728 x 90

سوريه,

کنفرانس مطبوعاتی هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه در ریاض عربستان

-

اپوزیسیون سوریه
اپوزیسیون سوریه
هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض پایتخت عربستان سعودی تأکید کرد بعد از شکست شورای امنیت در حفاظت از جان مردم سوریه به مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد مراجعه خواهیم کرد.

به گزارش تلویزیون العربیه سالم المسلط سخنگوی هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه گفت حضور عناصر روس و رژیم ایران در سوریه بیانگر اشغال کشورمان توسط آنهاست.

او تأکید کرد هر گونه توافقی میان این دو رژیم و بشار اسد باطل است و نقض حاکمیت ملی سوریه بحساب می‌آید.

او از اتحادیه عرب خواست تا بر اساس توافقنامه مشترک صلح میان کشورهای عرب در این پرونده سریعاً دخالت کند. علاوه بر این او از کلیه کشورهای دوست و برادر سوریه خواست تا تمامی نیازمندیهای ضروری برای مقاومت در مقابل اشغالگران در کشورش را در اختیار اپوزیسیون سوریه قرار دهند و با تجهیز هر چه بیشتر آنها با هر گونه تسلیحاتی که در توانشان است باعث شوند که مردم سوریه بتوانند در مقابل اشغالگران از خود دفاع کنند.

سالم المسلط سخنگوی هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه گفت شورای امنیت مانند گذشته از صدور قطعنامه‌یی برای حفاظت از جان غیرنظامیان سر باز زد. او اضافه کرد ”از شورای امنیت می‌خواهیم تا قطعنامه‌یی را برای پایان دادن به بمباران و تغییر بافت اجتماعی در سوریه صادر کند و از اتحادیه عرب نیز خواست تا به‌منظور حفاظت از استقلال سوریه در این پرونده فوراً دخالت کند.

او افزود بر اساس اطلاعیه ریاض، بشار اسد در هیأت دولت انتقالی سوریه جایی نخواهد داشت. وی تأکید کرد اپوزیسیون سوریه جنایات پاسداران رژیم ایران و شبه‌نظامیان وابسته به اسد در سوریه را محکوم می‌کند.

اپوزیسیون سوریه تأکید کرد هنوز هیچ‌گونه سیستم موشکی ضدهوایی در اختیار آنها قرار داده نشده و می‌بایست ممنوعیت تجهیز اپوزیسیون به این تسلیحات برداشته شود.

از طرفی منذر ماخوس عضو هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه گفت قصد داریم که بعد از شکست شورای امنیت در حفاظت از غیرنظامیان در سوریه به مجمع عمومی سازمان ملل مراجعه کنیم. او افزود عملکرد روسیه بر خلاف بسیاری از محورهای توافق آتش‌بس بوده است، نزدیک به 20 شهر در سوریه در معرض تغییر بافت اجتماعی قرار گرفته و هم‌اکنون 300هزار نفر در حلب در محاصره قرار گرفته‌اند. ما قبول نخواهیم کرد گروه‌های مسلحی که از جان مردم سوریه حفاظت می‌کنند از شهر حلب خارج شوند و این شهر را در اختیار شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران بگذارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98eb775b-4f59-402e-9302-39d752abcb0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات