728 x 90

فقر در ایران,

وزیر کشور رژیم: ۲۵۰ هزار نفر از مردم اطراف زاهدان با امکانات ۱۰۰ سال قبل زندگی می‌کنند

-

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور کابینه آخوند روحانی
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور کابینه آخوند روحانی
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور کابینه آخوند روحانی اعتراف کرد ۲۵۰ هزار نفر از مردم اطراف زاهدان با امکانات و شرایط ۱۰۰ سال قبل زندگی می‌کنند.

وی که در یک گردهمایی شرکت کرده بود گفت: «در فاصله ۱۰ دقیقه از شهر زاهدان، با جایی مواجه می‌شوید که ۲۵۰ هزار نفر با استاندارد‌ها، سطح زندگی و شرایط ۱۰۰ سال قبل زندگی می‌کنند».

بر اساس آمار‌ها، استان سیستان و بلوچستان به‌لحاظ بسیاری از شاخص‌ها وضعیت نامناسبی دارد.

ناصر کاشانی نماینده زاهدان در مجلس نهم بهمن‌ماه پارسال اعلام کرده بود که این استان «در تمامی شاخصهای توسعه مقام آخر» را دارد.

مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز اعلام کرده بود که سیستان و بلوچستان جزو سه استان ایران به‌لحاظ «شرایط بسیار نا‌امن غذایی» است و حدود یک پنجم کودکان زیر پنج سال در این استان، دچار مشکلات لاغری، کم وزنی و کوتاهی قد هستند.

مرتضی رئیسی معاون وزیر آموزش و پرورش نیز روز یکم آبان گفته بود که استان سیستان و بلوچستان در سال ۹۳ بیشترین تعداد کلاس‌های «خشت و گلی» را داشته است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، از جمعیت دو میلیون و ۳۵۰ هزار نفری استان سیستان و بلوچستان، بیش از ۶۴۰ هزار تن بی‌سواد هستند.

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده، اسفندماه ۱۳۹۴ گفته بود: «ما روستایی را در سیستان و بلوچستان داریم که تمامی مردان آن روستا اعدام شده‌اند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09028039-365c-4f55-82fc-9bda5b1d6293"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات