728 x 90

بحران اقتصادى ايران,

گزارشی از مشکلات دانشجویان در دانشگاه هرمزگان

-

دانشگاه هرمزگان
دانشگاه هرمزگان
دانشگاه هرمزگان در فاصله ۹ کیلومتری از شرق شهرستان بندرعباس با جمعیتی بالغ بر پنج هزار دانشجو قرار دارد. اطراف دانشگاه پوشیده از زمینهای بیابانی است و به‌دلیل شوره‌زار بودن زمینهای دانشگاه، مسئولان از ایجاد فضای سبز مناسب برای دانشجویان به‌خاطر هزینه‌های بالای مالی، اجتناب می‌کنند. در حال‌ حاضر، مشکل اساسی دانشگاه هرمزگان، نبود ظرفیت خوابگاه دختران است؛ به‌گونه‌یی که دختران، در یک سوئیت 15 نفر اسکان داده شده‌اند و به علت نبود فضای خوابگاهی، دانشجویان در دورافتاده‌ترین نقطه غربی شهر اسکان داده شده‌اند. این در حالی است که دانشگاه هرمزگان در شرق بندرعباس واقع شده است و یکی از دلایل اصلی آن، تفاوت هرساله تعداد دانشجویان ورودی و خروجی است که همین امر بعد از چهار سال باعث شده است که امسال دانشگاه هرمزگان هیچ ظرفیتی برای دانشجویان دختر کارشناسی ترم 9 نداشته باشد. البته این دانشگاه، جایی داخل شهر را با هزینه ۶۰۰ هزار تومان برای هر ترم این دانشجویان، در نظر گرفته است که این هزینه برای آنها زیاد است.

یکی دیگر از مشکلات اساسی در دانشگاه، کمبود فضای مطالعه است؛ به‌صورتی که چهار بلوک خوابگاه دخترانه این دانشگاه که حدود هزار و صد نفر دانشجو دارد، از دو سالن مطالعه با ظرفیت هر کدام 10 دانشجو برخوردار است.

مشکل دیگری که دانشجویان دانشگاه هرمزگان از آن رنج می‌برند، مسأله سرویس‌های رفت ‌و ‌برگشت به دانشگاه است که با توجه به این‌که دانشگاه هرمزگان در 9 کیلومتری شهر واقع شده است، متأسفانه به‌دلیل فقدان اتوبوس کافی در استان هرمزگان و همچنین کیفیت بسیار پایین سرویس‌های موجود، دانشجویان همواره در این رابطه مشکل دارند و همین امر مشکلات مالی زیادی را برای دانشجویان به وجود آورده است. لازم به ذکر است که این سرویس‌ها برای هربار رفت‌و‌برگشت، دو هزار تومان از دانشجویان دریافت می‌کنند.

مسأله اینترنت نیز در دانشگاه هرمزگان به‌گونه‌یی است که اکثر دانشجویان دانشگاه به علت دسترسی ‌نداشتن و سرعت نامناسب اینترنت در این دانشگاه، با هزینه‌های شخصی برای کارهای تحقیقاتی از بسته‌های اینترنتی استفاده می‌کنند.

زیرساخت بسیار ضعیف ساختمان سلف‌سرویس که از کتابخانه به کبابخانه تبدیل شده است مشکلات بسیار زیاد بهداشتی را در آشپزخانه سلف به‌وجود آورده است. همچنین درحال‌حاضر، چند سال است که ساختمان سلف جدید به‌دلیل نبود بودجه، نیمه‌کاره رها شده است. علاوه بر این، این دانشگاه پنج هزار دانشجو دارد؛ این در حالی است که کتابخانه دانشگاه ظرفیت پذیرش ۶۰ تا ۸۰ نفر دانشجو را دارد و بقیه دانشجویان در کلاس‌های درس و در محوطه دانشگاه مطالعه می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cd8021b-db25-403a-9e9c-2281e83e85f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات