728 x 90

برجام، زهرخواران رژيم,

انتقاد شدید سه تن از قانونگذاران آمریکا از تسهیل معاملات با ایران

-

مایک پامپیو، نماینده جمهوریخواه از ایالات کانزاس
مایک پامپیو، نماینده جمهوریخواه از ایالات کانزاس
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه، ۱۶ مهرماه، اعلام کرد که برخی داد و ستدهای مالی به دلار بین رژیم ایران با مؤسسات مالی خارجی را تسهیل کرده است البته به شرطی این نقل و انتقالات وارد سیستم مالی آمریکا نشوند.

پس از اعلام این خبر، تعدادی از قانونگذاران جمهوریخواه از این تصمیم به‌شدت انتقاد کردند و گفتند این به‌معنای «رها کردن ایده آینده دموکراتیک برای ایران» است.

مایک پامپیو، نماینده جمهوریخواه از ایالات کانزاس در واکنش به این تصمیم گفت که تغییراتی که وزارت خزانه‌داری داده به‌مثابه «نشان دادن چراغ سبز به تروریست‌ها» است. وی افزود این این طرح موانع را از سر راه تعامل خارجی‌ها با شرکتهای تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برمی‌دارد.

در همین رابطه سناتور تام کاتن، سناتور جمهوریخواه از ایالت آرکانسا، نیز نسبت به این تصمیم وزارت خزانه‌داری واکنش نشان داد و گفت که «راهنمای جدید، تفاهمی را که تا الآن وجود داشته مبنی بر این‌که دلار آمریکا را نمی‌توان برای تسهیل داد و ستد با نهادهای ایرانی، و به‌خصوص نهادهای مورد تحریم، استفاده کرد، برهم می‌زند»

سناتور مارک کرک از ایالت ایلینوی هم که ریاست کمیته بانکداری سنا را برعهده دارد در رابطه با راهنمای جدید تجاری گفت این «به منزله اعطای امتیازات تازه از سوی کاخ سفید به تهران است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b50f407-c3d9-4df7-ac1e-83a6ed6cff98"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات