728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

رئیس سابق پارلمان برزیل و عامل برکناری دیلما روسف به زندان افتاد

-

رئیس سابق پارلمان برزیل و عامل برکناری دیلما روسف به زندان افتاد
رئیس سابق پارلمان برزیل و عامل برکناری دیلما روسف به زندان افتاد
ادواردو کونا رئیس سابق کنگره برزیل و یکی از بازیگران اصلی بحران سیاسی این کشور که به برکناری 'دیلما روسف' ، رئیس‌جمهور برزیل انجامید، در چارچوب ماجرای فساد شرکت بزرگ نفتی 'پتروبرا' ، شب گذشته به زندان افتاد.

'ادواردو کونا' 58 ساله متهم است ۱.۵ میلیون دلاری را، که از راه رشوه‌گیری در سال 2011 به هنگام بهره‌برداری یک میدان نفتی در 'بنن' توسط 'پتروبراس' به دست آمده، در حسابهایی سری در بانکهای سوئیس انباشته است.

او اکنون متهم به فساد، پولشویی و تقلب‌های مالیاتی شده است. در پی دستگیری وی، دارائی‌های او که به ۶۹.۵ میلیون دلار می‌رسد، مسدود شد و 8 اتومبیل متعلق به او و از جمله یک 'پورشه کایین' توقیف گردید.
'ادواردو کونا' توانست در دسامبر 2015 روند بحث برانگیز برکناری 'دیلما روسف' را به راه اندازد که متهم به حساب سازی در بودجه دولت شد که ربطی به رسوایی شرکت 'پتروبرا' ندارد.

پیامدهای بازداشت 'ادواردو کونا' بستگی خواهد داشت به مدت زمانی که او در زندان سپری خواهد کرد.

به نوشته رسانه‌های برزیلی، قاضی 'مورو' با به زندان انداختن 'ادواردو کونا' ، می‌تواند پرونده 'لولا داسیلوا' ، رئیس جمهوری پیشین را بگشاید که او نیز در این ماجرا متهم نامیده شده است.

عملیات ' شستشوی سریع' ، که شامل یک تحقیق ساده پیرامون پمپ‌بنزینها در سال 2014 می شد نشان داد که یک شبکه بزرگ فساد مالی در اطراف شرکت 'پتروبرا' تشکیل شده که دست‌کم دو میلیارد دلار از درآمد این شرکت کاسته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad80920f-5e56-43d5-ac56-cfc06284edb0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات