728 x 90

گزیده روزنامه ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی روز ۱۴مهر ۱۳۹۵

-

نگاهی به روزنامه‌های حکومتی
نگاهی به روزنامه‌های حکومتی
عنوان مشترک روزنامه‌های حکومتی در روز 14مهر، به ابراز وحشتهای خامنه‌ای در مورد امنیت نظام و ریزش مزدوران سرکوبگر در دیدارش با سرکرده‌های نیروی انتظامی اختصاص یافته است

کیهان: خامنه‌ای: رکن عظیم امنیت را نیروهای انتظامی کارآمد شریف و زحمتکش تشکیل داده‌اند

اسرار: رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان و مسؤلان نیروی انتظامی: امنیت، رکن اساسی پیشرفت کشور است

اطلاعات: رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی: نبود امنیت امکان همه فعالیتهای مفید را از بین می‌برد

جهان صنعت: تأکید رهبر معظم انقلاب بر نقش امنیت در پیشرفت کشور؛ توانائیهای نیروی انتظامی ارتقا یاد

جوان: خامنه‌ای «امنیت» را یکی از ارکان اساسی رشد و پیشرفت کشور خواندند و با تأکید بر نقش مهم نیروی انتظامی در برقراری امنیت خاطرنشان کردند: توانایی‌ها و آمادگی‌های نیروی انتظامی و عزم و ایمان کارکنان آن باید روز به روز ارتقا پیدا کند.

خامنه‌ای در این دیدار، امنیت را به‌معنای «آرامش روانی فردی و آرامش عمومی اجتماعی» برشمردند و افزودند: در نبود امنیت، حتی با وجود توانایی و انگیزه‌ در میان افراد یک جامعه، امکان فعالیت‌های متنوع اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و خدماتی از بین می‌رود.

سایر عنوانهای روزنامه‌های حکومتی به تخاصمات باندهای حاکم در عرصه‌های گوناگون اختصاص یافته است، سفر وزیر اقتصاد آلمان یکی از این عرصه هاست که در تناقض‌گویی باندها در مورد آن بن‌بست رژیم در پذیرش شرایط خفت‌بار بارز شده است:

شهروند: سخنگوی دولت در نشست خبری: صحبتهای وزیر اقتصاد آلمان تحریف شده است

کیهان: سخنگوی دولت اظهارات ضدایران گابریل را انکار کرد – آقای نوبخت چه کسی به دولت اطلاعات غلط می‌دهد؟!

آرمان: وزیر اقتصاد آلمان اظهارات خود را تکذیب کرد- قهر دیپلوماتیک در تهران –

سیاست روز: چرا آقای وزیر ادبیات ظریفانه را فقط برای خارجیها خرج می‌کند؟ با دوستان به تندی با دشمنان به لبخند

مردم‌سالاری: نوبخت سخنگوی دولت درباره صحبتهای مطرح شده از سوی وزیر اقتصاد آلمان و این‌که گفته است برای ارتباط با ایران باید جمهوری اسلامی‌رژیم غاصب صهیونیستی را به‌رسمیت بشناسد اظهار کرد: وقتی آقای گابریل به ایران آمد از او پرسیدم شما که بعد از برجام برای بسط روابط پیش قدم شدید چرا چنین صحبتی را مطرح کردید؟ و او با صراحت اعلام کرد حرفی که به این ترتیب از سوی من زده شده تحریف شده است. کاملاً موضع ایران را درک می‌کنم و مگر الآن که به ایران آمده‌ام آیا پیش‌شرطی گذاشته‌ام؟. شاید آقای گابریل دیدگاهش را درباره رژیم صهیونیستی برای مردم آلمان توضیح داده‌اند اما وقتی به ایران آمد موضعش این بود که علاقه‌مند به بسط روابط با جمهوری اسلامی‌است و برای دولت، ملت و نظام ایران احترام قائل بود و حتی می‌گفت به‌خاطر این‌که برای روابط با ایران پیش قدم شده است از طرف صهیونیستها تحت فشار قرار گرفته است.

روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع، اظهارات سخنگوی دولت حسن روحانی را به سخره گرفته‌اند:

کیهان: سخنگوی دولت اظهارات ضدایرانی گابریل را انکار کرد

آقای نوبخت چه کسی به اطلاعات غلط می‌دهد؟! دولت
در حالی که پیش از این وزیر اقتصاد آلمان بارها گستاخانه در مسائل داخلی ایران مداخله کرده است سخنگوی دولت مدعی شد که اظهارات او در تهران که خبرگزاری رسمی آلمان آن را منتشر کرد، تحریف شده است!... آقای نوبخت ضمن آن که در قامت سخنگوی هیأت آلمانی ظاهر شده و موضوعی را که خود گابریل تکذیب نکرده است را تکذیب می‌کند.

روزنامه‌های هر دو باند حاکم اظهارات مداخله‌جویانه رفسنجانی در مورد عراق، که همسو با رویاهای توسعه‌طلبانه علی خامنه‌ای است را انعکاس داده‌اند:

آرمان: هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «اگر ایران و عراق با هم باشند، حرف اول را در منطقه می‌زنند»، به امتیازات ایران و عراق در نیروی انسانی، منابع طبیعی و تاریخی شیعی، اسلامی اشاره کرد و گفت: همه این مسائل را گفتم که بگویم تجربه ما نشان می‌دهد شما هم می‌توانید این مسیر را بپیمایید، چرا که هم جمعیت کمتری دارید و هم همسایه‌ای چون ایران دارید که حاضر است به برادران و خواهران خود در عراق کمک نماید... رئیس تشخیص مصلحت نظام با اظهار امیدواری برای پایان اختلافات سیاسی کشورهای منطقه، گفت: منطقه مربوط به کشورهای منطقه است و نباید بگذاریم دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

در روزنامه‌های باند خامنه‌ای و دلواپسانش حمله به روحانی و سیاستهایش ادامه دارد، مضمون این حملات قبل از این‌که جنگ قدرت باندی باشد بن‌بستهای نظام و اوجگیری شکاف در رأس حاکمیت را بارز می‌کنند:

کیهان: سودای سیاست قجری- پهلوی
سقوط خرمشهر نگران کننده‌تر است آن هنگام که خبرش را به محمد جهان‌آرا دادند، یا فروپاشی روحی یک دولتمرد هنگامی که می‌گوید «ما باید همراه شویم؛ نمی‌توانیم در برابر قدرتهای بزرگ بایستیم، با شعارهایی که گاهی هم توخالی است» ؟ این عبارت آن قدر سخیف بود که سایت رسمی همان دولتمرد در گزارش خود مجبور شد جمله ضبط شده را سانسور کند.

درست است که پس از برجام، سیاستمداری مدعی شد «خرم شهرهای جدید اقتصادی را آزاد می‌کنیم» اما مشی امثال وی متأسفانه در جهت سقوط خرم شهرهای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی بوده است.

ایمان سقوط کرده، شخصیتها را تبدیل به گروگانی می‌کند که از خود اختیار ندارد. فروپاشی روحی تا کجا بود که یک دولتمرد ملبس به لباس پیامبر (ص) مجبور شد تحریف کند و بگوید داستان کربلا، مذاکره است!... برجام که امضا و اجرا شد، دل شیطان بزرگ را نرم کرد؟ خیر! در همین دوره ماه عسل غربگرایان و کدخداباوران در پسابرجام بود که 2 میلیارد دلار دارایی ملت ایران با امضای رئیس‌جمهور آمریکا غارت شد. ما از شیطان ضربه نخوردیم، از خودمان خوردیم؛ از «سقوط باور» که سرچشمه هر بی‌غیرتی، بی‌جرأتی، بی‌شخصیتی، بی‌هویتی و «غیرپذیری» (راه دادن غیردر حریم خویش) است... عارضه دومی که در خطر و خسارت، کمتر از عارضه مرعوبیت و هضم شدگی یا حسن ظن و اعتماد نسبت به دشمن نیست، انفعال انبوه نیروهای مؤمن و انقلابی به‌ویژه مسئولان صاحب منصب، مقابل جریان واداده است.

جوان: استمرار مشی سازشکارانه باعث می‌شود که علاوه بر سوءاستفاده دشمنان و فرصت‌یابی آنها برای نفوذ که محصولی جز تشدید اختلافات داخلی ندارد، به جای بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی برای وادارسازی دشمنان به تمکین در برابر نظام و احقاق حقوق ملی، دعواها به داخل کشانده شده و پرخاشگریها، به جای دشمنان نظام، نیروهای انقلاب را هدف قرار بگیرد و سوگمندانه باید تأکید کرد که برآیند مواضع آقای روحانی در سفر به استان قزوین محصولی جز این نداشت!

روزنامه‌های حکومتی فساد نهادینه نظام را در میان دعواهای باندی بارز کرده‌اند:

اسرار: صادقی: تخلف 48هزار میلیارد تومانی دولت قبل محرز است

اعتماد: مصباحی مقدم: دیوان محاسبات در پرونده حقوقهای نا متعارف قصور داشت

اعتماد: تذکر اصلاح‌طلبان شورای شهر: شهردار به صحن علنی بیاید و درباره پرونده املاک نجومی توضیح دهد

19دی: تخلف 48هزار میلیارد تومانی دولت احمدی‌نژاد تأیید شد

وطن امروز: رئیس‌جمهور به روزنامه‌ها حمله می‌کند که چرا واقعیتها را نمی‌گویید اما در این عین حال بیان واقعیتهایی چون فساد کرسنت در رسانه‌ها ممنوع اعلام می‌شود و رسانه‌ها به‌خاطر نوشتن در این‌باره به دادگاه فراخوانده می‌شوند. آقای روحانی از یک‌سو می‌گوید چرا واقعیتها را نمی‌گویید و از سوی دیگر محرمانه بودن، مشخصه‌ بارز اقدامات اصلی و توافقنامه‌های مهم دولتش محسوب می‌شود.

بحرانهای اقتصادی اجتماعی مضمون سایر عنوانهای روزنامه‌های حکومتی است:

تعادل: افراد مدعی فقر برای دریافت یارانه ثبت نام کنند

جهان صنعت: واکنش نایب‌رئیس مجلس به رویکرد یزدی درباره فوتبال؛ دیدگاه قرون وسطایی

اطلاعات: جهانگیری: کمبود آب در کشور نگران‌کننده است

اسرار: ربیعی هشدار داد: روند نگران‌کننده طلاق و خودکشی در جامعه.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b53fc291-1ac6-4202-9296-d67e66aab99f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات