728 x 90

انتخابات,

”دخالت “در پوش ”روشنگری“

-

انتخابات رژیم
انتخابات رژیم
روز شنبه 24مهر، ولی‌فقیه ارتجاع، ابلاغیه‌ای را با عنوان «سیاستهای کلی انتخابات» در 18بند منتشر کرد. خامنه‌ای متنی را که در خرداد 94 توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تنظیم شده بود، با تغییراتی به دستگاههای نظام آخوندی ابلاغ کرد.
در بند 13متن مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: «ممنوعیت ورود نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، سازمان بسیج و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی… (در) جانبداری از داوطلبان».

این ماده طبعاً خواست رفسنجانی بود ولی در ابلاغیة خامنه‌ای، تنها عبارت «نیروهای مسلح» قید شده و مصادیق آن حذف شده است. که مشخص است بعضی از مصادیق از جمله بسیج می‌توانند از مصادیق این ماده با این بهانه که یک نیروی نظامی صرف نیستند گریز کنند.

بعد از انتشار این ابلاغیه، باند رفسنجانی روحانی سوار بر آن شده و سعی کردند تا جایی که می‌توانند از این نمد، کلاهی برای خود بدوزند، چنان‌چه رسانه‌ها و روزنامه‌های این باند، بلافاصله با سوار شدن روی ممنوعیت دخالت نیروهای مسلح در نمایش انتخابات، تلاش کردند دست بالا را در جنگ با باند مقابل، داشته باشند.

این وضعیت، در جلسه علنی روز یکشنبه 25مهر مجلس ارتجاع هم در مواضع بعضی اعضای مجلس ارتجاع بارز شد، چنان‌چه برخی از اعضا، علیه دخالت سپاه و بسیج در نمایشهای انتخاباتی سخن گفتند.

باند مقابل به سرعت عکس‌العمل نشان داد. رسول سنایی‌راد معاون سیاسی سپاه پاسداران روز دوشنبه (۲۶ مهر) وارد صحنه شد و گفت: نیروهای مسلح پیش از ابلاغ سیاستهای کلی انتخابات از سوی رهبر جمهوری اسلامی هم در انتخابات دخالت نمی‌کردند و تنها به کار «تبیین و روشنگری» می‌پرداختند و «بازیگران سیاسی» نباید برای برخی اهداف «حقیر» خود، به «ابهت» نیروهای مسلح «خدشه» وارد کنند.

این سرکرده سپاه که با خبرگزاری حکومتی ایسنا مصاحبه می‌کرد از این‌که رسانه‌های باند مقابل تنها دستور خامنه‌ای به نیروهای مسلح مبنی بر پرهیز از وارد شدن به «دسته‌بندی‌های انتخاباتی» را پررنگ کرده‌اند، انتقاد کرده است.

وی تأکید کرد این ابلاغیه منظورش این نیست که قبلاً تخلفی از طرف سپاه و.. صورت گرفته است

پیش از این آخوند علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه ارتجاع در سپاه روز 26مهر در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایسنا تأکید کرده بود شعار «فراجناحی» بودن و «بی‌طرفی» در انتخابات «دروغی بزرگ است و «وظیفه ذاتی سپاه، مهندسی معقول و منطقی انتخابات است.»

معاون سیاسی پاسداران در همین مصاحبه تأکید می‌کند که از «اجرای این سیاست‌ها استقبال می‌کند و خود را مانند سایر نیروهای مسلح موظف و مکلف به رعایت قانون می‌داند»، اما اضافه می‌کند که باید میان «فعالیت و دخالت سیاسی با تبیین و روشنگری» تمایز قائل شد.

از این پاسدار جنایتکار باید سؤال کرد، روشنگری در مورد کاندیداها کذایی معنایش غیر از له یا علیه کسی صحبت کردن چه می‌تواند باشد، مگر این‌که دخالت نظامی هم برای روشنگریهای مذکور نیاز باشد!

وی همین موضع را با زبان دیگری نیز بیان کرده است. وی می‌گوید: «گاهی امر تبیین و روشنگری از نگاه برخی فعالان سیاسی به‌عنوان فعالیتی سیاسی تلقی می‌شود؛ این در حالی است که نیروهای مسلح باید... در داخل نیز احزاب و گروهها را به‌طور دقیق بشناسند تا خدایی نکرده اگر حزبی یا گروهی انحراف پیدا کرد به‌عنوان چشمان بیدار مجموعه‌یی که حافظ امنیت و موجودیت نظام است وارد میدان شوند».

روشنگری که هست و مواظبت احزاب و جلوگیری از انحراف آنها در نمایش انتخابات هم که ضروری است و اسمش هم که اصلاً دخالت نیست و تازه‌ این برای حفظ امنیت و موجودیت نظام لازم است!

واقعیت این است که رژیم ولایت‌فقیه آن‌چنان در بحرانهای مختلف از جمله بحران درونی اسیر و گرفتار است که این هذیانهای مکرر و متناقض، بازتاب طبیعی این وضعیت بحرانی و بن‌بست درونی رژیم است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19de1f17-c945-4330-8d3e-cb65f6cc9573"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات