728 x 90

تشدید سرکوب ,

یک سال حبس برای دو هموطن اهل سنت، به‌دلیل امضا نکردن توبه نامه و تعهد کتبی

-

زندان شیبان اهواز
زندان شیبان اهواز
دو هموطن اهل سنت اهوازی به‌دلیل امتناع از تعهد کتبی مبنی بر توبه از نشر افکار مذهب اهل سنت و نپذیرفتن درخواست قاضی رژیم برای بازگشت به مذهب تشیع در شعبه 4 دادگاه ضدانقلاب اهواز، به یک سال حبس دیگر محکوم شدند.

عبد الحکیم خزرجی (مروانی) 26 ساله و مهدی حیدری 32 ساله از اهالی منطقه ملاشیه جنوب شهر اهواز در اوائل زمستان 1394 به‌دلیل فعالیتهای مذهبی و ترویج مذهب اهل سنت توسط اداره اطلاعات اهواز دستگیر شده بودند. این دو فعال مذهبی بعد از چند ماه بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات و تحمل شکنجه روحی و جسمی در شعبه 4 دادگاه انقلاب اهواز محاکمه و به یک سال حبس محکوم شدند.

در مهرماه سال جاری حکم این دو هموطن اهل سنت به اتمام می‌رسید اما قبل از به پایان رسیدن یک سال حبس، چند روز قبل شعبه 4 دادگاه ضدانقلاب اهواز به‌ریاست قاضی شمعونی با احضار این دو تن در دادگاه، از آنها امضای توبه نامه و تعهد کتبی مبنی بر بازگشت به مذهب تشیع و دوری از دعوت به مذهب تسنن در قبال آزادی آنها را خواستار شد. این نفرات از دادن چنین تعهدی امتناع کردند، بعد از امتناع آنها از امضای تعهد کتبی و توبه نامه، قاضی شعبه 4 دادگاه ضدانقلاب اهواز حکم حبس یک سال اضافی برای این دو هموطن اهل سنت عرب را صادر کرد.

این دو هموطن هم‌اکنون در زندان شیبان (مجتمع حرفه آموزی اهواز) در حال گذراندن محکومیت خود هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b03d75ce-669a-4ed0-a600-d952b64eac78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات