728 x 90

قتل عام 67,

نماینده پارلمان لیتوانی: لزوم حسابرسی از عاملان قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷

-

اگیدیوس واریکیس، نماینده پارلمان لیتوانی
اگیدیوس واریکیس، نماینده پارلمان لیتوانی
اگیدیوس واریکیس، نماینده پارلمان لیتوانی و معاون کمیته حقوق‌بشر مجمع پارلمانی شورای اروپا، طی مصاحبه‌یی، بر لزوم حسابرسی از عاملان قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67 تأکید کرد وی گفت:
شواهد جدید در ارتباط با رژیم ایران برای ما، اهمیت بالایی دارد؛ اکنون درباره قتل‌عام 1988 صحبت می‌کنیم که یکی از (جنایات) مخفی (این رژیم) است، اما با انتشار فایل صوتی (سخنان منتظری) اطلاعات بسا بیشتری از این واقعهٴ جنایت‌بار کسب می‌کنیم. به‌نظرم این فرصتی برای اپوزیسیون دموکراتیک (ایران) است تا چهرهٴ واقعی این رژیم را نشان بدهد؛ و اگر (این) به‌خوبی در جهان گسترش یابد، امیدوارم رفتار جامعه بین‌المللی را در قبال رژیم ایران تغییر بدهد. امیدوارم واقعیت‌های این جنایت برای شورای اروپا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل روشن شود و (این قتل‌عام) به‌عنوان جنایت جنگی به‌رسمیت شناخته شود؛ چون واقعاً یک عمل جنایتکارانه بوده است و بسیاری در آن به قتل رسیدند. ما هرگز خواهان تکرار این جنایات نیستیم؛ و در ارتباط با تمام جنایاتی که صورت گرفته، باید حسابرسی وجود داشته باشد و مشخص شود که چرا انجام شده و مسئول آن کیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4cb7cbd-06e9-4a31-ae94-59306d1b6d3b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات