728 x 90

تشدید سرکوب ,

ممانعت از آزادی محمدعلی طاهری به‌رغم گذشت سه ماه از صدور قرار منع تعقیب

-

محمدعلی طاهری
محمدعلی طاهری
دادسرای رژیم، 92 روز پیش برای زندانی سیاسی محمدعلی طاهری، قرار منع تعقیب صادر کرده است. اما هم‌چنان از آزادی این زندانی سیاسی که اکنون در اعتصاب‌غذای اعتراضی به‌سر می‌برد، ممانعت به‌عمل می‌آورند.

‎‎در همین رابطه «محمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع «محمدعلی طاهری» طی مصاحبه‌یی گفت: «ایشان منع تعقیب خورده‌اند. از اتهام اجتماع و تبانی، از اتهام ارتداد و از اتهام سب النبی منع تعقیب خورده‌اند، منع تعقیب قطعی شده است. اتهام افساد فی الارض به‌طور کلی منتفی شده است. و امیدواریم به‌زودی پرونده جمع بشود.

‎این در حالی است که «محمدعلی طاهری» از چهارشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۵، در اعتراض به ممانعت از آزادی‌اش با وجود صدور قرار منع تعقیب، دست به اعتصاب‌غذای نامحدود زده است. این شانزدهمین باری است که این زندانی سیاسی در راستای احقاق مطالبات قانونی‌اش دست به اعتصاب‌غذای اعتراضی در زندان می‌زند.

‎بیدادگاه رژیم پیش از این محمدعلی طاهری را به‌ اتهام “توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضاله بودن کتب و آثار ”به ۵ سال حبس، ۹۰۶ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده بود. او می‌بایست در ۱۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ از زندان آزاد می‌شد.

‎محمدعلی طاهری در سال ۱۳۸۹ توسط مأموران اطلاعات سپاه پاسداران به اتهام ”اقدام علیه امنیت کشور “دستگیر و پس از ۶۷ روز بازجویی در بند ۲ الف (متعلق به سپاه پاسداران) زندان اوین به قید وثیقه آزاد شد.

‎ «محمدعلی طاهری» که با راه‌اندازی مؤسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» در سال ۱۳۸۰ به ارائه خدمات درباره «طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و سایمنتولوژی» پرداخته بود، اوایل سال ۱۳۹۰ دوباره به اتهام ”ارتداد، محاربه، توهین به مقدسات، فساد فی الارض و سب النبی “دستگیر و زندانی شد و در دادگاه انقلاب به‌ریاست قاضی پیرعباسی به تحمل ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و نزدیک به یک میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ebbff3d5-3599-4903-a5bb-b88ba288314f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات