728 x 90

اخبار حوادث,فساد اقتصادى,

از کار افتادن موتور هواپیمای پرواز تهران-بیرجند و بازی با جان مردم

-

شکستن چرخ هواپیمای فوکر100
شکستن چرخ هواپیمای فوکر100
روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۹۵، قرار بود که ساعت ۱۳۴۰ دقیقه بعدازظهر، هواپیمای فوکر ۱۰۰، پرواز شماره ۲۱۲ شرکت ایران‌ایر رژیم، تعدادی از مسافرین را از تهران به بیرجند در خراسان جنوبی ببرد.

این هواپیما به‌دلیل مشکلات فنی با تأخیر و در ساعت ۱۷ پرواز کرد، اما در مسیر مسافرین ابتدا با تکانهای شدید در داخل کابین مواجه شدند و بعد هم موتور سمت راست هواپیما از کار افتاد، که این موضوع باعث وحشت مسافران شد و تعدادی از آنها از حال رفتند و خلبان هم مجبور شد که هواپیما را به تهران برگرداند.

مشابه همین حادثه در ۲۴شهریور هم برای یک هواپیمای فوکر۱۰۰ باز هم در مسیر تهران –بیرجند اتفاق افتاد که بعد از یک تأخیر ۹ساعته و با ۱۰۵ مسافر، در حین حرکت اولیه هواپیما برای پرواز، چرخ جلوی هواپیما شکست. لازم به یادآوری است به گفته مسافرین، ایادی رژیم تابه‌حال هیچگونه اقدام جدی برای تأمین امنیت و سلامت مسافران این خط پرواز نکرده‌اند و در هر پرواز ممکن است حادثه جبران ناپذیری اتفاق بیفتد.

بر اساس گزارشات کارشناسی مقامات محلی رژیم در استان خراسان جنوبی، فوکر 100 یک هواپیمای مسافربری ساخته شرکت فوکر کشور هلند است. این هواپیما از سال 1988 روانه بازار شد. این هواپیماها از روی مدل قدیمی‌تر فوکر اف 28ساخته شدند. اما به‌علت شکست در رقابت تولید با سایر شرکتهای هواپیما سازی مثل ایرباس و بوئینگ، تولید این هواپیما در سال ۱۹۹۸ متوقف شده و قطعات یدکی هواپیما هم تا سال ۲۰۱۴ تولید شده و اساساً الآن دو سال است که کلیه خطوط تولید قطعه این هواپیما متوقف شده است، اما با این وجود و بر اساس کلاه گشادی که دولت آخوند روحانی در جریان برجام بر سر مردم گذاشته، ۴۹ فروند از این هواپیما هارا از هلند و شرکت فوکر خریداری کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e58ba6a9-bf00-46c8-8864-f536a26c5d2b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات