728 x 90

اخبار اعتراضى,

خبرهای درگیری و اعتراض و اعتصاب از اصفهان، تهران، بجنورد، مشهد و ماهشهر

-

تعطیلی بارار طلافروشان امیرکبیر تهران11 مهر
تعطیلی بارار طلافروشان امیرکبیر تهران11 مهر

اصفهان – تعطیل شدن 260 واحدهای قلیان و چایخانه در اصفهان

اصفهان - به‌رغم تجمع اعتراضی چایخانه‌داران اصفهان در هفته گذشته روز شنبه 10مهر 95 ایادی رژیم با اجرای طرح سرکوبگرانه پرونده 260واحد عرضه قلیان و چایخانه را بستند. این طرح برای جلوگیری از تجمع جوانان تحت بهانهٴ مبارزه با دخانیات به اجرا در آمده است. ادعای مبارزه با دخانیات در شرایطی است که در مجلس ارتجاع رژیم اذعان شده است که مواد مخدر بیش از دخانیات در دسترس است.

تهران - اعتصاب طلافروشان بازار امیرکبیر

طلافروشان بازار امیرکبیر و نور تهران روز یکشنبه 11مهر در اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده مغازه‌های خود را بستند.
طلافروشان اعلام کرده‌اند قادر نیستند در وضعیت رکود کنونی بازار مالیات بر ارزش افزوده را در فروش خود لحاظ کنند.

تهران - تجمع اعتراضی جمعی از بیماران در اعتراض به داروهای نازل و بی‌کیفیت

روز شنبه 10مهرماه جمعی از بیماران و خانواده‌های بیماران در اعتراض به تغییر داروهایشان به نوع های نازل در مقابل سازمان غذا و دارو در تهران تجمع کردند.
بیماران در این تجمع از مسئولان وزارت بهداشت خواستند که تکلیف‌شان را مشخص کرده و آنها را از سرگردانی نجات دهند؛ چرا که پزشکان داروی کره‌ای را تأیید نمی‌کنند.
مادر یکی از این بیماران گفت: این بیماران باید هر دو هفته یکبار نوعی آنزیم را مصرف کنند که بدنشان آن را تولید نمی‌کند. بعد از عید، سازمان غذا و دارو یک داروی کره‌ای را جایگزین داروی اصلی بیماران کرد که این دارو برای پزشکان شناخته شده نیست و آن را تجویز نمی‌کنند.
این بیماری باعث بزرگ شدن طحال می‌شود و به همین دلیل کبد بیماران نیز در خطر است و به تدریج بزرگ می‌شود. از آنجا که طحال بزرگ می‌شود، پلاکت خون بیماران افت پیدا کرده و مشکل کبدی‌شان منجر به واریس مری و خونریزی می‌شود و چون میزان پلاکت‌شان پایین است، این خونریزی برایشان بسیار خطرناک است.

بجنورد - تجمع مردم روستای قره خان بندی مقابل کارخانه پتروشیمی

همزمان با بازدید وزیر تعاون کابینه روحانی از کارخانه پتروشیمی؛ روز شنبه 10مهرماه جمعی از مردم روستای قره خان بندی در شهرستان بجنورد در مقابل کارخانه تجمع کردند و مانع ورود کامیون ها به داخل کارخانه شدند.
تجمع کنندگان خواستار استخدام بیکاران این روستا در کارخانه پتروشیمی خراسان شدند.
طی سه سال اخیر اهالی این روستا چندین بار مقابل پتروشیمی برای استخدام مردم این روستا تجمع کرده‌اند. روستای قره خان بندی در سه کیلومتری کارخانه پتروشیمی خراسان قرار دارد.

مشهد - به هلاکت رسیدن یک مزدور انتظامی به دست یک جوان به جان آمده

روز شنبه 10مهر صبح حدود ساعت ۱۰ در مشهد خیابان پنج راه چند پلیس راهنمایی و رانندگی رژیم جلوی جوانان موتورسوار را گرفتند. یکی از مزدوران یک جوان موتورسوار را متوقف می‌کند جوان موتورسوار با مأمور مزدور درگیر شده و مزدور انتظامی را با ضربات چاقو مورد حمله قرار می‌دهد و وی در جا کشته می‌شود. جوان موتورسوار به جان آمده سپس بر ریختن بنزین به لباسهایش، خود را به آتش می‌کشد و جان می‌سپارد. شاهدان صحنه در محل جمع شدند و به مقامات و ایادی رژیم نفرین و ناسزا می‌گفتند.

ماهشهر - اعتصاب کارگران پتروشیمی اروند

شنبه 10مهر 95 جمعی از کارگران پیمانکاری پتروشیمی اروند در ماهشهر در اعتراض به کسر حقوق و مزایای خود از کار خودداری کردند. پیمانکار برای مجبور کردن کارگران برای چشم‌پوشی از حقشان ضمن تهدید کارگران به آنان حمله کرده و برخی از کارگران را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c99914be-fa21-4e25-a1d0-dd0f93a321ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات