728 x 90

كولبران كرد,

قتل یک کولبر در ارومیه

-

کولبران کرد
کولبران کرد
مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی روز شنبه 24 مهر، یک کولبر دیگر را با شلیک مستقیم گلوله به قتل رساندند.
این هموطن کرد که حسن امینی روندی، نام داشت و از روستاهای ارومیه بود بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از شلیک مستقیم مأموران متأسفانه در دم جان باخته است.

شامگاه جمعه 23 مهرماه نیز، یک کولبر کُرد به نام احمد نظری بر اثر شلیک مستقیم مأموران جنایتکار نیروی انتظامی در مرز "شیخ صله" از توابع ثلاث‌باباجانی جان خود را از دست داد.

چهارشنبه 21 مهرماه نیز، مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی در مکانی به نام 'برده سوران' کاروان کولبران را هدف تیراندازی قرار داده‌ بودند.
بر اثر این تیراندازی نیروهای نظامی، یک کولبر کُرد اهل پیرانشهر به نام ابوبکر فیضه به‌شدت زخمی و جهت معالجه پزشکی به یکی از بیمارستان‎های اربیل در کردستان عراق منتقل شده است.
چند روز قبل نیز، بر اثر شلیک مستقیم مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی در روستای 'چومان' از توابع شهرستان بانه، کولبری به نام مهدی رحیم‌زاده فرزند احمد، جان خود را از دست داد.

هر ساله بیش از صدها نفر از کولبران جان خود را در مرزهای کُردستان از دست می‌دهند که بیشتر آنها مورد تیراندازی مستقیم نیروهای جنایتکار انتظامی و سپاه قرار می‌گیرند. بیشترین آمار قربانیان کولبر به شهرهای مریوان، سردشت، اشنویه، بانه، پیرانشهر، نوسود و جوانرود تعلق دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f195094c-0f25-499f-a659-49470922ad73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات