728 x 90

سرکوب زنان,

موج اعتراضها علیه برگزاری مسابقات شطرنج جهانی بانوان در ایران تحت حاکمیت آخوندها

-

مسابقات شطرنج زنان
مسابقات شطرنج زنان
اعلام برگزاری مسابقات شطرنج جهانی بانوان در ایران تحت حاکمیت آخوندها در سال آیندهٴ میلادی، با محکومیت شطرنج‌بازان برجستهٴ جهان و فراخوان به بایکوت این مسابقات مواجه شده است.

دیلی‌تلگراف انگلستان گزارش داد، استادان بزرگ شطرنج گفتند که این مسابقات را بایکوت خواهند کرد و فدراسیون جهانی شطرنج را متهم کردند که نتوانسته از حقوق زنان دفاع کند.

نازی پایکیدزه-بارنز قهرمان شطرنج بانوان آمریکا اعلام کرد که به‌دلیل قوانین زن‌ستیزانهٴ رژیم آخوندی و حجاب اجباری، در این مسابقات شرکت نخواهد کرد.

وی گفت: «به‌نظرم میزبانی از قهرمانی بانوان جهان در محلی که زنان از حقوق پایه‌یی برخوردار نیستند و شهروندان درجه دو به‌شمار می‌روند، غیرقابل‌قبول است. به کسانی که می‌گویند من چیزی درباره ایران نمی‌دانم می‌گویم: «من بیشترین حمایت و تقدیر را از مردم ایران دریافت کردم که روزانه با همین وضعیت مواجهند».

سی.ان.ان نیز گزارش داد، شماری از برجسته‌ترین شطرنج‌بازان زن جهان از برگزاری مسابقات جهانی در ایران سرخورده هستند.

نازی پایکیدزه-بارنز در مصاحبه با سی.ان.ان.گفت، حجاب اجباری «یک تبعیض مذهبی و جنسی است... اگر محل مسابقات تغییر نکند، من در آن شرکت نخواهم کرد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f17ab2c3-604a-491e-a453-634341a1fcdb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات