728 x 90

تشدید سرکوب ,

اعتراف وزیر علوم کابینه آخوند روحانی به پدیده فرار مغزها

-

محمد فرهادی وزیر علوم کابینه آخوند روحانی
محمد فرهادی وزیر علوم کابینه آخوند روحانی
محمد فرهادی وزیر علوم کابینه آخوند روحانی به فرار مغزها در ایران تحت حاکمیت آخوندها اعتراف کرد.

وی که در مجمع جهانی علم و فناوری در شهر کیوتو ژاپن سخنرانی می‌کرد با اشاره به 11 میلیون نفر در ایران که مدرک دانشگاهی دارند گفت: «از میان جمعیت دانش آموخته، ما با پدیده مهاجرت مغزها روبه‌رو هستیم که در واقع به‌معنای مهاجرت منابع انسانی ماهر کشور است. … رفتن نیروهای ماهر از یک کشور موجب می‌شود تا توسعه پایدار برای آن کشور حاصل نشود».

خاطرنشان می‌شود علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کابینه آخوند روحانی، اعلام کرده است: 43 درصد کل متقاضیان کار کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و کشور هم‌اکنون با بحران بیکاری فارغ‌التحصیلان مواجه است و از حدود 3 میلیون نفر بیکار اعلام شده در پایان سال 91، چیزی حدود 1 میلیون و 300هزارنفر آن از جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی تشکیل می‌شود که متأسفانه باید گفت این میزان دانشگاهی جامانده از بازار کار کشور، در واقع چیزی جز بحران بیکاری به‌معنای کامل نخواهد بود.
ربیعی در همین رابطه نسبت به در راه بودن یک سونامی بیکاری با 6میلیون بیکار جدید هشدار داد و می‌گوید: دانشجویان کنونی که جمعیتی ۴.۵میلیون نفره را شامل می‌شود، وارد بازار کاری می‌شوند که با وجود رکود عمیق کنونی، امکان جذب حتی یکدهم آنها را ندارد.

روزنامه حکومتی ایلنا نیز در ارتباط با بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌نویسد: از سال ۷۴ تا ۹۱ حدود 7میلیون نفر متقاضی کار از دانشگاهها فارغ‌التحصیل شده‌اند که تنها حدود یک میلیون نفر از آنها جذب بازار کار شده‌اند و در حال حاضر حدود ۶هزار نفر با مدرک دکترای تخصصی (phd) در سطح کشور بیکار هستند و هم‌اکنون شاهد موج جدیدی از بیکاری آن هم در میان صاحبان مدارک بالای تحصیلی هستیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef94e84a-3f67-4a77-a90b-1de6688ff117"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات