728 x 90

جان بولتون: حوثیها که مسئولیت تهاجم به ناوشکن آمریکا را برعهده دارند، به نیابت از رژیم ایران دست به چنین حملاتی می‌زنند

جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا
جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا

جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبه با تلویزیون العربیه دوشنبه ۱۳ آذر گفت: به‌نظر من حوثیها که مسئولیت تهاجم به ناوشکن آمریکا را برعهده دارند، به نیابت از رژیم ایران دست به چنین حملاتی می‌زنند. رژیم ایران مسئول است و باید مورد حسابرسی قرار بگیرد.

جان بولتون افزود: رژیم ایران پهپاد و سلاح به حوثیها داده است تا این‌که هر طوری می‌خواهند از آن استفاده کنند و سلاح و موشک به آنها داده است که هر وقتی رژیم ایران می‌خواهد از آن استفاده کنند.

مجری: ارزیابی شما نسبت به عکس‌العمل آمریکا و استراتژی آمریکا که تابه‌حال در پیش گرفته است و هم‌چنین آیا به ایران جواب داده خواهد شد زیرا که متهم شده است که پشت این هاست و یا به حوثی‌ها جواب داده می‌شود؟

جان بولتون: من نمی‌توانم به نیابت از دولت بایدن صحبت کنم ولی فکر می‌کنم که ایران مسئول است و باید مورد حسابرسی قرار بگیرد. طی دو ماه گذشته مواردی بوده است که کشتیهای تجارتی مورد تعرض قرار گرفته‌اند و کشتیهای آمریکایی نیز پهپادهایی را سرنگون کرده‌اند و فکر می‌کنم که اینها از هم جدایی ناپذیرند و این تهاجماتی است که شبه‌نظامیان ایرانی در عراق علیه سربازان و شهروندان انجام می‌دهند و این اشتباه است اگر تنها حوثی‌ها و شبه‌نظامیان شیعه هدف قرار بگیرند بلکه رفتار ایران جان سربازان آمریکایی را به خطر می‌اندازد و باید قیمت آنرا بدهد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb2894dc-914f-4c47-998d-928bb4442c00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات