728 x 90

آغاز سال تحصيلى جديد,

آغاز سال تحصیلی و نگرانی از دشمنان؟

-

تجمع اعتراضی دانش آموزان
تجمع اعتراضی دانش آموزان
به مهرماه رسیدیم، ماه مدرسه و دانشگاه یا با نگاهی عمیق‌تر، ماه قیام و شورش! ماهی که آغاز کابوس دیکتاتوری ولایت‌فقیه است. برای همین هم از مدتی قبل، کارگزاران نظام پیاپی به صحنه می‌آیند و هر کدام از یک زاویه، خطر جوانان و به‌ویژه گرایش آنها به دشمن را، گوشزد می‌کنند. مثلاً آخوند صدیقی در نمایش جمعهٴ همین هفته تهران، خطر شقه و شکاف درون رژیم و استفادهٴ دانشجویان و دانش‌آموزان از این شکاف برای خیزش و قیام را گوشزد کرد و با وحشت گفت: «این بازیهای سیاسی، جدالهای گروهی و جناحی را به مدرسه‌ها نکشانیم، مدارس ما باید سیاسی باشند، دانشگاههای ما باید سیاسی باشند؛ اما دشمنان را باید بشناسند».

البته این ابراز وحشت از دانشگاه و مدارس، فقط به آخوند صدیقی محدود نمی‌شود. یکی دو روز مانده به بازگشایی دانشگاه و مدرسه‌ها، خود خامنه‌ای هم به صحنه آمد و با روش همیشگی‌اش، یعنی نعل وارونه گفت: «جوانان مؤمن، با انگیزه بالا و دفاع از کشور، فراوان هستند... این، همان انگیزه‌یی است که کشور را نجات خواهد داد».

منظور خامنه‌ای از «کشور» هم نظام آخوندی است! منظورش از جوانان مؤمن هم، بسیجیها و مزدورانش، به‌ویژه در دانشگاهها و مدارس هستند. این‌که فراوان هستند هم به زبان معکوس نگرانی از ریزشها و تنفر عمومی جوانان است که خطر نابودی نظام را پیش روی خامنه‌ای قرار می‌دهد.

این ترجمه را نمایندگان خود خامنه‌ای از حرفش کردند. مثلاً در همان روزی که خامنه‌ای گفت «جوانان مومن»، یعنی بسیجیها، فراوان هستند، برای نمونه آخوند بهمنی، یکی از امام جمعه‌های خودش، در حالی‌که مثل خامنه‌ای «بسیجیها» را «جوانان» می‌نامید، گفت: «دشمن بسیار تلاش دارد... نظام اسلامی را از جهات مختلف زیر سؤال ببرد که یکی از آن تلاشها بی‌دین کردن و حذف جوانان از صحنه‌های سیاسی... است!».

پس به بی‌دین شدن بسیجیها، یعنی بی‌انگیزه شدن و این اعتراف این نمایندهٴ خامنه‌ای است.

در نمونهٴ دیگر، آخوند سعید شاه‌آبادی، که عنوان رئیس مؤسسه غدیر‌شناسی رژیم را هم یدک می‌کشد، بیشتر پرده را کنار زد و درباره وادادگی و ریزش بسیجیها از نظام ولایت گفت: «یکی از وظایف مهم مؤسسه غدیرشناسی برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف شناخت و اثبات آموزه‌های ولایت است... اما 37سال در روش‌های فرهنگی دچار مشکل شدیم».

بعد هم به برگزاری همایشهای مختلف توسط رژیم، برای پمپاژ انگیزهٴ سرکوب و به قول خودشان ولایت‌مداری به بسیجیها اشاره کرد و نالید: «میلیاردها تومان برای برگزاری همایش‌ها هزینه شد، اما خروجی این همایش‌ها چه بوده است؟ و چرا در شاخصهای فرهنگی رو به تنزل هستیم؟».

همین آخوند وحشت‌زده، به آن روی سکة وادادگی و بریدگی بسیجیها هم اشاره کرد و ترس خودش و خامنه‌ای را، از گرایش روزافزون جوانها به دشمنان نظام، برملا کرد: «دشمن در تلاش است در میان جوانان شبهات ایجاد کند و امروز سؤالات و شبهات گریبان جوانان ما را گرفته است».

آری، واقعیت این است که خامنه‌ای و رژیمش حق دارند امسال در آستانهٴ بازگشایی دانشگاهها و مدارس، بیش از سالهای قبل ابراز نگرانی کنند. چون از یک طرف خشم و کین جوانها نسبت به رژیم ولایت‌فقیه را می‌دانند، از طرف دیگر به‌طور خاص بعد از افشای سند صوتی آقای منتظری، می‌بینند که آنچه را که 35سال است تلاش می‌کردند از جوانها دور نگه دارند، امروز به شکل چشمگیری در میان جوانها در حال گسترش است؛ و همین پیوند نسل جوان و سازمان پیشتاز است که در دانشگاه و مدرسه، آتش قیام و خیزش را، شعله‌ور و سوزان می‌کند. برای همین هم هست که آخوند صدیقی در نمایش جمعهٴ تهران با وحشت می‌گوید سیاست در دانشگاه یعنی شناختن دشمنان نظام.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1ca19d9-73c6-429c-9742-6257dceb3951"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات