728 x 90

اخبار اعتراضى,

دویچه وله آلمان: تجمع هزاران نفر در اطراف آرامگاه کوروش در پاسارگاد

-

تجمع اعتراضی جوانان در سالگرد تولد کوروش کبیر
تجمع اعتراضی جوانان در سالگرد تولد کوروش کبیر
دویچه وله آلمان روز جمعه 7آبان 95 گزارش داد:
کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران در روز بزرگداشت کوروش کبیر، تصاویر و فیلم‌هایی از تجمع دوستداران او را منتشر کرده‌اند.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد هزاران نفر در اطراف مقبره کوروش در نزدیکی شیراز گرد آمدند. بر اساس برخی فیلم‌های منتشر شده، مأموران رژیم ایران از حرکت اتومبیل‌های شخصی به سمت آرامگاه کوروش جلوگیری کرده‌اند. در این تصاویر دیده می‌شود برخی از شهروندان که خود را به این آرامگاه رسانده‌اند در گرامیداشت کوروش شعار سر می‌دهند.

مراسم بزرگداشت کوروش در چند سال اخیر با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شده و ظاهراً امسال جمعیت حاضر در این بزرگداشت بیش از سال‌های گذشته بوده است. به‌نوشته برخی کاربران شبکه‌های مجازی، جاده منتهی به آرامگاه کوروش شاهد ترافیک بسیار سنگین بوده است

دویچه وله خاطرنشان کرد:
در نوشته‌های تاریخی آمده که کوروش سرزمینهای زیادی را فتح کرد اما فرمانروایان سرزمینهای فتح شده را از بین نمی‌برد و به آن‌ها اجازه می‌داد که بر سر کار بمانند. به مردم سرزمینهای فتح شده نیز اجازه می‌داد به دین و مسلک خود باقی بمانند و این‌گونه او توانست بر وسعت قلمرو حکومت خود بیفزاید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63c78c7b-3798-4c78-96dc-5562a98e613c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات