728 x 90

اخبار اعتراضى,اخبار دانشجویی,آغاز سال تحصيلى جديد,

یک سال تحصیلی آتشین!

-

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شریف 6مهر 95
تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شریف 6مهر 95
در سال تحصیلی جدید، در حالی‌که تنها چند روز از بازگشایی دانشگاه می‌گذرد، شاهد جوش و خروش جوانان در دانشگاهها، در برپایی اعتراض و ایستادن در برابر رژیم و بسیجیهای مزدورش هستیم.

برای نمونه، ظهر یکشنبه، ساعت 12 ظهر، بر اساس اطلاع قبلی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، یک تجمع اعتراضی برپا کردند که تعدادشان به بیش از 500نفر رسید. دانشجویان در برابر فشار و سرکوب رژیم شعار می‌دادند: «آزادی اندیشه، زیر فشار نمی‌شه».

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران هم، یکشنبه در زمین چمن این دانشگاه، تجمع اعتراضی برپا کردند. اعتراض این دانشجویان، به چپاول مزدوران رژیم در دانشگاه، زیر عنوان «طرح سنوات تحصیلی» بود. دانشجویان روی پلاکاردهای خود نوشته بودند: «دانشجو عامل درآمدزایی نیست!».

دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان هم روز 4مهر، در اعتراض به چپاول مزدوران رژیم در دانشگاه، تجمع اعتراضی برپا کردند.

از طرف دیگر، دانشجویان دانشگاه ملی موسوم به بهشتی هم، در اعتراض به نابسامانی استقرار و افزایش شهریة خوابگاه، دست به تجمع اعتراضی زدند. دانشجویان شعار می‌دادند: «کسی شرف نداره، دختر تو پارک بخوابه؟»

دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه، 4مهر در اعتراض به رفتار یکی از مزدوران رژیم در این دانشگاه، تجمع اعتراضی برپا کردند. این مزدور به بهانهٴ این‌که یک دانشجو، هنگام حضور در دانشگاه، کتاب درسی نیاورده، او را مورد ضرب و شتم قرار داده بود.

دانشجویان دانشگاه آزاد مریوان هم، 4مهر در مقابل فرمانداری این شهر در اعتراض به وضعیت بد امنیت جانی دانشجویان، تجمع اعتراضی برپا کردند.

از طرف دیگر، روز 5مهر هم، معلمان پیش دبستانی برای دومین روز متوالی، در برابر مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کرده و نسبت به طرحهای دزدی و چپاول آخوندها، اعتراض کردند.

آری، واقعیت این است که این اعتراضها که تنها نمونه‌هایی بود، نشان از یک سال تحصیلی آتشین در دانشگاهها دارد. همان چیزی که رژیم و مزدورانش، به‌شدت از آن در وحشت هستند. برای همین هم مزدوران رژیم پیاپی به صحنه می‌آیند و نسبت به دانشگاه و به‌ویژه نفوذ دشمن نظام، هشدار می‌دهند. برای نمونه، روز 5مهر پاسدار رضا ترابی سرکرده سپاه هرمزگان با دستپاچگی و وحشت گفت: «در دانشگاهها بایستی نسبت به سالهای قبل، بیشتر دفاع را در خود تقویت کنیم... یکی از مجراهای نفوذ دشمن که [خامنه‌ای] هم بر آن تأکید می‌کند، دانشگاههاست؛ لذا اگر دفاع را به خوبی انجام ندهیم نمی‌توانیم جلوی دشمن را بگیریم».

اما دانشجویان در دانشگاهها، با همین اعتراضهای خودشان در روزهای نخستین بازگشایی دانشگاه، نشان دادند که اتفاقاً امسال یک عزم دیگری برای برپایی تجمعات اعتراضی و فریاد بر ضددیکتاتوری دارند. چرا که آخر دانشگاه سنگر آزادی‌ست و دانشجو با فریادش، اجازه نمی‌دهد دیکتاتوری آرام و قرار داشته باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59928c7b-0e5d-47be-a882-1942a74d941d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات