728 x 90

سوريه,

پژواک صدای مردم سوریه در لندن + فیلم

-

احمد حسین ابوایوب، حین صحبت با شهروندان انگلیسی
احمد حسین ابوایوب، حین صحبت با شهروندان انگلیسی
به گزارش تلویزیون اورینت 4آبان 95 یک شهروند سوری ساکن انگلستان تصمیم گرفته تا به تنهایی صدای مردم مظلوم کشورش باشد.
احمد حسین ابوایوب یک شهروند سوری از اهالی شهر دیرالزور از شانزده سال پیش در انگلستان زندگی می‌کند. او از چهار سال پیش تا کنون هر روز در مقابل سفارت روسیه در لندن می‌ایستد و به تنهایی پرچم انقلاب سوریه را بلند می‌کند و تلاش می‌کند که وضعیت کنونی کشورش را به شهروندان انگلستان منتقل کند.

احمد حسین: «رسالت اصلی ما انتقال درد و رنج مردممان در داخل سوریه است که ایستادگی می‌کنند، صبر می‌کنند و مقاومت می‌کنند. آنها سرنوشت خود را به خدا سپرده‌اند.
هدف اصلی از این آکسیون انتقال درد و رنج مردم است. رسانه‌های غربی به‌طور عمومی علیه اراده مردم هستند و واقعیتها را نمی‌گویند»

وقتی که احمد تحصنش را در مقابل سفارت روسیه شروع کرد نقش روسیه در بحران سوریه به شکل نظامی نبود، ولی بعد از دخالتهای نظامی روسیه در کشور احمد، او اطمینان یافت که انتخاب سفارت روسیه درست بوده چرا که هم‌اکنون جنایات این کشور از جنایات رژیم اسد بیشتر شده است.

احمد حسین: «معمولا کسی که موضوعات سیاسی و تقسیم بندیهای باصطلاح شورای امنیت را بررسی می‌کند متوجه می‌شود که روسیه از ابتدا علیه قطعنامه‌های شورای امنیت از حق وتو استفاده کرده و این مشخص شده که روسیه با به‌کار گیری حق وتو از بشار اسد حمایت می‌کند و کار را به جایی رساند که در پایان سال 2014 در سوریه دخالت نظامی کرد»
وزیر خارجه انگلستان تصریح کرد هر کس که در سوریه علیه رژیم اسد و جنگ روسیه است می‌بایست در مقابل سفارت روسیه تظاهرات کند و این تأکیدی بر کار ابو ایوب است که از سالها پیش دست به چنین کاری زده است

ابو ایوب: «زمانی که بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان در جلسه‌ای فوق‌العاده در پارلمان دعوت کرد تا در مورد وضعیت سوریه و کشتارها و نسل‌کشی در شهر حلب صحبت شود، خواهان تظاهرات در مقابل سفارت روسیه شد و من خدای بزرگ را شکر کردم»

پلاکاردهایی که در روی دیوار نصب شده باعث جلب توجه عابران می‌شود. بعضی از عابران می‌خواهند که در این رابطه بیشتر بدانند و بعضی نیز تنها به ابراز همدردی با مردم سوریه اکتفا می‌کنند.

ابو ایوب: من طی سالهایی که در این کشور بودم چیزی که برایم مهم بوده مردم بوده‌اند نه حاکمیت. یعنی کسی که برایم مهم است شهروندان هستند نه دولت ها. من در این دنیا به هیچ دولتی اعتماد ندارم. همه آنها به فکر منافع خودشان هستند

با پایان یافتن امروز، ابو ایوب 1240روز را در مقابل سفارت روسیه به تحصن گذرانده و بدین ترتیب با سر سختی که دارد وارد لیست مقاومت کنندگان در کتاب انقلاب سوریه می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f65986b-de1a-47f9-b141-11f5c2d7af01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات