728 x 90

اعتياد و مواد مخدر,

رژیم آخوندی و اپیدمی اعتیاد زنان

-

اعتیاد زنان
اعتیاد زنان
پدیده خانمانسوز اعتیاد و گسترش سرسام‌آور مواد مخدر خصوصاً در میان زنان از جمله ننگین‌ترین بخش کارنامه سیاه حاکمیت ضدبشری آخوندهای دین‌فروش در میهن اشغال شده می‌باشد.

اگر تا دیروز زنان معتاد عمدتاً میان ساکنان مناطق فقیر و در حاشیه کلانشهرها سکونت داشتند اکنون دامنه بلای خانمانسوز اعتیاد به تمامی مناطق شهری و جامعه گسترش یافته است، تا آنجا که سالنها و باشگاههای ورزشی ویژه زنان مکانی برای خرید مواد مخدر برای دختران جوان شده است.

در تأیید این نکته همین بس که خبرگزاری ایرنا اول تیرماه 95 به‌نقل از شهیندخت مولا‌وردی معاون آخوند روحانی در امور زنان و خانواده اعتراف کرد: «امروزه بحث اعتیاد زنان الگوهای جدیدتری را به خود اختصاص داده و کشیده شدن دامنه اعتیاد زنان از مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین به سطح عام تری از جامعه نظیر مراکز ورزشی و آرایشگاههای زنانه واقعیتی است که اگر ‌چه به‌لحاظ کمی قابل‌توجه نیست اما از نظر اجتماعی و فرهنگی موضوعی است که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت».

ابعاد فاجعه بقدری عظیم است که دامنه آن گریبان نوزدان زنان معتاد را هم گرفته است به‌صورتیکه روزانه بیش از 200 کودک معتاد در کشور متولد می‌شوند:
-سایت حکومتی صدای ایران19مرداد95 به‌نقل از یکی از کارگزاران رژیم به‌نام فاطمه دانشور اعتراف کرد: «وزیر دستور داد کودکانی که از مادران معتاد متولد می‌شوند و دارای اعتیاد هستند مورد بررسی قرار بگیرند. طی بررسیها فقط در 5 بیمارستان 150 کودک متولد شدند که مبتلا به اعتیاد بودند».

-در ارتباط با وضعیت نوزادان مبتلا به اعتیاد روزنامه همشهری 14تیرماه 95 نوشت: «اگر زنان معتاد را حدود 200هزار نفر در نظر بگیریم حتی اگر کمتر از یک چهارم آنها به کارتن خوابی و روابط پرخطر متعدد، در نهایت بارداریهای مکرر برسند و هر کدام سه کودک به دنیا آورند در آینده نزدیک قابل پیش‌بینی است که با حدود 300هزار کودک معتاد مواجه شویم».

اعتراف کارگزاران رژیم به رشد بی‌سابقه اعتیاد در میان بانوان:
ابعاد روند رو به رشد اعتیاد و مصرف مواد مخدر در کشور بحدی است که سردمداران رژیم سفاک آخوندی که خود از عاملان اصلی گسترش و توزیع مواد مخدر در میان جوانان می‌باشند به وحشت افتاده و ناچار به آن اعتراف می‌کنند.

در این میان اعتیاد و کارتن خوابی تنها راهی است که رژیم پلید و زن‌ستیز آخوندها برای زنان باز گذاشته‌اند:
-خبرگزاری ایسنا 17شهریور95 به‌نقل از جانشین سرکرده ستاد مبارزه با مواد مخدر نوشت: «امروز همه اذعان داریم و اعتراف می‌کنیم که اگر روزی مردان به این پدیده شوم گرایش می‌یافتند، اما امروز این مسأله به ستون خانه و خانواده، زنان و حتی نوزادان رسیده است».

- خبرگزاری ایرنا اول تیرماه 1395 به‌نقل از شهیندخت مولا وردی معاون آخوند روحانی در امور زنان و خانواده، چنین نوشت: «اکنون رشد اعتیاد در زنان بسیار سریعتر از مردان صورت می‌پذیرد و اثرگذاری اعتیاد یک زن در جامعه و پیامدهای غیرمستقیم آن دهها برابر آثار و تبعات اعتیاد یک مرد می‌تواند باشد».

این کارگزار حکومتی در ادامه ضمن اعتراف به این‌که بیش از 63 درصد جمعیت معتادان را افراد متاهل تشکیل می‌دهند اضافه می‌کند: «آمارهای منتشره شده درباره گسترش اعتیاد به مواد مخدر صنعتی در میان قشر تحصیل کرده مبنی بر این‌که 9 درصد پسران و 11 درصد دختران دانشجوی دانشگاههای دولتی به مصرف داروهای حاوی مواد مخدر اعتیاد دارند»، هم‌چنانکه «مطالعات نشان می‌دهد که 50 درصد از زنان معتاد در سن 15تا 19سالگی، مصرف مواد را آغاز کرده‌اند»

-خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران 27تیر95 مطلبی تحت عنوان «اعتیاد زنان دودی در چشم خانواده» به‌نقل از علی ربیعی وزیر کار و رفاه کابینه آخوند روحانی به گسترش اعتیاد در میان زنان اعتراف کرد و نوشت: «امروز خط شیوع اعتیاد در زنان از 4 درصد در گذشته به 10 درصد به نسبت مردان رسیده است».

-خبرگزاری دانشجویان موسوم به ایسنا 6تیرماه 95 به‌نقل از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان نوشت: مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان بین 4 تا 6 درصد است که مصرف مواد مخدر صنعتی در دختران دانشجو ۲.۵ برابر پسران است.
این کارگزار رژیم در ادامه با وقاحت تمام اعتراف می‌کند: «هم اکنون یک درصد دانش‌آموزان کشور ما معتاد هستند و فقط در شهر اصفهان هفته‌یی سه نوزاد معتاد متولد می‌شود، هر ۲.۵دقیقه یک نفر در ایران وارد چرخه اعتیاد می‌شود، و هر سه ساعت، یک ایرانی که بین 30 تا 35سال است بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهد».

-خبرگزاری فارس 24مرداد 95 به‌نقل از جانشین سرکرده دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر رژیم نوشت: «متأسفانه امروز در کلانشهر تهران حشیش و کوکائین برای برخی از طبقات زنان و دختران به سبک زندگی تبدیل شده است و همین سبک غلط منشأء بروز اعتیاد و وابستگی دائمی در آنان به مواد مخدر می‌شود حتی در بعضی از موارد در توزیع و ترانزیت مواد مخدر از زنان استفاده می‌شود».

-رادیو فردا 15آبانماه 94 به‌نقل از معاون آخوند روحانی در امور زنان و خانواده خبر داد: «میانگین سن اعتیاد» در بین دختران «به ۱۳ سال رسیده» و این موضوع «از مهم‌ترین چالشهای کشور در امور زنان و خانواده است»

وحشت و هراس رژیم از اعلام آمار واقعی معتادان کشور:
بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده توسط حاکمیت آخوندی، آمار معتادان رژیم یک میلیون و سیصد هزار نفر می‌باشد که در این میان 10 درصد از آنان را زنان معتاد تشکیل داده‌اند. اما رشد اعتیاد زنان در سالیان اخیر آن چنان سیرصعودی داشته که سران رژیم را در وحشت از پیامدهای اجتماعی وادار به لاپوشانی و اعلام آمار اساساً غیرواقعی و کاذب نموده است.

-سالار مرادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ارتجاع ضمن مصاحبه با خبرگزاری جام جم 14 دیماه 93 به صراحت اعتراف کرد: «دستگاهها و نهادهای مختلفی که بنوعی با معضل اعتیاد مواجه بوده و به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مسئول برخورد با این پدیده منفی و رفع مشکلات موجود هستند، به دلایل مختلف از جمله «عدم ایجاد تنش و استرس در جامعه» از بیان آمارهای دقیق خودداری می‌کنند».

-رادیو دویچه وله آلمان در گفتاری تحت عنوان پرده‌پوشی با آمارهای ضدونقیض اعلام کرد: «مسئولان جمهوری اسلامی همواره می‌کوشند با نشر آمار نادرست و متناقض این نابسامانی خانمانسوز را تکذیب‌ کنند. به‌عنوان نمونه، رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل، تعداد معتادان این استان را ۳ درصد جمعیت اعلام کرده است، اما رویا احمدیان مدیرکل سازمان بهزیستی استان گفته است که معتادان به مواد مخدر تنها یک‌ونیم درصد جمعیت استان اردبیل را تشکیل می‌دهند.
با توجه به این تناقض‌ها، عجیب نیست که وزیر کشور جمهوری اسلامی نیز از مشکل اعتیاد به‌عنوان ”یک‌معضل کوچک “یاد کند».

- روزنامه انتخاب 24 دیماه 1390 به‌نقل از داریوش قنبری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ارتجاع نوشت: ”ما دومین کشور استفاده کننده از مواد مخدر در دنیا هستیم، این بحران خطرناکی برای کشورمان است. یکی از مشکلات کشور در زمینه معضل موادمخدر، ضعف آمارهایی است که مسئولان مربوطه ارائه می‌دهند، آمارهای درست و واقعی را نمی‌دهند. ازیک و نیم میلیون نفر تا ۷ میلیون نفر متغیر است“.

-سایت حکومتی عصر ایران ۶ تیرماه ۱۳۹۵ به‌نقل از علی هاشمی، رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: «سال 1366 در بین 50 میلیون جمعیت، دو میلیون معتاد وجود داشت. این آمار در سال 1383 در بین 68 میلیون نفر جمعیت، به 5/2 میلیون معتاد و یک میلیون و 260هزار مصرف‌کننده تفننی رسید که در مجموع سه میلیون و 760هزار نفر بودند. این آماری بود که تا قبل از سال 85 اعلام می‌شد، اما این آمار در دولت به یک‌باره به 750 تا 800هزار نفر در جمعیت 70 میلیونی کاهش یافت.‌ در همین سال‌ها بود که دستکاری آمار باعث شد، تمام فعالیت‌های گذشته ستاد، تحت‌الشعاع قرار گیرد. آخرین آماری که از تعداد معتادان اعلام شد در سال 1390 بود که در بین جمعیت 75 میلیونی، یک میلیون و 330هزار معتاد اعلام شد. متأسفانه آمارسازی در حوزه اعتیاد در پیشبرد اهداف مد نظر برای مبارزه با مواد مخدر خلل وارد کرده است».

اعتراف کارگزاران رژیم به آمار سرسام‌آور اعتیاد:
گسترش سرسام‌آور اعتیاد در فاشیسم مذهبی یکی دیگر از دست آوردهای این رژیم خانمانسوز است. اپیدمی اعتیاد در زنان، جوانان و دانش‌آموزان و نونهالان میهن آن چنان شدت و وسعت بی‌سابقه‌یی به خود گرفته است که رادیو دویچه‌وله آلمان 20خرداد 95گفت: «روزانه ۳ تا ۴ نوزاد معتاد در تهران متولد می‌شوند».

با رجوع به دست نوشته‌های مطبوعات رژیم می‌توان به گوشه‌یی از واقعیت موجود و آنچه در جامعه امروز ایران می‌گذرد آشنا شد:
-روزنامه حکومتی ایلنا 12تیرماه 95 به‌نقل از یکی از کارگزاران رژیم آخوندی به‌نام مرتضی عاصفی نوشت: «امروز آمار معتادان کشور غوغا کننده است، فروش مواد مخدر و گرایش به مصرف آن به‌دلیل بیکاری به‌شدت زیاد است. آمار واقعی معتادان ما ۳ میلیون نفر نیست، این آمار بیش از ۵. ۸ میلیون نفر است».

--سایت خبری عصر ایران اول اسفند 1391 به‌نقل از یکی از کار‌شناس مسائل اجتماعی نوشت: «بر اساس روش پژوهش‌های اجتماعی، برای به دست آوردن آمار واقعی باید آمار رسمی را دو برابر کرد. با توجه به آمار دو میلیون معتاد می‌توانم بگویم در کشور ما چهار میلیون معتاد وجود دارد. اگر استاندارد یک خانواده را چهار نفر که شامل زن و شوهر و دو بچه است در نظر بگیریم یعنی این‌که ۱۶ میلیون نفر به‌طور ‌مستقیم با اعتیاد درگیر هستند. با این روش هشت میلیون از این آمار کودکان هستند. اگر هم نگوییم از این هشت میلیون همه معتاد هستند، حداقل سه میلیونِ آن‌ها اعتیاد دارند. این روش تنها راهی است که می‌توانیم آمار کودکان معتاد را شناسایی کنیم.»

-خبرگزاری حکومتی مهر 2 اسفند 94 به‌نقل از یک عضو مجلس ارتجاع نوشت: «برپایه گزارش‌ها سن اعتیاد به ۱۳ سالگی کاهش پیدا کرده است».

این عضو مجلس ارتجاع در ادامه اضافه می‌کند: «برپایه آمار اعلامی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر هم‌اکنون یک درصد از تعداد کل دانش‌آموزان کشور دارای اعتیاد هستند و بر مبنای صحت این آمار تعداد ۱۳۰ هزار نفر دانش‌آموز معتاد پشت نیمکتهای مدارس در حال تحصیل هستند، اما مسئولان وزارت آموزش و پرورش این آمار را قبول ندارند. تعداد 130هزار دانش‌آموز معتاد، مربوط به آنهایی است که مصرف دائمی مواد دارند و آماری از آن دسته از دانش آموزانی که به‌صورت تفننی و تفریحی به استعمال مواد مخدر می‌پردازند در دست نیست وگرنه تعداد از این هم فراتر خواهد رفت».

- خبرگزاری رسمی رژیم ایرنا 7دیماه 92 به‌نقل از رسول خضری نماینده مجلس ارتجاع نوشت: «در زمان حاضر چهار میلیون نفر مستقیماً درگیر اعتیاد هستند و باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که این تعداد معتاد در جامعه دارای خانواده هستند و این خانواده‌ها نیز به واسطه معضل اعتیاد یا دچار فروپاشی شده‌اند و یا در آستانه فروپاشی و آسیبهای اقتصادی و روانی هستند».

-خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران 3مهر 95 به‌نقل از یکی از کارگزاران حاکمیت آخوندی به‌نام محمدرضا ابراهیمی، نوشت: «کاهش سن اعتیاد در استان فارس که در حال حاضر 14 تا 16سال است و در حال حاضر در استان فارس 120 تا 150هزار نفر معتاد شناسایی شده است اما آمار واقعی بیشتر از این تعداد است و از این تعداد 3 تا 3هزار و 500 معتاد حاد و تزریقی در سطح شیراز وجود دارد اما این آمار با آمار معتادانی که در مراکز ما تحت درمان قرار می‌گیرند تفاوت دارد».

-سایت خبری پارسینه 19مرداد 93 به‌نقل از رسول زرگرپور، استاندار اصفهان نوشت: «در حالی‌که آمار زنان معتاد در کشور 16درصد است؛ این آمار در استان اصفهان دوبرابر میانگین کشوری است».
همین منبع در ادامه می‌نویسد: «با فرض جمعیت پنج میلیون نفری استان اصفهان طبق برآورد تحقیقی 95هزارنفر در این استان معتاد به مواد مخدر هستند که هشت‌هزارو800نفر آنان را زنان معتاد تشکیل می‌دهند. و ادامه می‌دهد: «این آمار معتادان شامل کسانی است که طبق تعریف «معتاد»، اگر مواد مصرف نکنند علایم خماری در آنها بروز می‌کند و برای رسیدن به‌حال سرخوشی به‌طور پیوسته میزان مصرف خود را افزایش می‌دهند و به‌دلیل وابستگی به مواد مجبور به مصرف مداوم هستند».

نتیجه این‌که بی‌شک هم‌چنان که بارها از طرف مقاومت ایران افشا‌ شده سرنخ باندهای قاچاق داخل رژیم صرفاً در دست سردمداران اصلی رژیم و سپاه ضدخلقی پاسداران است. امروز تولید و توزیع مواد مخدر به‌عنوان یک تجارت پرسود چنان با منافع اقتصادی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژیم گره خورده و در همه جای این جامعه ریشه دوانده است که رهایی از آن جز با سرنگونی این رژیم پلید امکانپذیر نمی‌باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75834907-835b-4fac-8d44-e9e8a2df2199"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات