728 x 90

گزیده روزنامه ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی روز ۸آبان ۱۳۹۵

-

نگاهی به روزنامه‌های حکومتی
نگاهی به روزنامه‌های حکومتی
در روزنامه‌های حکومتی روز شنبه 8آبان ابراز وحشت شمخانی و آخوندهای قم از وضعیت امنیتی نظام مهم‌ترین عنوانها را به خود اختصاص داده است:

اعتماد: در دیدارهای علی شمخانی با مراجع قم چه گذشت؟ گزارشهای امنیتی- توصیه‌های اقتصادی

جوان: مراجع معظم تقلید در دیدار دبیرشورای عالی امنیت ملی ضمن تأکید بر حفظ وحدت سیاسی مطرح کردند: تشکراز امنیت، گلایه از معیشت

رسالت: در دیدار دبیر شورایعالی امنیت ملی مطرح شد؛ تأکید مراجع تقلید بر رسیدگی به معیشت مردم – موسوی اردبیلی: بهبود وضعیت اقشار کم‌درآمد مورد توجه قرار گیرد- صافی گلپایگانی: مسولان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور تلاش کنند

فرهیختگان: علی شمخانی با مراجع تقلید و علمای قم دیدار و رایزنی کرد؛ همکاری قوا و نهادهای مختلف با دولت برای عبور از بحران اقتصادی

کیهان: در دیدار شمخانی مطرح شد؛ بهبود معیشت مردم مطالبه علما و مراجع قم از دولت

ابراز وحشت از انفجار اجتماعی در اثر شکاف طبقاتی و وضع معیشت مردم در مقابل فساد باندهای حاکم موضوع هشدارها و مقالات روزنامه‌های هر دو باند حاکم است:

کیهان: آثار و آفات اختلال در اقتصاد و معیشت مردم تنها به حوزه اقتصاد محدود نخواهد ماند و به‌طور منطقی و عقلانی، دین، اخلاق، امنیت و حتی سیاست را نیز دستخوش عوارضی ناگوار خواهد کرد. رهبر معظم انقلاب در همان دیدار خطاب به نمایندگان وقت مجلس هشدار می‌دهند؛ «عزیزان من! شما بدانید که دشمن شما، دشمن این انقلاب، دشمن این نظام، بُرنده‌ترین حربه‌ای که در اختیار خواهد داشت، فقر و گرفتاری اقتصادی مردم است. روی این مسأله باید فکر کرد».

جوان: نظام اسلامی در مسلخ رقابتهای جناحی
در گیر و دار دعواهای سیاسی پیرامون مفاسد اخلاقی و اقتصادی و پرونده‌های کلان 8هزار میلیاردی و 3هزار میلیاردی و... نکته‌یی که کمتر از سوی دلسوزان نظام به آن توجه می‌شود، تأثیر این نقدها بر کاهش سرمایه اجتماعی نظام و ایجاد حس بی‌اعتمادی به سلامت، قابلیت و کارآمدی نظام اسلامی است. مضافاً این‌که این مباحث به مستمسکی برای رسانه‌های بیگانه و دشمنان نظام اسلامی تبدیل می‌شود تا با استناد به آن تصویری سیاه، ناکارآمد و در حال فروپاشی از جمهوری اسلامی در جهان ارائه دهند و حداقل نتیجه آن نیز امیدواری دشمنان به تأثیرگذاری تحریم‌ها و فشارها و تقویت روحیه تسلیم‌پذیری برخی دولتمردان و حذف قابلیت الگوبخشی از نظام اسلامی در میان مستضعفان و محرومان و مسلمانان جهان است.

ابتکار: سردار جلالی: با طیف جدیدی از تهدیدات ترکیبی مواجه‌ایم

جلالی در پیش‌خطبه نماز جمعه این هفته تهران، اظهار کرد: تهدید ترکیبی، تهدیدی بین حوزه‌های نرم و سخت است که می‌تواند کشور را با خطر مواجه کند، بنابراین هوشیاری و هوشمندی برای مقابله با این تهدید بسیار اهمیت دارد. وی در ادامه افزود: برای مقابله با این تهدید باید ما مولفه‌های تهدید و همچنین اصلی‌ترین محورهای قدرت کشور خود را بشناسیم. امروز اصلی‌ترین مؤلفه قدرت ما، قدرت نرم است و محوریت این قدرت نیز، رهبری نظام هم به‌دلیل شخصیت ایشان و هم به‌دلیل جایگاه ایشان است.

فساد موضوع حملات باندی روزنامه‌های باند هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی علیه باند رقیب است، روزنامه‌های این باند تلاش کرده‌اند فساد پاسدار قالیباف در شهرداری تهران را برجسته کنند و روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع با برجسته کردن اظهارات آخوند منتظری دادستان کل قضاییه رژیم، تلاش کرده‌اند فساد پاسدار قالیباف را کوچکنمایی کنند:

آرمان: دادستان کل کشور خبر داد: اختلاس 1200میلیارد تومانی 2بانک

آفتاب یزد: دادستان کل کشور خبر داد: ارجاع پرونده واگذاری املاک به دادسرای تهران

اعتماد: املاک نجومی در دادسرای تهران – دادستان کل کشور: قرار داد 45نفر باطل بود و باید فسخ می‌شد، واگذاری املاک به 29نفر خارج از مجموعه شهرداری، تخلف قطعی است، تخفیفاتی که به 150نفر داده شده صیحیح نبوده است-

جوان: دادستان کل: تخلف سازمان‌یافته در املاک شهرداری رخ نداده است- افکار عمومی چشم انتظار همکاری دولت برای برخورد با غارتگران بیت‌المال در پرونده حقوقهای نجومی

روزنامه‌های باند رفسنجانی-روحانی با درج نامه شاکیان از قاری بیت خامنه‌ای، بر وقوع جرم فساد اخلاقی رو در روی ادعای سرکرده قضاییه آخوندی تأکید کرده‌اند، و روزنامه‌های باند علی خامنه‌ای تلاش کرده‌اند ضمن اذعان تلویجی به این «لکه ننگ» آن را از بیت ولی‌فقیه و نظام دور کنند.

آرمان: نامه شاکیان سعید طوسی به ‌رئیس قوه قضاییه

ضمن محکومیت هر گونه تحاکم الی الطاغوت و دادخواهی از اجانب که مع الاسف از سوی چند تن از شاکیان (که احتمالاً به‌علت اطاله صورت گرفته در روند رسیدگی قضائی) سر زده است، ذکر چند نکته را لازم می‌دانیم... غائله اخیر را به نوعی نتیجه تعلل و کم لطفی چندین ساله مسئولان مرتبط با این پرونده در صدور حکم قطعی می‌دانیم، پرونده‌یی که از سال ۹۰، هم‌چنان مفتوح است. خواستار رسیدگی دقیق و سریع به پرونده... هستیم».

جوان: ماجرای سعید طوسی که هنوز حدود و ثغور آن معلوم نیست به‌گونه‌یی پیش می‌رود که گویی نظام جمهوری اسلامی ابتدا وی را قاری قرآن و سپس مأمور فساد در جامعه کرده است. فصل‌الخطابی قوه ‌قضاییه نیز مانند بسیاری از مقولات دیگر برای معاندین، مغرضین و منافقین بی‌معناست... «نقد اخلاقی حاکمیت»، «بی‌اعتبارسازی بازوهای توانمند نظام» و «هجمه به کارآمدی آن» سه مسأله اصلی است که در دستور کار بوده و خواهد بود و شبکه‌های اجتماعی زمینه آن را فراهم‌تر کرده‌اند... طوسی دارای صدای خوش و خدادادی برای خواندن قرآن است که نظام چک سفید امضا برای عصمت او نداده است و اگر انحراف او ثابت شود باید مجازات شود. درباره او از تبرئه تا اعدام را باید پذیرا باشیم. آنان که فصل‌الخطابی قوه ‌قضاییه را نمی‌پذیرند، همان کسانی هستند که «طوسی بهانه است، اصل نظام نشانه است» را دنبال می‌کنند.

روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع خبر مربوط به سفر ظریف به مسکو را با دود و دم و اقتدارنمایی نظام مطرح کرده‌اند روزنامه‌های باند رفسنجانی، روحانی به گوشه‌هایی از واقعیت نقش رژیم در جنگ سوریه اذعان کرده‌اند:

آرمان: پایان بحران در سوریه در گرو همکاری روسیه است. در واقع ائتلاف‌هایی که هر یک از طرفین ایجاد کرده‌اند برای مقابله با تروریسم نقش اصلی ندارند و یک نقش پیرامونی در آینده سوریه خواهند داشت و آنچه اهمیت دارد توافق آمریکا و روسیه است.

آرمان: شاید مهم‌ترین عاملی که ایران و روسیه را به‌هم نزدیک کرده، مشکلاتی است که هر کدام بنا‌ به دلایل مختلف با آمریکا دارند. نقش روسیه در ایران با قبول مسئولیت تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر پر رنگ شد. با افزایش قدرت پوتین در روسیه این کشور و ایران از یکدیگر به‌عنوان اهرم چانه‌زنی مقابل غرب و در رأس آن آمریکا استفاده می‌کنند.

سایر تخاصمات باندی و بحرانهای اقتصادی اجتماعی موضوع دیگر عنوانهای مهم روزنامه‌های حکومتی است:

آرمان: محمدعلی نجفی: توهینهای بی‌سابقه به رئیس‌جمهور بی‌سابقه است

ابرار: درخواست دومای روسیه از ایران برای به‌رسمیت شناختن الحاق کریمه به روسیه!

ابرار: یک نماینده: نظارت شورای نگهبان تنها در تطبیق مصوبات مجلس موضوعیت دارد

ابرار اقتصادی: دولتها در اجرای اصل 44 ضعیف عمل کردند؛ 65درصد بودجه کشور در دست شرکتهای دولتی!

اسرار: میرتاج‌الدینی: نظارت مستمر شورای نگهبان بر مجلس ممکن نیست

اعتماد: بیکاری مزمن و دوساله 40درصد بیکاران – 16 درصد مهاجران در جست و جوی «کار» راهی شهر شدند

جام جم: بر اساس آمارهای رسمی در حال حاضر 15هزار کارتن خواب در خیابانها پرسه می‌زنند که یک سوم آنها زنان هستند

حمایت: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه: توزیع ناعادلانه وجوه بانکی باعث شکاف طبقاتی شده است

خراسان: سکته ناقص مسکن در مسیرخروج از رکود افزایش 6درصدی قیمت و کاهش 10درصدی معاملات مسکن تهران در مهرماه.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0083c04-c527-4487-a527-b1cd94eac7ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات