.

سان انگلستان: تریسا ویلیرز وزیر ارشد سابق در دولت انگلستان بعد از اعلام حکم دادگاه بلژیک خواهان واکنش شدید دولت انگلستان علیه رژیم ایران شد و گفت این رژیم خارج از مرزها و استانداردهای بشری و قابل‌قبول اخلاقی و رفتاری قرار دارد.

ای.بی.سی. نیوز: حکم ۲۰سال زندان به‌دیپلمات رژیم ایران داده شد که به‌طراحی بمب‌گذاری علیه اپوزیسیون ایران در فرانسه محکوم گردیده است.

روزنامه الشرق‌الأوسط: دادگستری بلژیک یک دیپلمات رژیم ایران را به‌جرم طراحی حمله‌یی که هدفش گردهمایی مخالفان رژیم ایران در نزدیکی پاریس بود، به ۲۰سال زندان محکوم کرد.

روزنامه الشرق‌الأوسط: مجازات اسدالله اسدی که در آن زمان دارای استوارنامه سفارت رژیم ایران در وین بود بر اساس درخواست دادستانی فدرال در امور تروریسم، اعمال شد.

روزنامه الشرق‌الأوسط: دادگاه آنتورپ هم‌چنین ۳بلژیکی ایرانی‌الاصل را پس از محکوم کردن به‌تبانی به‌مدت ۱۵ تا ۱۸سال زندان و لغو تابعیت و پاسپورت بلژیکی آنها محکوم کرد.

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات