728 x 90

اخبار خليج فارس,اخبار علمی و فناوری,

آغاز ساخت بلندترین برج جهان در دبی

-

آغاز ساخت بلندترین برج جهان در دبی
آغاز ساخت بلندترین برج جهان در دبی
دبی روز دوشنبه 19مهر شاهد مراسم آغازین ساخت بلندترین برج جهان بود.

این برج که به تصریح بیانیه رسمی حکومت دبی ”از تمام رکوردهای ثبت شده برای آسمان خراش‌ها از جمله برج خلیفه که ارتفاع آن به ۸۲۸ متر می‌رسد، تجاوز خواهد کرد و بلندترین ساختمان جهان خواهد شد“.

حاکم دبی که در مراسم آغازین ساخت این برج شرکت کرده بود در این زمینه گفت: ”ساخت این برج در مسیر حرکتمان به سمت آینده صورت می‌گیرد که می‌خواهیم در همه زمینه‌ها پیشتاز باشیم“.

 
شرکت ساختمان سازی اعمار، آوریل گذشته در بیان جزئیات این پروژه اعلام کرده بود که هزینه ساخت برج جدید، حدود یک میلیارد دلار خواهد بود و قصد دارد ساخت این برج، هدیه‌یی به شهر دبی تا پیش از سال ۲۰۲۰ باشد. در این سال، دبی میزبان نمایشگاه بین‌المللی اکسپو خواهد بود و انتظار می‌رود برج، میلیون‌ها گردشگر را جذب کند.

برج جدید، توسط سانتیگو کالاتراوا والس معمار اسپانیایی-سویسی، طراحی شده است. این برج سکوهایی خواهد داشت که مردم می‌توانند از آن شهر را ببینند و ۱۸ تا ۲۰ طبقه آن، کاربردهای چندگانه خواهد داشت از جمله یک هتل و چندین رستوران.

به نوشته روزنامه «الامارات الیوم» سالن قله برج، از مهم‌ترین نمادهای پروژه خواهد بود. این سالن برای بازدید کنندگان این امکان را فراهم خواهد ساخت که از چشم‌انداز آسمان، لذت ببرند. این برج سکوهایی حاوی باغچه‌هایی برای شخصیت‌های بلندپایه خواهد داشت که از باغ‌های معلق بابل، یکی از شگفتی‌های هفت‌گانه در جهان قدیم در بین النهرین یا عراق امروزی الهام گرفته است. بازدیدکنندگان با یک تحفه مهندسی با همه امتیازهایش روبه‌رو خواهند شد که بالکنهای شیشه‌ای گردان بخشی از آن خواهد بود. این برج حاوی یک هتل مجلل هم خواهد بود.

برج «خور دبی» از گل زنبق، الهام گرفته است. همچنین شبیه گلدسته خواهد بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83068cf1-c436-46a4-ae23-e9a6f3c79ab9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات