728 x 90

قتل عام 67,

فراخوان جمعی از جوانان استان گلستان به کمیسر عالی حقوق‌بشر برای صدور قطعنامه در محکومیت قتل‌عام۶۷

-

قتل عام 30000 زندانی سیاسی در سال 67
قتل عام 30000 زندانی سیاسی در سال 67
کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد
آقای رعد الحسین
با سلام بر آزادی این یگانه آرمان همه انسانها
و با ارج گذاری به همه جانباختگان قتل‌عام ۶۷ که جوشش خون هایشان رژیم دیکتاتوری مذهبی حاکم بر میهنمان را غرق بحرانهای سرنگونی ساخته‌اند.
در تابستان سال 1988، رژیم ملایان به‌طور شتابزده و فراقانونی دهها هزار زندانی سیاسی را که در سراسر کشور زندانی بودند، اعدام کرد. آخوندها هرگز به این اعدامها اذعان نکردند و هیچ اطلاعاتی در مورد تعداد زندانیانی که به قتل رسیده‌اند، نداده‌اند.
اکثر اعدام‌شدگان در حال گذراندن احکام زندان به‌خاطر فعالیت‌های سیاسی‌شان بودند یا پیشاپیش احکامشان به‌پایان رسیده بود، ولی هم‌چنان در زندان نگه داشته می‌شدند. برخی از آنان حتی قبلاً زندانی و آزاد شده بودند، ولی دوباره دستگیر و حین قتل‌عام، اعدام شدند.

هیأتی به‌نام «هیأت مرگ» برای اجرای فتوای خمینی تأسیس شد. آنها فقط 2دقیقه برای تعیین سرنوشت هر زندانی زمان می‌گذاشتند. زندانیان باید بین ندامت، حضور در تلویزیون و همکاری با رژیم و یا مرگ، انتخاب می‌کردند. متخصصان می‌گویند، این وحشتناک‌ترین قتل‌عام سیاسی از بعد از جنگ جهانی دوم بوده است. سازمانهای حقوق‌بشری بین‌المللی و حقوقدانان برجسته آن‌را به‌عنوان جنایتی علیه بشریت توصیف کرده‌اند که شامل هیچ‌گونه قانون مرور زمان نمی‌شود.

موج اعدام‌های زندانیان سیاسی از مرداد ماه ۶۷ شروع شد و بدون وقفه به‌مدت چند ماه ادامه داشت. وقتی این موج در پاییز متوقف شد، تقریباً 30هزار زندانی سیاسی که اکثریت عظیمشان را هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران تشکیل می‌دادند، قتل‌عام شده بودند.
روز ۲۰مرداد امسال بعد از 28سال دفتر آیت‌الله منتظری فایل صوتی سخنانی را فاش کرد که سازمانهای حقوق‌بشری در سراسر جهان را شوکه کرد.

اعضای هیأت مرگ هم‌اکنون در میان بالاترین مقامات دولتی و قضایی رژیم هستند. مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری روحانی است و ابراهیم رئیسی و حسینعلی نیری از مقامات ارشد در قضاییه رژیم ایرانند.

بنابراین با توجه به نکات فوق، ما جمعی از جوانان شهر گرگان به انجام اقدامات زیر فراخوان می‌دهیم:
قتل‌عام سال 1367 باید در دستور کار شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در ژنو قرار بگیرد.
کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد باید فراخوانی برای تحقیقات در این رابطه بدهد.
اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک (سپتامبر تا دسامبر 2016)، باید قطعنامه‌یی صادر کند، و به تحقیقات درباره این قتل‌عام فراخوان بدهد و پرونده آن‌را به شورای امنیت ارجاع دهد.

شورای امنیت ملل‌متحد باید یک دادگاه بین‌المللی برای بررسی این پرونده و تحت تعقیب قرار دادن عاملان آن تشکیل بدهد.
اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن، دولت آمریکا و استرالیا، باید تمامی منابع سیاسی و قانونی خود را برای تحقیق بر سر این پرونده به‌کار بگیرند.
سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر، باید همه تلاش خود را برای نظارت براجرای پنج ماده فوق به‌کار بگیرند.

ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که فوراً یک دادگاه ویژه برای تحقیق بر سر جنایات رژیم ایران علیه بشریت، به‌خصوص قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 1988 تشکیل بدهد و عاملان این جنایات را به میز عدالت بکشاند.

جمعی از جوانان استان گلستان ۱۴مهر ماه ۹۵.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9177c27b-4c6d-4e21-bf61-ff69be7ab26e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات